Runsaat kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja "öönä"
  • Ensimmäinen viesti
"öönä"
Mulla synnytyksestä nyt 3,5 kk aikaa ja ensimmäiset varsinaiset kuukautiset alkoivat muutama päivä sitten ja todella runsaana. Siteet saa vaihtaa parin tunnin välein ja tuntuu, että sekään ei riitä. Onko muilla ollut runsaita kuukautisia ennen kuin ovat "vakiintuneet"? Mietin, että pitääkö tässä lähteä hemoglobiinia mittauttamaan varmuuden vuoksi vaikka olo on ihan ok.

Ja miten niin ei tarvi pelätä ohivuotoja tai juosta vaihtamassa? Minä ainakin jouduin. Sen verran runsaat oli! On se toki "kestävämpi" kuin tamponi mutta silti.
No kai kaikki on suhteellista :D Jos olisin käyttänyt sidettä tai tamponia niin olisin saanut käydä vaihtamassa kahden tunnin välein vähintään mutta kupin kanssa tyhjennysväli oli jotain 5-6h, aika suuri ero mielestäni! Ohi vuotoja ei minulla ole kupin kanssa koskaan tullut.

Mulla oli just ehkä viidennet menkat synnytyksen jälkeen (synnytyksestä vajaa vuosi) ja vasta nää viimesimmät alko olla jossainmäärin inhimilliset, tähän asti vuoto on vetänyt vertoja niagaran putoukselle :kieh: Ja toivottavasti noi ihan oikeesti tasaantuu tästä...

Minulla niagaroihin on auttanut gynekologin määräämä Pronaxen-kipulääke. Sitä kun ottaa 2 ekaa päivää, niin kuukautisista tulee siedettävät, eikä enää tarvitse vaihtaa superplussaa 2 h välein...

Kahdesta ekasta oli menkat tulvaiset eka kertaa mutta tästä kolmannesta hyvin niukat:confused:

Kuukuppi kiinnostaisi mutta kierukan takia en uskalla. Vaikka monethan sanovat että voi käyttää. Neljäs raskaus olisi katastrofi.

"mä"
Mulla tuo typy kohta 10kk ja menkat alkoi 3 kk synnytyksestä. yhdet ollu sellaiset suht normaalit, muuten sellasta häränkurkkumeininkiä....ekat päivät on niin ja sit vähän rauhoittuu. Viikon kestää menkat.

"Vieras"
[QUOTE="vieras";21894612]Ohivuotoja ei tuu kupin kans, jos kuppi on oikein paikallaan!![/QUOTE]

Okei. Mä tarttisin sitten varmaan mallia saavi. Ehkä mä en vaan osaa käyttää.

Ooo
2,5 vuottakin synnytyksen jälkeen kuukautiset paljon entisestä runsaammat ja kokolailla hormoonituotanto tai joku eritavalla, koska myös rintoja särkee kierron puolivälissä ja sitä ei ennen tapahtunut. Sen verran outoa oli, että piti mennä ihan mammografiaan selvittämään, onneksi olikin tällaista normaalia.

synnyttänyt
Ekat menkat oli aika niukat, mutta nämä tämän hetkiset on todellakin hieman liiankin antoisat... Jo neljäs päivä ja vuodolle ei loppua näy. Saa vaihtaa siteitä 1-2h välein. Nähtävästi tämä on ihan normaalia, kun on synnyttäny 5 kuukautta sitten. Isäntäkin jo pelkäs, että emäntä vuotaa kuiviin;). Mullakin oli muka kivuliaat kuukautiset ennen, kuin tulin raskaaksi. Nyt ei kivut tunnu missään:). Löytyi toinenkin hyöty synnyttämisestä:)

"vieras"
Joo täällä myöskin vuodetaan litratolkulla. Ensimmäiset kuukautiset menossa ja nyt reilu 3 kk synnytyksestä. Käytössä on kuukuppi joka jo ennen raskautta oli käytössä mutta nyt ei ole mitään toivoa että kuukuppi pitäisi. Se on jo vajaassa tunnissa täynnä ja vuotaa ohi. Eli on pakko käyttää kuukupin lisäksi sidettä. Kolmas runsas vuotopäivä menossa ja ei loppua näy. Ne joilla minipillerit käytössä, oletteko olleet tyytyväisiä? Onko esim. ollut niitä harmillisia välivuotoja usein? Nyt itselläni ensimmäistä kertaa minipillerit käytössä kun e-pillereitä en saa enää syödä aurallisen migreenin vuoksi. Jännittää mitenkä minipillereiden kanssa käy!

tuskainen
Mulla vajaa 3kk synnytyksestä ja toiset menkat käynnissä. ekat menkat oli kunnon teurastus, nyt vähän hillitympää vuotoa, joskin edelleen kovin runsasta.... nää toiset menkat on kyllä sitäkin pidemmät, kestäneet nyt 2vk eikä loppua näy. :(

Yhteistyössä