Järkyttävää rasismia Espoossa. Miksi Eeva Bidee ei tee mitään??!!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
---
[QUOTE="-X-";21896633]Moni saa jos mahdollista. Saisin minäkin, mutta en näe sitä tarpeelliseksi.[/QUOTE]

Miksi et? Poimitko uskonnosta vain sinulle sopivat osiot? Ja tämä ei ole kettuilua, kysyn koska en tiedä kuinka tarkkaan mitäkin uskonnon osa-aluetta pitää toteuttaa.

"minä"
[QUOTE="-X-";21896595]Koraanikouluja suomalaisissa peruskouluissa? Puhutaankohan tässä nyt hieman eri asioista..[/QUOTE]Miksi sitten suomalaisessa koulussa ei saisi opettaa uskontoa mutta koraanikoulussa saa:)

,
[QUOTE="minä";21896607]Kuntosalille mennään jumppaamaan.Kaikki muu toiminta ei kuulu sinne.Mites saakos ählämit pitää työpaikoilla niitä rukoustaukojaan työaikana?[/QUOTE]

Tietysti saa, pelkät muslimit. Ainoa uskonto jota saa harjoittaa joka paikassa, missä muu uskonnon harjoittaminen on kielletty.

"vieras"
[QUOTE="minä";21896607]Mites saakos ählämit pitää työpaikoilla niitä rukoustaukojaan työaikana?[/QUOTE]

Saavat. Se on pakko antaa musujen pitää rukoustauot, tai muuten ne harvatkin töitä tekevät musut makaisivat kotona sossun elättinä.

"-X-"
[QUOTE="minä";21896679]Miksi sitten suomalaisessa koulussa ei saisi opettaa uskontoa mutta koraanikoulussa saa:)[/QUOTE]

Mitä tekemistä koraanikouluilla on suomalaisen peruskoulun kanssa?! Älä nyt viitsi sekoittaa ihan eri asioita toisiinsa. En minäkään mitään pyhäkoulujen tai suviseurojen kieltämistä ehdottanut! :D

Ihan kiinnostavaa, miten kauas alkuperäisestä aiheesta on ehditty ajautumaan. Jotenkin tuntuu, että tässäkin on kysymys vain jostain suomalaisesta maailmoja syleilevästä suvaitsevaisuudesta. Jotenkin tuntuu, että moni muslimi ymmärtää rukouskiellon. Joku journalisti on vain keksinyt, että tällä tavalla hän saa taas pönkitettyä omaa suvaitsevaisuuttaan.

Todennäköisesti juttuun muslimeilta kerätyt kommentit on haettu tyyliin "Mitä mieltä olet että kuntosali kieltää muslimeilta rukoilemisen pukuhuoneissaan". Tällöin vastaus on varmasti erilainen kuin jos kysyttäisin "Mitä mieltä olet, että kuntosali kieltää rukoilemisen pukuhuoneissaan". Sinänsä rukouskielto on huvittava, koska eikö rukoilla voi ihan hiljaa paikallaankin? Ainakin joissain uskonnoissa.

[QUOTE="minä";21896607]Kuntosalille mennään jumppaamaan.Kaikki muu toiminta ei kuulu sinne.Mites saakos ählämit pitää työpaikoilla niitä rukoustaukojaan työaikana?[/QUOTE]

Minun mieheni työpaikassa on muutama muslimi, ja he vetäytyvät tarpeen vaatiessa jonnekin vähän sivummalle rukoilemaan. Rukoiluaikaa ei luonnollisestikaan laskuteta työaikana (vapaat työajat).

"-X-"
Tietysti saa, pelkät muslimit. Ainoa uskonto jota saa harjoittaa joka paikassa, missä muu uskonnon harjoittaminen on kielletty.
Ihan avoimestihan tuolla kaduilla saa tyrkyttää kaikkia jeesus-lappuja ja jehova-lehtiä, ihan kotiovillekin tulevat. Sanoin kovaäänisiin saarnaavat juna-asemilla yms. Pari herraa vuosia "pamputtaneet" raamatuilla päähän kanssakulkijoita busseissa yms. :D Kukapa sinua estää istumaan kadunkulmalle rukoilemaan jeesusta tai harekrishnaa tai vaikka joulupukille toivelistaa kuuluttamaan! ;) :)

"-X-"
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä;21896731:
Ihan kiinnostavaa, miten kauas alkuperäisestä aiheesta on ehditty ajautumaan. Jotenkin tuntuu, että tässäkin on kysymys vain jostain suomalaisesta maailmoja syleilevästä suvaitsevaisuudesta. Jotenkin tuntuu, että moni muslimi ymmärtää rukouskiellon. Joku journalisti on vain keksinyt, että tällä tavalla hän saa taas pönkitettyä omaa suvaitsevaisuuttaan.

Todennäköisesti juttuun muslimeilta kerätyt kommentit on haettu tyyliin "Mitä mieltä olet että kuntosali kieltää muslimeilta rukoilemisen pukuhuoneissaan". Tällöin vastaus on varmasti erilainen kuin jos kysyttäisin "Mitä mieltä olet, että kuntosali kieltää rukoilemisen pukuhuoneissaan". Sinänsä rukouskielto on huvittava, koska eikö rukoilla voi ihan hiljaa paikallaankin? Ainakin joissain uskonnoissa.
Tätähän minä sanoin ekassa viestissäni, että voi betoniporsaat TAAS! ;)

"minä"
[QUOTE="-X-";21896705]Mitä tekemistä koraanikouluilla on suomalaisen peruskoulun kanssa?! Älä nyt viitsi sekoittaa ihan eri asioita toisiinsa. En minäkään mitään pyhäkoulujen tai suviseurojen kieltämistä ehdottanut! :D[/QUOTE]Mutta varmaan kiellettäisiin islamilaisissa valtioissa esim.Saudiarabiassa tailibuassa.Niin että maassa maan tavalla.

[QUOTE="minä";21896781]Mutta varmaan kiellettäisiin islamilaisissa valtioissa esim.Saudiarabiassa tailibuassa.Niin että maassa maan tavalla.[/QUOTE]

Nyt ei eletä islamilaisessa valtiossa. Suomessa on uskonnonvapaus kirjattu perustuslakiin ellen väärin muista. Tuohon kommenttiisi ei itse asiassa sovi tuo maassa maan tavalla vertaus, vaan ennemminkin Suomessa Saudi-Arabian tavalla.

"-X-"
[QUOTE="minä";21896781]Mutta varmaan kiellettäisiin islamilaisissa valtioissa esim.Saudiarabiassa tailibuassa.Niin että maassa maan tavalla.[/QUOTE]

Niinpä niin taas..Saudeissa sitä Afganistanissa tätä....

"-X-"
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä;21896783:
Joo huomasin kyllä. Nimenomaan betoniporsaat tuli itsellekin mieleen.
Joo, heti kun tänään huomasin, että jutun jauhamista jatketaan "uusin kommentein", arvasin myös,että tästä tuli uusi betoniporsas". :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja oot tymä;21896800:
Nyt ei eletä islamilaisessa valtiossa. Suomessa on uskonnonvapaus kirjattu perustuslakiin ellen väärin muista. Tuohon kommenttiisi ei itse asiassa sovi tuo maassa maan tavalla vertaus, vaan ennemminkin Suomessa Saudi-Arabian tavalla.
Suomessa on uskonnonvapaus ja islamin uskolla erityisen suuri vapaus.

"-X-"
[QUOTE="vieras";21896827]Suomessa on uskonnonvapaus ja islamin uskolla erityisen suuri vapaus.[/QUOTE]

Tiedät varmasti itsekin, mikä uskonto saa eniten oikeuksia toimia Suomessa, joten miksi edes vaivaudut tuputtamaan Islamia sen tilalle?

[QUOTE="vieras";21896827]Suomessa on uskonnonvapaus ja islamin uskolla erityisen suuri vapaus.[/QUOTE]

Jaa-a. Voi olla, mutta en tuota kyllä jokapäiväisessä elämässäni ole huomannut. Koskaan ei ole tullut kukaan kotiovelleni myymään islamia, joitain muita uskontoja kyllä.

se joku
Tämä tapahtui pari vuotta sitten kauppakeskus Isossa Omenassa Espoossa. Olin menossa kauppaan ja ajoin autoni sinne parkkihalliin.
Kun olin nousemassa liukutasoa pitkin ylös Prismaan, niin näin alapuolellani kierrätyspisteen edessä joukon muslimeja, joka kumarteli (imaanin johdolla varmaankin ) mekkaan päin ja sopottivat rukouksiaan.
Tuli jo silloin mieleen, että eikö niitä reissuja voisi ajoittaa niin ettei tarvitsi rukoilla "saastaisessa" tuulikaapissa?

[QUOTE="-X-";21896756]Ihan avoimestihan tuolla kaduilla saa tyrkyttää kaikkia jeesus-lappuja ja jehova-lehtiä, ihan kotiovillekin tulevat. Sanoin kovaäänisiin saarnaavat juna-asemilla yms. Pari herraa vuosia "pamputtaneet" raamatuilla päähän kanssakulkijoita busseissa yms. :D Kukapa sinua estää istumaan kadunkulmalle rukoilemaan jeesusta tai harekrishnaa tai vaikka joulupukille toivelistaa kuuluttamaan! ;) :)[/QUOTE]

Kaduilla ei tietääkseni ole rukoilu kiellettyä, eikä busseissa tai kotiovilla. Et ihan sitten vissiin ymmärtänyt?

Yhteistyössä