G Vähän politiikkaa, mitä puoluetta äänestät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bubble Bob
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Perussuomalaiset todellakin haluavat vain perussuomalaisia asioita. Kurjuutta kaikille tasapuolisesti, Suomen rajat kiinni, ei kehitykselle, ei EU:lle (herra Soini toki vakuuttelee että on tosihommissa sieltä "sisältäpäin", tyhmä tietty uskoo..) jne. Uskontoa ja isänmaata hehkutetaan keinoja kaihtamatta, riippumatta siitä, onko se kannattavaa (tämä ei kiinnosta) tai Suomelle/suomalaisille PIDEMMÄLLÄ tähtäimellä hyvä vaihtoehto.

Itse äänestän henkilöä, en kuitenkaan koskaan ikinä missään tilanteessa kristillisiä tai vasemmistoa. Useimmiten äänestämäni hlö on ollut kokoomuslainen.

Onneksi meitä eksyy vielä muutamia sen ikäisiäkin palstalle, että muistamme Persujen edeltäjien SMP:n ja Vennamoiden shown Suomen politiikassa. Lähtökohdat olivat silloin samat ja mekkala yhtä kovaa kuin nytkin. Kaikkea vastustettiin ja kuu taivaalta luvattiin kuten työttömyyden poisto puolessa vuodessa. Ei jäänyt kuin puolueen savuava raunio jäljelle, melkein tuhottu maa ja paljon kirjoituksia Hymy-lehdessä, kun Seiskaa ei vielä ollut. Hymy olikin SMP:n suurin puoluelehti. No siinä mielessä aika on myös sama, että mopoja on yhtä paljon liikenteessä ja kansan sivistystaso palannut SMP:n aikoihin. Soini on kloonannut Vennamon ja yrittää vanhoilla virsillä valtaan.

[QUOTE="vierailija";21925353]Minä vanha eläkeläinen ihmettelen minkäläisijä nämä työttömät ja nuoret joka eivät äänestä nukkuvat siloin kun heidän pitäisi valvoa etujaan se on pieni vaiva käydä äänestämässä
eihän porvari aja työläisten asijaa. herätkää nyt jo.[/QUOTE]

Teen työtä, tienaan hyvin. Enkö ole silti työläinen? Missä se euroraja menee? On mulla myös oma firma ja yritän kaikin keinoin päästä elämässäni eteenpäin. Äänestän sitä, joka mahdollistaa juuri sen työläisen (EI työttömän työttömänä pysymisen) asemaa. Se henkilö ei kuulu punaisiin.

Kukaan ei tunnu muistavan että se "porvari" maksaa ne liksat.

[QUOTE="lii";21925607]Teen työtä, tienaan hyvin. Enkö ole silti työläinen? Missä se euroraja menee? On mulla myös oma firma ja yritän kaikin keinoin päästä elämässäni eteenpäin. Äänestän sitä, joka mahdollistaa juuri sen työläisen (EI työttömän työttömänä pysymisen) asemaa. Se henkilö ei kuulu punaisiin.

Kukaan ei tunnu muistavan että se "porvari" maksaa ne liksat.[/QUOTE]

Ja yhä harvempi on perinteinen vasemmistolainen työlainen. Miksi olisi, kun vasemmisto vain yrittää haitata kaikin keinoin alle 30-vuotiaiden, uudella tavalla yhteiskuntaan sijoittuvien nuorten tulevaisuutta. Kaikenlainen eteenpäinpyrkiminen on itsekkyyttä heidän mielestään ja kaikkien pitäisi mennä joukolla vappuna marssimaan, kun samaan aikaa voi juoda ystävien kanssa itse ostettua ja maksettua skumppaa. Ystävät ovat hyviä, mutta joukossa tuntui aikanaan tyhmyys tiivistyvän.

En enää tiedä mitä puoluetta äänestää: olen äänestänyt demareita ja pettynyt, nyt en enää edes harkitse kun Urpilainen johdossa ja ainoa tavoite näyttää olevan valheellisilla lupauksilla pelaaminen.

Olen äänestänyt kokkareita (viimeksi eduskuntavaaleissa) ja pettynyt, verrataanpa heidän ennen viime vaaleja julkaistua listaansa lupauksista- niistä ainkin puolet on myyty. Lisäksi huijasivat sairaanhoitajien palkankorotuspuheilla Stubbista tykkään henkilönä ja pätevänä poliitikkona, mutta koska puolue on mikä on, en taida pystyä äänestämään.

Vihreitäkin olen joskus äänestänyt mutta he kumartelevat joka suuntaan ja oma linja menee aina sen mukaiseksi. kunhan pääsee hallitukseen.

Keskustaa en vain pysty äänestämään- nykyisestä pääministeristä huolimatta puolue henkilöityy junttimaisiksi moukiksi maalaistolloiksi jotka vain pelaavat rahaa omaan pussiin keinottelemalla lukuisilla tavoilla.

Persut taas lupaavat vaikka kuun taivaalta (populisimia) mutta en usko että valtaan päästessään heillä olisi todellisuudessa yhtään realistista ehdotusta kuinka parantaa yhteiskunnan tilaa.

Kristillisillä taas johtajanaan suvaitsematon hihhuli, no thanks, en halua sellaista valtaan.

Mitä jää jäljelle: vasurit? No ei sekään ideologia isek.

Kai se on valittava pienin paha eli joku kokkareista tai SDp.

Ensisijaisesti äänestän henkilöä. Voi olla vihreä, vasemmistolainen tai demarikin. Sitoutumaton on oikein hyvä. Missään tapauksessa ei perussuomalainen eikä mielellään kepulainen.

Tuo henkilön äänestäminen on todella hölmöä sillä Suomessa on puoluekuri ja kyllä se pitää puolueen linja ja siellä vallassa olevien kanta asioihin tarkastaa kun äänestää sillä se ääni menee heidän ajamalle politiikalle. Niin kaunis ajatus kun se onkin äänestää henkilöä välittämättä puolueesta, ei vain toimi tässä maassa.

[QUOTE="vieras";21926613]Timppapoikuli pelkää sossun rahahanan tyrehtyvän :D[/QUOTE]

No minuun henk.koht. se ei kyllä vaikuttaisi mitenkään mutta kyllähän se tälläistä solidaarisuusihmistä harmittaisi heikompiosaisten puolesta.

Yhteistyössä