pahalta haiseva alapää ja märät alkkarit (yök)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haisuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haisuli

Vieras
Auttakaa joku. En tiedä, mitkä oireet on esim. hiivatulehduksessa, joten en voi itse tehdä mitään diagnoosia :)
Eli alapää haisee tosi pahalle, pistävälle. Ei kuitenkaan pissan haju, vaikka pistävä onkin. Alkkarit on aina märät alapään kohdalta, ja haisevat ihan samalla, meinaa järkiä lähteä. Itse tunnen, että haisen välillä ihan tänne nenääni astim vaikkei sitä muut huomaa. Ja välillä haju tarttuu jopa päälihousuihinkin. Pesen alapään päivittäin, yleensä iltaisin ennen nukkumaan menoa, yleensä ihan vedellä, välillä käytän dermosilin intiimipesua (sis. mm. maitohappoja). Alkkarit vaihdan yleensä 2 kertaa päivässä. Yöt nukun ilman alushousuja.
Lääkärissä en ole käynyt, eikä kyllä haluttaisi mennäkään, ei gynelle, eikä muuallekaan. Mielestäni tämä on alkanut raskauden aikana, ehkä jo ennen sitä. Viimeisin papa on otettu 6kk sitten, se oli ihan puhdas. Ihan päivittäistä tämä ei ole, välissä on ihan hyväntuoksuisiakin päiviä. Tai ei ainakaan niin kovin pahan hajuisia. En ole huomannut, että syömisillä tai esim. seksillä olisi mitään yhteyttä asiaan.
Onko joku tulehdu, vaiko hiiva vai mikä?

Mitkä ylipäätään on hiivan oireet?

Hiivan tunnistaa parhaiten siitä, että se kutiaa. Muuten noi sun kuvailemat oireet sopivat kyllä siihenkin vaivaan. Mä veikkaan, että kyseessä on kuitenkin ihan normaali raskausoire, lisääntynyttä valkovuotoa joka on hapanta. Voit kokeilla, jos esim. maitohapoista olisi apua. Apteekissa myydään sellaisia kapseleita, jotka laitetaan siis suoraan emättimeen. Pakkauksessa on 2 viikon kuuri eikä siitä ole haittaa raskaudellekaan. Tai sitten voit koittaa sitä Lactalia, joka on mun mielestä kertalaaki ja palauttaa emättimen tasapainon. Kysy vielä apteekista käykö se raskaana olevalle.

Kai sä käytät pikkuhousunsuojia niin ei tartte märkiä alkkareita pitää kun sen suojan sentään voi vaihtaa missä veskissä tahansa.
Mutta jos haju poikkeaa normaalista valkovuodon hajusta niin puhu asiasta vaikka terkkarin kanssa.

kuulostaa ihan samalta mitä mulla oli... Kävin gynellä ja paljastui emätintulehdus. Joku bakteerin aiheuttama tulehdus joka oireilee tuolla mainitsevallasi tavalla koska ph arvo nousee liian korkealle. Mm. Apteekin resepti vapaa Lactal auttaa tuohon vaivaan! Jos ei lähde pois niin sitten vasta gynelle :)

mulla tuli synnytyksen jälkeen sama ongelma, johtuu siis ainoastaan alapään hikoamisesta, ei mistään muusta. Tosin en tiedä onko siihen jotain apua olemassa, mutta on tosi ikävä ongelma.