En pidä lestoista, haluatko kysyä minulta jotain?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
:)
en, en itsekään pidä. pidän edemmän big love sarjan hahmoista, ihanaa kun on yksi mies ja kolme vaimoa, minusta paljon hyväksyttävämpää. ois hienoa jos ois pari naista pitämässä huushollia puhtaana ja vieläpä ilmaiseksi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:
Onko sinulla huonoja kokemuksia heistä? nimimerkillä: minulla ainakin on, ja paljon.
Minulla on pikemminkin vain hyviä kokemuksia heistä. Että pikemminkin olisi otsikoksi voinut laittaa, että en pidä lestadiolaisuudesta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TMirre:
Onko sinulla huonoja kokemuksia heistä? nimimerkillä: minulla ainakin on, ja paljon.
Minulla on pikemminkin vain hyviä kokemuksia heistä. Että pikemminkin olisi otsikoksi voinut laittaa, että en pidä lestadiolaisuudesta.
Jos vielä jatkan, niin ehkä toisaalta hieman myös ihailen tuollaista "kulttia", joka on niin vahva, että se saa varmasti varsin älykkäätkin ihmiset olemaan ajattelematta omilla aivoillaan.

le
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja lesta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi et?
Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.
Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?
Että et tiedä paremmasta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ritu:
Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Korjasin jo, että en pidä lestadiolaisuudesta. Miten te järkevät ihmiset voitte tuollaisessa olla mukana? Kai se on se aivopesu vauvasta asti vain niin tehokasta. Ihmettelen vain, etteikö aikuisiällä edes oikeasti alkaisi miettiä tätä maailman menoa hieman rationaalisemmin.

vieras
Epäilisin, että lestoja ei edes kiinnosta, pidätkö heistä vai et. Yleensäkään ihmisistä joko pidetään tai ei, on lesta tai ei. Lestat tuovat paljon rauhallisuutta tänne Pohjois-Pohjanmaalle, alkoholittomuudellaan.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja lesta:
miksi et?
Koska mielestäni heillä on aate ja siihen sisältyvät kiellot ja käskyt niin järjenvastaisia, etten voi hyväksyä tätä.
Entäpä jos minä olen tässä elämässä onnellinen juuri lestadiolaisena! Mitä siihen vastaat?
Loistava homma. Oletko vielä nainen, silloin se on entistäkin parempi homma.

vieras
Epäilisin, että lestoja ei edes kiinnosta, pidätkö heistä vai et. Yleensäkään ihmisistä joko pidetään tai ei, on lesta tai ei. Lestat tuovat paljon rauhallisuutta tänne Pohjois-Pohjanmaalle, alkoholittomuudellaan.
Tämän takia PIDÄN lestadiolaisuudesta. Tosin en siitä VAIN ME- opista, vaan arvoista.

ap
Melkoinen sherlock. Kiinnostaisi vain se, että eikö oikeasti ajatuksia pyöri koskaan mielessä tämän aatteen suhteen.

ap
Onko lestadiolaisuus ainoa asia josta et pidä? Vai onko se vaan se pahin?
Hmm, no en sanoisi pahin, mutta sellainen, johon olen eniten törmännyt ja itse perusluterilaisen kasvatuksen saaneena hyvin hämmentynyt, kun törmäsin siihen ensimmäistä kertaa armeijassa.

ap
Arvioitko ihmiset aina heidän uskontonsa perusteella? Mitä muita perusteita käytät?
Pidättekö te lestadiolaiset muita ihmisiä teitä huonompina?
Miten asia on sinun mielestäsi?
Teidän aatteenne mukaan vain te pelastutte ja muut ilmeisesti joutuvat kadotukseen eli tästä voisi noin äkikseltään tehdä hyvin varovaisen päätelmän, että kyllä pidätte.

vieras
Teidän aatteenne mukaan vain te pelastutte ja muut ilmeisesti joutuvat kadotukseen eli tästä voisi noin äkikseltään tehdä hyvin varovaisen päätelmän, että kyllä pidätte.
Tuo viimeisin kysymys ei ollut lestadiolaisen kirjoittama, ihan vaan mielenkiinnosta kysyin kun sai kysyä. Pidätkö itseäsi muita parempana tai älykkäämpänä?

ap
Tuo viimeisin kysymys ei ollut lestadiolaisen kirjoittama, ihan vaan mielenkiinnosta kysyin kun sai kysyä. Pidätkö itseäsi muita parempana tai älykkäämpänä?
En.

yksi vl-äiti
Mutta niinhän perusluterilaisetkin ovat sitä mieltä että omalla uskollaan pääsee taivaaseen. Jos on oikeasti luterilainen niin eihän silloin usko siihen esim. että muslimit tai tai hindut pääsisivät taivaaseen? Ja ketjun aloittajalle.. kaikilla ihmisillä ei ole tarvetta ajatella kaikkia asioita järjellä. Uskon asiat ovat uskon asioita, ei järjen.

vl-vieras
emme pidä vaan kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ja Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä!
Jumala vihaa syntiä, mutta rakastaa syntistä ihmistä, jollaisia me vanhoillislastadiolaisetkin olemme.

Yhteistyössä