En pidä lestoista, haluatko kysyä minulta jotain?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
rth
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vl-äiti:
Mutta niinhän perusluterilaisetkin ovat sitä mieltä että omalla uskollaan pääsee taivaaseen. Jos on oikeasti luterilainen niin eihän silloin usko siihen esim. että muslimit tai tai hindut pääsisivät taivaaseen? Ja ketjun aloittajalle.. kaikilla ihmisillä ei ole tarvetta ajatella kaikkia asioita järjellä. Uskon asiat ovat uskon asioita, ei järjen.
Niin, montako tuhatta uskontoa maailmassa on. Montako prosenttia heistä on lestoja. Kauhee säkä on kyllä käynyt lestoiksi syntyneillä.

vl-vieras
pidätkö lastadiolaisia huonompina ihmisinä?
voitko hyväksyä sitä että emme elä kuin sinä?
voitko käsittää sitä että suurperheen äitikin on onnellinen ja iloitsee kaikista lapsista?

se sama
Alkuperäinen kirjoittaja rth:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi vl-äiti:
Mutta niinhän perusluterilaisetkin ovat sitä mieltä että omalla uskollaan pääsee taivaaseen. Jos on oikeasti luterilainen niin eihän silloin usko siihen esim. että muslimit tai tai hindut pääsisivät taivaaseen? Ja ketjun aloittajalle.. kaikilla ihmisillä ei ole tarvetta ajatella kaikkia asioita järjellä. Uskon asiat ovat uskon asioita, ei järjen.
Niin, montako tuhatta uskontoa maailmassa on. Montako prosenttia heistä on lestoja. Kauhee säkä on kyllä käynyt lestoiksi syntyneillä.
Niin, mutta kaikki uskovat tavallaan. Sen ei pitäisi mun mielestä millään tavalla häiritä sun elämääs että miten me uskotaan. Eikä me pidetä toisia todellakaan huonompina. jokainen saa uskoa ihan tavallaan, mutta minä haluan uskoa näin. Ihan oikeasti haluan, ei minua kukaan pakota.

vl-vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vl-vieras:
voitko käsittää sitä että suurperheen äitikin on onnellinen ja iloitsee kaikista lapsista?
vastauksia kysymyksiin!

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vl-vieras:
En pidä huonompina ihmisinä. Voin hyväksyä, että elätte eritavoin kuin minä. Voin käsittää, että suurperheen äitikin on onnellinen ja iloitsee kaikista lapsista.

Jos vielä jatkan, niin ehkä toisaalta hieman myös ihailen tuollaista "kulttia", joka on niin vahva, että se saa varmasti varsin älykkäätkin ihmiset olemaan ajattelematta omilla aivoillaan.
Mitä arvelet, mihin tuommoisen kultin VOIMA perustuu ?

Voisiko johtua siitä että se opetetaan ennen kuin ihmisellä on itsellään järkeä, ja hän on täysin riippuvainen vanhemmistaan?

Syntien taakka nelivuotiaalle

Mitä arvelet?

"mie"
Mikseivät lestadiolaiset käytä turvaistuimia pienillä lapsillaan autoillessaan????? Ja kyllä olen itse tätä asiaa vuodet sivusta seurannut...kerhoon viedään häthätää turvavyöt edes kiinnitetään. Onkohan kyse sittä että kun niitä lapsia on se 9 ja lisää tulee ni mitäpä muutamasta niin väliä??? Ja kylillä kolmen perheen olen tätä havainnut harrastavan,en halua yleistää uitenkaan kaikkiin.

Äiti37v
Mitä arvelet, mihin tuommoisen kultin VOIMA perustuu ?

Voisiko johtua siitä että se opetetaan ennen kuin ihmisellä on itsellään järkeä, ja hän on täysin riippuvainen vanhemmistaan?

Syntien taakka nelivuotiaalle
Että nelivuotiaana jo joutuu rippituoliin... Mitä SYNTIÄ nelivuotia pitää pakottaa tunnustamaan ?

Kertomus on niin uskomaton että pitäisin sitä valheena jos se ei olisi julkaistu lestadiolaisten omassa lehdessä...

Yhteistyössä