Suppo-ongelma

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Meillä tuo tirppa kuumeessa, hienosti näytti 39 mittari... Tuikkasin supon pyllyyn mut se pukkas sen ulos, työnsin uuestaan ja taas se työnsi ulos sen. Taas mie työnsin sen sisälle, oli jo aika möllöä, noh, neiti pieras kunnolla ja sieltä se lens taas... Yritin toisella ja pietin pyllyposkia hetken yhessä ettei sais sitä ulos, tämä äkistää menemään, mut mie voitin.

Kysymys on että mitä muita vaihtoehtoja on ko suppo ja se nestemäinen panadol, melkein 9kk ikäselle? Nestemäinen ei meille sovi... Onko sitä pamol-f hommelia nuin pienelle? Ja mitä makuja sitä on, lapsiparka ko on banaanille allerginen ja muita makuja en ole veljen lapsillakkaan nähny olevan....

näköjään saa antaa melko pienellekin. onko nämä niitä jotka sulatetaan? siis äiti antoi pikkuveljelle mielestäni tätä jonka antoi ensin sulaa ruokalusikalliseen vettä?

PAMOL F 125 mg:

Paino

9–16 kg 1 tabletti korkeintaan 3 kertaa vuorokaudessa

Suositeltuja annoksia ei saa ylittää. Alle 9 kg painaville lapsille ja jatkuvaan käyttöön vain lääkärin ohjeen mukaan. Ota yhteys lääkäriin mikäli lapsen yleistila heikkenee tai oireet jatkuvat yli kolme päivää.

Mä en ikinä ole tajunnu tota ohjetta että suppo pitäs laittaa tylppä pää edellä...

Siis helpomminhan se ulos luulis tulevan jos on valmiina terävä pää tietä aukomassa?

tässä 250mg paketin käyttöohjeessa lukee näin:

125mg :
paino 9-16kg, yksi tabletti korkeintaan 3xvrk. alle 9kg tai jatkuvaan käyttöön lääkärin ohjeella. lääkäriin jos kuume yli 3pv tai yleistila heikkenee.

oota mä katon sitä makua vielä

Minä laitan sen supon pienille niin, että pistän talouspaperin palasen peppureiän päälle ja painan siitä kevyesti, ettei pääse pullauttamaan ulos - voi sen kai paljain käsinkin tehdä :D. Noin kuumeisena se suppo sulaa ihan muutamassa minuutissa. Tosin voi kakkia sen vellin ulos.

En muista saako pronaxenia antaa noin pienille, minä olen hakenut reseptin lääkäriltä vähän isommille, kun panadolia olisi joutunut juottamaan hirveitä määriä ja pamol F:n hiutalemainen olemus sai aina kakomaan ja väliin oksentamaankin. Pamolia on pari makua, mutta ne on sitten vahvempia.

Ettekö te muuuta kiusausta ja nöyryytystä keksi niille lapsille. Tunkekaa omaan perseeseenne kilo niitä suppoja. Hakekaa lapsillenne nestemäistä kuumelääkettä. Se kun tehoaakin paremmin.

Luin pamol f- paketista, ei siinä mitään ikärajaa mainittu. On tarkoitettu 9-16kg lapsille, alle 9 kiloisille vain lääkärin määräyksestä. Ja sisältää banaaniaromia, ei kerrottu onko oikeasta banaanista vai keinotekoinen aromi-

Ettekö te muuuta kiusausta ja nöyryytystä keksi niille lapsille. Tunkekaa omaan perseeseenne kilo niitä suppoja. Hakekaa lapsillenne nestemäistä kuumelääkettä. Se kun tehoaakin paremmin.

No mut ko se nestemäinen ei sovi. Ei se pikkunen lapsi tajua että siinä pyllyreikään työnnettävässä lääkkeessä jotaki nöyryytystä ois, muutenki pyllistellee täällä aamusta iltaan vailla häpeää :laugh:

Luin pamol f- paketista, ei siinä mitään ikärajaa mainittu. On tarkoitettu 9-16kg lapsille, alle 9 kiloisille vain lääkärin määräyksestä. Ja sisältää banaaniaromia, ei kerrottu onko oikeasta banaanista vai keinotekoinen aromi-

esim. mun lapsi on mansikalle allerginen j asaa reaktion mansikka-aromista jolla ei ole mitän tekemistä oikean mansikan kanssa

Ei se paljoa auta, jos sen nestemäisen oksentaa ulos. Meidän lapsista yksi on ollut tosi huono syömään nestemäisiä lääkkeitä, onneksi viimeisimman lääkekuurin keuhkokuumeseen sai tabletteina. Oli tosi helpotus muutenkin siinä vaiheessa, kun pystyi antamaan burana tableteina.

Onhan se lääkittävä siten kun voi. Ei kaikille käy samat lääketyypit. Tungekko sää vaik oksentavalle lisää ja lisää kun se yrjöää kaiken pois?

Se lääkeaine on kuitenkin siinä terävämmässä kärkipäässä, ei tasaisesti jakaantuneena koko supon alueelle. Näin olen ainakin kuullut väitettävän. Eli jos antaa puolikasta annosta suppona niin se täytyy halkaista pitkittäissuunnassa. Mutta kai se lääkeaine imeytyy riippumatta siitä kummin päin se on asetettu. Meillä laitettiin aina lapsi kyljelleen ja jalat koukkuun. Näin se suppo oli kaikista helpoin laittaa eikä tullut niin helposti takaisin ulos.

Mä just annoin meidän 7,5kk ikäiselle tytölle Pamol F:n ekaa kertaa kun supot oli loppu ja ihan neuvolan ohjeesta. Painoa tytöllä just se 9kg, eikä mitään ikärajaa kuulemma ole.

Se banaanijuttu onkin sitten vähän huonompi asia, muita 'makuja' niitä ei taida olla :(

Pronaxenia ei saa antaa alle vuoden ikäiselle, just eilen kysyin lääkärissä.

Yhteistyössä