Mitä olet tänään syönyt?

• Viestiketjun aloittaja Hjermann
  • Ensimmäinen viesti
Aamulla kotona pari mukia kahvia maidolla, en tainnut syödä mitään...
Koulussa aamukahvi aikaan kahvia maidolla ja leipä jossa tuorekurkkua.
Luonas koulussa unnilohta (jossa oli kati sieniä yms.), keitettyjä perunoita pari, raastetta jossa ainakin porkkanaa ja oisko oolut kaalia, kasvishöystöä (kesäkurpitsaa, paprikaa yms.), pari lasia kotikaljaa, hedelmäsalaattia ja kahvia maidolla.
Päiväkahvilla kahvia maidolla ja mustikkamuffini.
Kotona koulusta tultua banaani.
Iltaruuaks paistoin ihan vaan pannulla peruna-sipulisekoitusta.
Omenamehua ja banaanin.

HIrveesti tullut syötyä... Mutta meillä on koulussa ihan mielettömän hyvää ruokaa, sitä syö ihan silmillään...

...
[QUOTE="vieras";21892322]En mä ainakaan. Ei mun kehon kulutuskaan oo kuin 1500.

t. persikkakeittoja syövä :D[/QUOTE]

Hassua. Kun, itse syön normaalisti ainakin paljon enemmän kuin mitä nämä vastaukset ovat. Ja oon aina ollut tosi hoikka, melkeinpä alipainoisen puolella. Nyt oon viimeisillään raskaana, eikä vatsaan tunnu mahtuvan mitään. En siis viitsi edes laittaa tän päivän syömisiä, kun ei ne kerro mitään mun normaali ruokavaliosta.

"Anne"
kaunisteleeko ihmiset, vai kuinka suurin osa näistä vastaajista syö ihan liian vähän?
Kyllä mä ainakin kirjotin kaikki mitä olen syönyt ilman mitään kaunisteluja. En ehdi päivän aikana syömään. Aamut on kiirettä ja töissä ei ole taukoja (~6h:n työpäivät) ja kotiin kun pääsee on kello niin paljon, ettei viitsi enää mitään napostella kun pitää alkaa ruuan tekoon. Tänään muistin aamulla ottaa pari leipää evääksi onneksi koska tuli kauhea nälkä heti kun pääsin töihin. Illalla tulee harvemmin naposteltua myöskään, yritän aina kyllä jotain pientä edes illalla syödä, hedelmää tai jogurttia tai leipää. Ei vaan iltaisin huvita mennä kolistelemaan keittiöön kun lapsi nukkuu viereisessä huoneessa ja seinät paperia, joten jos ei ole mitään "helppoa" kaapeissa niin syömättä jää.

Munakokkelia runsaassa rasvassa paistettuna, tomaatti, porkkana. + lisäravinteet
Vähän suklaata, banaani.
Lohta, parsakaalta runsaan voin kera, salaattia.
Kermakahvia.

Iltapalaksi varmaan "pirtelö" turkkilaisesta jogurtista, kermasta, banaanista ja raakakaakaosta. Aika paljo banaania tänään, normaalisti en syö juuri ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Mulla on sellaista 99% Lindtiä, mitä ei pysty siltänään oikein syömään, teen siitä (vähemmätkin prosentit käy kyllä):
Kuumaa vettä kuppiin, siihen sulatan n. 3 palaa tuota suklaata (ovat ohuita ja pienehköjä) - sekoitan - ja lorautan vähän kermaa vielä sekaan. Valmis. :)
Tää kuulostaa aivan ihanalta, mäkin haluun!

Ite oon syönyt tonnikalasalaatin ja nyt äsken nuudeleita kipollisen.

"vieras"
Hassua. Kun, itse syön normaalisti ainakin paljon enemmän kuin mitä nämä vastaukset ovat. Ja oon aina ollut tosi hoikka, melkeinpä alipainoisen puolella. Nyt oon viimeisillään raskaana, eikä vatsaan tunnu mahtuvan mitään. En siis viitsi edes laittaa tän päivän syömisiä, kun ei ne kerro mitään mun normaali ruokavaliosta.
No mikäs siinä on hassua? Me ihmiset ollaan niin erilaisia. Mä ite en ole mikään laiheliini vaan ihan normaalivartaloinen. Enkä mä ainakaan niin tarkasti kaikkea ilmoittanut et siitä vois päätellä päivän syödyt kalorit esim. et mistä aineista jauhelihakeitto oli tehty ja mitä levitettä oli paahtiksen päällä. Mä syön aina ja olen aina syönyt kolme kertaa päivässä ja se sopii mulle.

"Anne"
Mulla syömisien määrä vaihtelee ajoittain. Välillä ei huvita syödä eikä ole nälkäkään ja välillä on kiljuva nälkä heti aamusta ja koko ajan tekee mieli syödä.
Mutta nykyään on ihan sama syönkö paljon vai vähän, paino pysyy samana. Todennäköisesti siksi, että mä tosiaan syön silloin kun on nälkä tai silloin kuin huvittaa.
Ja ihan normaalipainoinen minäkin olen, bmi 20.3

Aamulla täysjyväleipäviipaleen jossa päällä paistettu muna sekä pari siivua pekonia. Pari kuppia kahvia maidolla.
Päivällä söin kasvisgratiinia ja possun ulkofilettä.
Äsken söin possun ulkofilettä ja ison kasan salaattia.

Nyt tekis mieli vielä keittää kaffet.

"äityli"
Aamulla lautasellinen kaurapuuroa ja maitoa.
Päivällinen kanaa ja riisiä+maitoa ja pari näkkileipää
Välipala köyhiä ritareita hillolla=)+mehua.
Lounas 2 perunaa ja maitokastiketta+kanamuna.

bmi 18
ruisleipää juustolla ja kasviksilla, maitoa ja kahvia.
soijanakkikeittoa, ruisleipää ja vettä.
kahvia.
soijarouhe-riisipataa ja grillattua tofua, porkkanoita ja tomaatteja, vettä.
ruisleipää pähkinävoilla ja banaanilla, pala mustikkapitkoa, appelsiinimehua.

mpncn
Välikommentti: Mitä mieltä ootte uudesta layoutista : P

En tykkää!

Ihan liian "henkilökohtanen". Nyt jo tunnistan muutamia nimiä kiitos noiden hiton kuvien, ja mä en haluu täältä kavereita tai vihamiehiä, en haluu ajatella ketkä on varmaan kivoja tai ketkä on varmaan ärsyttäviä, haluun vaan rupattella aiheesta kun aiheesta. Kiva saada vähän näkökulmia ja voida vapaasti höpötellä.

Jos ny haluu seuraa, tai joku vaikuttaa hirmu kivalta ym, niin kai sitä voi laittaa yksärii. Jatkaa mesessä tai feisbuukissa tai missä vaan. En myöskään oikeestaan haluu tietää ketkä on keskenään "kavereita", koska mielestäni se ei oo keskustelun kannalta oleellista. Enkä varsinkaan haluu että siitä _tulee_ keskustelun kannalta oleellista - tyyliin "Sirkka, Liisa ja Pirjo, mitäs teitte viime viikonloppuna --- muut: ei mua kiinnosta, menkää muualle keskenänne juttelee".

"Tupu"
[QUOTE="Anne";21892442]Mulla syömisien määrä vaihtelee ajoittain. Välillä ei huvita syödä eikä ole nälkäkään ja välillä on kiljuva nälkä heti aamusta ja koko ajan tekee mieli syödä.
Mutta nykyään on ihan sama syönkö paljon vai vähän, paino pysyy samana. Todennäköisesti siksi, että mä tosiaan syön silloin kun on nälkä tai silloin kuin huvittaa.[/QUOTE]

Samma här. Viimeiset 10 vuotta on pysynyt paino tasaisena, vaikka en sen kummemmin mieti mitä syön.

Tänään:
aamupala - iso kulho maustamatonta jugurttia, jossa leseitä, siemeniä, hunajaa; kuppi kahvia maidolla
lounas - kaksi palaa myslileipää, jonka päällä oivariinia, oltermannia ja salaattia; lasi kevytmaitoa
välipala - muutama pala tummaa suklaata
päivällinen - keitettyä kieltä ja perunaa

Lisäksi tietysti vettä ruokajuomaksi ja muutenkin.

Vähäsen köyhäks jäi, kun en ole oikein jaksanut kokkailla tänään, eikä ole ollut suuremmin nälkäkään.

plm
Aamupala: Maustamatonta jogurttia, pellavansiemenrouhetta, nektariini, pari palaa ruisleipää voilla, kalkkunaleikkeellä ja kurkulla, keitetty muna.
Lounas: Broilerinfilepihvi, kermakastiketta, lohkoperunoita, vihreää salaattia.
Välipala: Banaani, herneitä.
Päivällinen: Pari palaa ruisleipää voilla, kalkkunaleikkeellä ja kurkulla. Yksi pala täysjyväpaahtista tonnikalalla ja juustolla. Lasi maitoa.
Iltapala: Pari palaa hapankorppua pestolla.
Aika tyypillinen päivä paitsi leipää enemmän kuin normaalisti ja lounas oli työlounas asiakkaiden kanssa.

Yhteistyössä