iltahuudot

meillä on 6 viikkoinen tyttö jota imetän, nyt on melkein joka ilta huutanut n 1- 3h . joskus päivälläkin huutaa ennen kuin nukahtaa. Onko tämä nyt ihan normaalia ja jos ei niin tilaanko heti lääkärin vai mitä teen??

esikoinen oli pulloruokittu , eikä ollut tällaista ongelmaa
 
Minulla oli ensimmäisen kanssa samanlaista,äitini sanoi silloin että
jos antaisin lisää maitoa, eli korviketta...liekkö auttanut asiaa, itkut jäi.
Eli voisiko olla niin että tarvitsisi lisä maitoa?
 
jm
Mä kyllä haluaisin jatkaa imettämistä vielä täyspainoisesti. Koska esikoisen kohdalla kävi niin ,että kun hän sai maitoa niin hyvin pullosta niin tissi ei enää maistunutkaan..
siinä tapauksessa mä en antais korviketta yhtään, koska se on varmin tapa tuhota imetys. Tosi helposti vauva alkaa hylkiä rintaa kun pullosta saa helpommalla, lisäksi sun maidontuotanto ei enää sitten vastaa maidontarvetta jolloin maito vähenee koko ajan ja pulloruokinta lisääntyy koko ajan.

Mä uskoisin että huudot on ohimeneviä ja niille ei välttämättä löydy mitään selitystä. Jos vauva huutais nälän takia niin silloin tietenki kannattaa tarjota rintaa useammin, jos haluaa edelleen imettää täysipainoisesti. Kun vauva syö rintaa useammin (mikäli huuto johtuis siitä että maitoa tulee liian vähän) niin maidontuotanto kasvaa ja huudot loppuvat sen myötä. Mutta mä luulen, että kyse on jostain muusta (toki en oo varma). Jos vauva vaan on luonteeltaan sellainen, että kun on väsynyt niin sen tapa rauhoittaa itseään on huutaa. kerroit nimittäin että huutoa esiintyy ennen päiväunia ja iltaisin = aina kun vauva on väsynyt. Meidän keskimmäinen oli sellainen et ku oli väsynyt niin huusi kunnes nukahti. Se oli vaan sen tapa ja meni ajallaan ohi.
 
Meillä
kans tyttö itki,ilmeisesti vatsavaivoja,ekat 3kk n.2-3h iltaisin.Hiljalleen väheni 3kk ikää lähestyttäessä ja vähän yli 3kk loppui...mutta sitten alkoi ihan mahoton yöheräily joka kesti 10kk ikäiseksi asti.
 

Yhteistyössä