Kennel tyrnävällä, Mikä sen virallinen nimi (Pikkupiskin kennel) on tai nettisivut?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
mutta valitettavasti olen kuullut ko. kennelistä todella ikäviä asioita.
Täällä joku puolusteli sekarotuisia. Niin kauan sekarotuiset ovat ok, kunhan ei tehdä niitä oman edun vuoksi. Tehtailu tyylillä. Esimerkiksi kun astuttaa tai antaa astua kahden eri rotuisen koiran, tutkimatta lonkkia, niveliä, hampaita jne. koirasta voi tulla sairas. Silmäongelmia yms. yms. surullista. Suosittelen puolustelijoita käymään ko. paikassa. Älä osta pentua säälistä.

Ne jotka eivät ole koskaan koiraa ostaneet, ostakaa pentu joka kasvaa perheen parissa. Pentu laatikko on kodin sisällä, eikä ulkotiloissa. Silloin ei välttämättä ole perheessä kaikkein siisteintä, mutta ei sitä koiran pissiä ja kakkaa kyllä sohvalla ole! Epämääräiset vastuakset jne. kertovat jo paljon.

Terhi
kultainennoutaja ja ollut koko ikänsä täysin terve, nyt 6 vuotias. On täysin virheetön ulkonäöltään. Kasvattaja ei rekisteröikkään pentujaan ja jalostaa, jos sitä sillä nimityksellä nyt voi edes kutsua, itse oman mielensä mukaan juuri terveys näkökohtien vuoksi.
Tunnen kasvattajan erittäin hyvin, hänellä kaikki elämiet, todella hyvässä ja eläimen elämää arvostavassa hoidossa.
Meillä lapsuudenkodissa, kuin myös muillakin kotikylällä, aikoinaan ollut piskejäkin ja muistan että olivat aina terveitä ja ihan ihania koiria.

mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Terhi:
kultainennoutaja ja ollut koko ikänsä täysin terve, nyt 6 vuotias. On täysin virheetön ulkonäöltään. Kasvattaja ei rekisteröikkään pentujaan ja jalostaa, jos sitä sillä nimityksellä nyt voi edes kutsua, itse oman mielensä mukaan juuri terveys näkökohtien vuoksi.
Tunnen kasvattajan erittäin hyvin, hänellä kaikki elämiet, todella hyvässä ja eläimen elämää arvostavassa hoidossa.
Meillä lapsuudenkodissa, kuin myös muillakin kotikylällä, aikoinaan ollut piskejäkin ja muistan että olivat aina terveitä ja ihan ihania koiria.

Mutta nythän onkin kyse pentutehtailusta...koiraa pidetään kauppatavarana ja todellakin tavarana!!
Vieroiitetaan liian aikaisin,pidetään missä oloissa sattuu,emolla teetetään hurjia määriä pentueita jne. jne.
Rekisteröidyillä puhdasrotuisilla on ainakin alkuelämä hyvä...ymmärrätkös...
kannattaa olla tarkkana mistä koiransa ostaa olkoon sitten "puhdas" tai monirotuinen.Emo pitäis aina nähdä ja myös paikka mistä koira ostetaan.

vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Terhi:
k
Rekisteröidyillä puhdasrotuisilla on ainakin alkuelämä hyvä...ymmärrätkös...
Tässä asiassa en ole samaa mieltä. Ei se puhdasrotuisuus tai rekisteröinti tarkoita sitä, ettei kasvattaja voisi olla huono. Ihan kasvattajanimellisistäkin kenneleistä on itsellä sen verran huonoja kokemuksia, että usko Kennelliitton toimintaan jo aikaa sitten mennyt.

eräs vierailija..
sen nykyinen nimi on Kennel Agapios..ja ennen siellä on tehty juuri tätä että sekoitelevat eri rotua jne..Mutta nykyään siellä on eri omistaja joka pitää parempaa huolta ja myy puhdas rotuisia koiria siellä...

minä
Olen etsimässä koiranpentua ja ilmeisesti olen törmännyt kyseiseen "kenneliin" Pennut on myynnissä Helsingissä, eli välittäjiäkin vielä. Aikamoista bisnestä. Halusin tavata pentujen äidin, sain siihen epämääräisen vastauksen ja myyjä pimahti totaalisesti, kun mainitsin pentutehtailun. Paikassa oli myynnissä ainakin 8 eri koiraa ja kahta rotua. Emoja ei näkyvissä..
Emme päässeet sopuun hinnasta, joka oli mielestäni huippu kallis sekarotuiselle koiralle.
En olis ikinä arvannut, että törmään tälläisiin asioihin, kun vihdoin päätin koiran hankkia. Minulle jäi vain paha mieli.

TT
Hei!
meillä kotona asustelee kääpiövillis s.2007, ostettu ko.kennelistä Tyrnävältä. Koiramme ollut täysin terve ja aivan ihana luonteeltaan, parempaa ei voisi toivoa! Ko.paikassa en ole koskaan käynyt, joten en voi ottaa kantaa siihen, mitä siellä olisi ollut vastassa :) Mutta puhelimitse olen ollut silloiseen kasvattajaan ja todella hyvää infoa olen häneltä saanut uuden tulokkaan hoitoon ja kasvattamiseen!

Olisi hyvä muistaa kun pentua ostaa, että pennun emon näkeminen ja pentujen näkeminen kasvattajan luona ennen ostopäätöstä on tärkeää. Jos emoa ei näy, kasvattaja ei halua ottaa vastaan tai pentu luovutetaan jossain muualla, niin aikankin itselläni alkaisvat hälytyskellot soida. Vaikka pennun saisi näin halvemmalla, niin en ainakaan itse haluaisi tukea toimintaa, jossa on merkkkejä pentutehtailusta.

En tiedä kyseistä kenneliä, mutta yleisesti mielestäni nämä ovat hyviä sääntöjä kun pentua alkaa ostamaan.

Lillukka
Eksyin vanhaan ketjuun mutta pakko todeta että miksi ihmeessä ihmiset jotka ovat käyneet kyseisessä kennelissä, ovat sieltä koiransa ostaneet.......???

Pelastaakseen pentuja vai?

mie
Alkuperäinen kirjoittaja TT:
Hei!
meillä kotona asustelee kääpiövillis s.2007, ostettu ko.kennelistä Tyrnävältä. Koiramme ollut täysin terve ja aivan ihana luonteeltaan, parempaa ei voisi toivoa! Ko.paikassa en ole koskaan käynyt, joten en voi ottaa kantaa siihen, mitä siellä olisi ollut vastassa :) Mutta puhelimitse olen ollut silloiseen kasvattajaan ja todella hyvää infoa olen häneltä saanut uuden tulokkaan hoitoon ja kasvattamiseen!
Meillä myös valkea narttu kyseisestä kennelistä. Tilat oli remontissa, kun kävimme pennun. Koiria tosin oli joka lähtöön. Asiallisesti kertoi pennun hoidosta, kun kyseessä oli meille uusi rotu. Bella voi tosi hyvin ja on ihana koira, ei olisi voinut parempaa toivoa. Toiset myyvät autoja, toiset koiria.

Me
Me myös kävimme paikan päältä hakemassa sekarotuisen koiramme, emo oli mukana pyörimässä pentujen kanssa. Ehkä kyseessa ei (ainakaan enää) ole törkeä pentutehtailu, voi tosin näin jälkeenpäin ajatellen olla eettisesti kyseenalaista toimintaa...Huoh, kuka tietää.

--
Alkuperäinen kirjoittaja Me:
Me myös kävimme paikan päältä hakemassa sekarotuisen koiramme, emo oli mukana pyörimässä pentujen kanssa. Ehkä kyseessa ei (ainakaan enää) ole törkeä pentutehtailu, voi tosin näin jälkeenpäin ajatellen olla eettisesti kyseenalaista toimintaa...Huoh, kuka tietää.

Kyseessä ei ole pentutehtailu ja olet hakenut sieltä SEKAROTUISEN koirasi? Ja mitäköhän se sitten mahtaa olla?
Mikä tarve asiallisesti koiria kasvattaessa olisi teettää vielä lukuisten rotukoirien lisäksi sekarotuisia pentueita?!
Pentutehtailijat elävät juuri tuollaisten ihmisten rahoilla, jotka eivät ota vastuullisesti asioista selvää, jokainen koiraharrastaja tai valveutunut pennun ostaja tietää mikä täyttää tehtailun tunnusmerkit...

Urvelo
Alkuperäinen kirjoittaja varoitan..:
elä ny helkkaris sieltä koiraa ota (tai muutakaan eläintä) ovat rahastus-mielessä koko toiminnassa mukana.
Eli vahingossa tähän viestiketjuun törmäsin,kun selvittelin kyseisen kennelin taustaa.Mielikuva saatu pitkästä kasvatustyöstä,josta pääteltiin että siellä asialliset asiansa osaavat "kasvattajat" myymässä.. Hieman järkytyin sekarotuisten,paperittomien,rokotuttamattomien koirien hintaa,mietin mistä(mun mielestä) korkea hinta koostuu? Jotenkin ajattelin että siihen hintaan olisi eläinl.tarkastama,vaikka sirutettu ym.(kuten jotku sekarotuiset tai rekisteröimättömät pennut kuitenkin joillakin ovat). En tarkoita että koiran hinta pitäisi olla mitätön,kotikoiraksi ajateltiin,ei näyttely tms. Siksi sekarotuinenkin ok.Teillä joilla kokemusta jo sieltä ostetuista koirista,erityisesti sekarotuisista,oletteko sitä mieltä ettei meidän kannata edes harkita? Olisiko kuin "sika säkissä"-hankinta?

anonyymi
Tuo paikka ei olisi enää pystyssä jos siellä jotain laittomuuksia tehdään!!!! nii jus huhuja levitellään kateellisten puhetta! Itselläni on kyseisestä paikasta koira.

"vierailija"
se firma on toivottavasti kaajettu. pentutehdas. valitettavasti. sieltä koirani ostettu. toinen 2008, todella paha kennelyskä (n. 12 viikon ikäinen silloin). kuoleman sairas.. nyt koira on 2 vuotias pölyallerkikko muuten täysin terve reipas ihana koira. mistään hinnasta en koiristani luopuisi. minusta kauheinta on kun koira laitetaan kiertoon tai lopetetaan syystä tai toisesta usein ihmisistä johtuvista. jos otatte koiran niin kuulostelkaa hyviä omistajia ja käykää pentuja usein katsomassa. ja ottakaa koira ainoastaan silloin kuin sillä on varmasti pysyvä koti ja rakastavat omistajat.

Pentutehdas
Kyllä se Tyrnävän pentutehdas on toiminnassa edelleen. Puhdasrotuisia ja sekarotuisia koiria tehtaillaan siellä "liukuhihnalla".

Onko olosuhteet asialliset? Siellä käyneet vastatkoot.

"nannukka"
[QUOTE="vierailija";22625622]se firma on toivottavasti kaajettu. pentutehdas. valitettavasti. sieltä koirani ostettu. toinen 2008, todella paha kennelyskä (n. 12 viikon ikäinen silloin). kuoleman sairas.. nyt koira on 2 vuotias pölyallerkikko muuten täysin terve reipas ihana koira. mistään hinnasta en koiristani luopuisi. minusta kauheinta on kun koira laitetaan kiertoon tai lopetetaan syystä tai toisesta usein ihmisistä johtuvista. jos otatte koiran niin kuulostelkaa hyviä omistajia ja käykää pentuja usein katsomassa. ja ottakaa koira ainoastaan silloin kuin sillä on varmasti pysyvä koti ja rakastavat omistajat.[/QUOTE]

kuulostaa ihan samalta kuin minun hankkimani koira. varmaan samasta pentueestakin.

surullinwn
Ei se minnekkään ole kadonnut, samanlainen pentutehtailu jatkuu.
Kävin siellä vastaa katselemassa pentuja, ja voi herranen aika millaisissa oloissa koirat elävät.

Uskokaa nyt ihmiset, ettei tuo toiminta lopu muutenkuin lopettamalla OSTAMASTA koiria sieltä.
Elkää ostako vaikka möisivät kuinka halvalla, pakkohan tuollainen eläinrääkkäys on saatava loppumaan.

PikkuCloud
Herra isä... Me oltiin ostamassa toy villis sieltä, mutta äiti onneksi keksi katsoa netistä kennel tietoja... O__O

Harmittaa ihan helvetisti (anteeksi nyt vain), kun huomattiin tämmöinen asia viikkoa ennen pennun ostoa, ja sitä pentua kyllä oltiin odotettu...

Ei muuta epäilyttävää, mutta se nainen ei vastaa puhelimeen ikinä, vaan aina soittelee itse takaisin (äiti luuli että hän on ulkomaalainen).

Tosin hän lähetti pikku pennun vanhemmista kuvat - Äiti oli suloinen harmaa villis ja isä taas näytti siltä, että sen turkkia oltiin yritetty hoitaa, mutta voi raukkaa minkä näköinen... Dunno...

kaiken nähnyt
Jos kaikki tekis juuri noin, niin saataisiin tuo kennelin toiminta loppumaan...ELKÄÄ OSTAKO.

Siellä vanha dementoitunut eläkeläismummo hoitlee satoja koiria yksin. Sellainen vittumaisen kireä ääninen tytär sitten soittelee yleensä takaisin. Joskus nähnyt ne kaikki, on ihan outoa sakkia. Äiti on kuin joku ihmeen kassialma, tytär sellainen ylilihava maatuska, toisesta tyttärestä ei tiedä onko tyttö vai poika, isäntä on kuin joku ihmeen haudankaivaja, eipä vähän pelottanut käydä siellä

Lukekaa Netin keskustelupalstoja, Pikku-piskin Kennel, Kennel Agapios, Pisata Oy...ovat ihan yksi ja sama pentutehdas. Kennel-liittokaan ei saa noita kuriin, kun vaihtavat aina nimeä.

Tarkoituksella teetetään sekaroituisia, kun halvemmat koirat liikkuu paremmin. Pennut vieroitetaan heti emästään ja sullotaa pieniin häkkeihin.
Kun asiakas tulee katsomaan, koira siistitään ja muut pidetään piilossa. Yleensä eivät ota vastaan vaaan tuotavat koiran näytille johonkin.

Ovat valmiita tuomaan vaikka koiran satojen kilometrien päähän, kunhan vain saavat kaupaksi ja myyvät tosiaan paljon halvemmalla, jotta saadaa asiakas kiinnostumaan, ja tuo kotiin tuominenkin antaa hyvän kuvan, mutta totuus on etteivät halua ihmisten näkevän koirien oloja.

ELKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO MITÄÄN SIELTÄ. Sillain tuo toiminta saadaan LOPPUMAAN.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä