helmikuun Hehkeät 2011, elokuu

Pakko tulla kertomaan nyt kun ehdin tämän päivän neuvolalääkäristä vähän enemmän. Kaikki oli hyvin ja sydänäänet saatiin heti kuuluviin. Mutta ainahan se on edes jotain tapahduttava. Gynekologisen tutkimuksen aikana se vehjes jäi jumiin!!!! Lonksahti jotenkin aika kovasti ja sittenpä sitä ei saatukaan kiinni ja pois!!! Ei siinä tilanteessa paljoa naurattanut kun yritin vaan olla rennosti etten ainakaan enempää puristele sitä :D No lopulta se lonksahti kiinni ja saatiin pois. Jälkeenpäin oon kyllä nauranut tälle ihan kunnolla vedet silmissä. Olis ollu kiva mennä seuravalle lääkärille "joo ei tartte, mulla on omat vehkeet ja kaikki, senku kurkkaat vaan!" :LOL:

Että näinkin voi käydä! :D

Vähän repesin ku luin ton Pokemonin kirjoituksen. :LOL: Aika paha olis myös ollut jos se olis kutsunut lisää henkilökuntaa avuksi ja pari harjoittelijaa :D

Tervetuloa uusille ja onnea kaikille ultra kuulumisista :)

Mulla oli myös viikonloppuna päänsärkyä, mutta sain ne lähtemään ku join niin paljon vettä että meinas tulla korvista ulos :D

Täällä myös revettiin poksun kokemukselle. Vaikka eipä se varmasti sillä hetkellä naurattanut, mutta se silmieni eteen avautuva näky oli niin hulvaton ja kellokin on jo aika paljon... :D

Hui hai, viimenen yö menossa ja kiinnostus aivan miljoona. Nyt on onneks aikalailla talon työt ja ruokahommat hoideltu, joten saan (=joudun) keskittymään tenttimateriaaliin. Meillä kun alkaa toi koulu keskiviikkona sillee rennosti ja ekalla tunnilla tentti aiheesta, josta en oikeestaan ees tiedä mitä se on. Vahvasti menee siis... :D

nelli & mytty 15+2

pokemonin kokemushan piettoaa jo omani mennen tullen! Sairastan endometrioosia ja eräällä kerralla pesäke oli kasvanut emättimen seinämästä läpi. Lääkäri pisti harvelin sisälleni ja sanoi hoitajalle: oho, tules kattomaan. No ei se vielä mitään, sitten se soitti kymmenen kandia katsomaan, miltä endopesäke näyttää. Voitte arvata, naurattiko silloin, mutta jälkeenpäin on kyllä huvittanut, oli sen verran absurdi tilanne.

(.) Neuvolasta löytyi edelleen sykkeet ja viikon tuntuneet muljuamiset terkka vahvisti epäilemikseni liikkeiksi. Tänään soittelen rakenneultra-aikaa ja seuraava neuvola on jo kolmen viikon päästä. Neuvolan systeemit meni sekaisin, kun heidän laskemastaan la:sta napattiin ultrassa viikko pois. Verenpaine on edelleen olematon, mutta hemppa oli noussut 16:lla, kiitos marjapensaiden tyhjäksisyömisteni.

Tuli tuosta tillukkaan jutusta mieleen oma. Olin sairaalassa ja mulle piti laittaa katetri. Harjoittelija siinä sitte pesi mun alapään ja rupes laittaan sitä putkea paikoilleen mut laitto sen vahingossa emättimeen. Hoitaja siihen, että ei se mitään hän hakee uuden putken ja jäin siihen kahden sen harjoittelijan kanssa. Oli hivenen absurdi tilanne siinä jutella niitä näitä (hoitajaa odotellessa) kun se harjoittelija joutu samalla pitään kädellään mun häppäreitä auki, ettei joudu uudelleen peseen :D. Siinä me sitte jutusteltiin harjoittelijan sormet mun pimpassa.

jane23 mä ainaki jouduin kirjautumaan uudelleen, ni sit pääsin sinne kerhon puolelle.

Mut ihania kokemuksia teillä on ollut, ihan alkaa masuun sattumaan ku joutuu naureskelemaan niin :LOL: !

Muutenkin, jos nää jää tämmösiks, että saa vaan alle 1000 merkkiä laittaa, niin aika inhottavaa, etenkin, kun en ole vielä löytänyt laskuria noille merkeille....

Tänään oli neuvola ja sisätutkimus.. Neuvolan puolella verenpaine ja hemppa vähän koholla.. Sisätutkimuksessa kaikki taas OK. Jännitti pirusti tuo sisätutkimus kun tiesin jo etukäteen että kyseisen toimenpiteen tekevä ihminen on mies :LOL: ..hieman nolostutti availla haaroja mutta työtänsähän sekin teki vaan... :ashamed: Seuraava neuvola aika onkin sitten kuukauden päästä, sitä ennen pitäis käydä sokerirasituksessa.

Jospa pitkästä aikaa minäki ilmottelen itsestäni. Kamala väsy aina illalla ettei jaksa kirjoittaa mitään vaikka joka ilta melkein teidän muiden kuulumisia oon lukennu. Nt ultra ollu aikoja sitten ja kaikki siellä ok, vauva voi hyvin ja maha kasvaa kovasti =) Mammahousuihin jouduin siirtymään jo melkeen heti kun sain plussan testiin eli kesäkuun alussa:whistle: Seuraavaa ultraa saakin odotella reilun kuukauden kun se on vasta 28.9 ja seuraava neuvolaki on vasta 21.9. Aika kuluu hitaasti ainaki tuntuu siltä,mites teillä muilla aika kuluu? Odottavan aika todella on pitkä =)

Entäs onko muilla tullu jo erilaisia vaivoja näin varhain? Itselläni on vihlontaa alakerrassa ja alaselkä kipeytyy herkästi,kuvittelin tulevan ton vihlonnan vasta loppuraskaudesta mutta neuvolantäti oli sitä mieltä että ihan normaalia onhan nyt jo kolmas raskaus =)

Murmeliina80 ja masuasukki 15+ ööö 4 (vaikka aika tuntuu matelevan niin viikot meinaa silti unohtua=) )

Voi noita teidän lääkärikertomuksia, meinasin pissata housuun kun naurattaa. Mulla yksi hassuimmista oli yksi kerta, kun olin ensiavussa tarkkailussa kovien päänsärkyjen takia ja koska oksentelin, mulle piti laittaa suppo. No lääkintavaksiharjoittelija (nuori jätkä) tuli siihen vähän avuttomana sen supon kanssa, punasteli hetken ja kysyi sitten, voisinko laittaa sen itse. No enpä siinä tilassa todellakaan kyennyt, joten joutui kyllä laittamaan sen. Myöhemmin kun pyysin juomista, samainen poika toi 15 minuutin päästä oman puolikkaan pullonsa cokista kun ei kuulemma löytänyt muuta. Oli kyllä poikaparka aivan pihalla :LOL:

Kitrus; jep, kyllä pelaa. Mistäs arvasit? Pelaako omasikin?

Minä sain jo heti maanantaina iloisia uutisia! Sieltä firmasta soitettiin 1,5 tuntia sen jälkeen kun olin hakemuksen sähköpostilla laittanut ja pyydetiin tulemaan haastatteluun huomenna klo 10. Hassua, kun sanoi, että katsoo hakemukset vasta perjantaina. Uskon ja toivon, että tämä on hyvä merkki! Eli pitäkäähän mulle peukkuja aamulla.

Murmeliina: Täällä vihloo myös, varsinkin pitkän seisomisen tai vaikka kävelylenkin jälkeen.

Mutta nyt värejä huuhtomaan päästä, vaihdoin hiusväriä :)

Commander ja papunen 14+5

Poksun, tillukan ja happihypyn kokemukset on kuin mun unista :D ei ole vielä noin käynyt muttab esim. tuo poksun juttu on aina mietityttäny jos noin kävis...harmi että teille on noin käynyt vaikka varmasti jo osaatte asioille nauraa :D

Samuma ootko huomannu semmoista, että jos mies tekee sen tutkimuksen niin ne on paljon hellempiä ku naiset...ainakin omasta kokemuksesta voin näin väittää :D

Murmelina täällä alkaa tuntumaan painetta vattassa kun istuu ja alaselkää jomottelee välillä, mutta muuten ei kummempia...eiku joo kyllä muuten välillä häpyluuta viohloo se ei ole kovin mukavaa :D

Commander täälä on peukut sulle pystyssä :)

ON: Täällä siis ei kummempia huomasin tänä aamuna että maha on nyt oikeesta siis oikeesti tullu esille ja mikäs sen mukavempaa :) Väsymys on kova...tänään oli työterveystarkastus ja hb oli jo 115 paikkeilla..rautaa pitäs alkaa syömään, mutta olikos se niin ettei saa alkaa ennen ku on rv.16 tai jotain??
ENSI VIIKOLLA LOPPUU KOEAIKA JA SIT KYLLÄ MENEE NAAMAKIRJAAN ULTRASTA KUVA!!! ja samalla saan kaikille omille kavereille kertoa :heart:

Happynow ja muru 13+5

Jahas, ei sit tullu mun teksti tänne :/

Niin, piti toivottaa commanderille paljon lykkyä haastatteluun, pukut ja varpaat pystyssä!!!

ON: Ja täällä on kans jomotuksia, pieniä vihlaisuja ja särkyjä niin masussa kuin selän puolellakin.
Masu on alkanut kans ihan tosissaan pompsahtaa esiin, eilen kun laitoin valkoisen paidan kun menin venyttelyyn (en normaalisti pidä mitään vaaleaa), niin kattelin itteäni peilistä ja tokaisin ääneen että mähän näytän ihan raskaalta!!!? Mies kuuli sen ja kysyi että yllättääkö tämä jotenkin? :D

pokemoni & myttynen 14+1

Jopas on sivut muuttunu... Menee hetken aikaa ennen kuin tottuu.

Commander Onnea haastatteluun, pidän peukkuja et saisit paikan :wave:

Itse sain eilen loppuviikon saikkua. Lauantaina alkoi kurkkukipu ja siitä lähtien se on ollut kipeä. Angiinan pikatesti ja tulehdusarvot oli negatiiviset mutta lekuri halusi ottaa kuitenkin kunnon nieluviljelynkin. Yöt on menny heräillessä aina kun nielasee. Ja mitään "varmuuden vuoksi" lääkitystä ei tietenkään tässä tilassa aloiteta. Ei voi muuta kun kärsiä :(

Minnis ja Dude (masuasukille vakiintunut "nimi" :)) 17+0

Vihdoinkin taas pääsin tänne kurkkimaan.

Hauskoja lääkärikokemuksia teillä :LOL:

Täällä ei omassa olossa sen kummempaa, alaselkää ja vatsaa särkee välillä. Liikkeitä ei kunnolla vielä tunnu ja välillä on sellainen kumma olo, että olenko nyt oikeasti raskaana : / En tiedä mistä johtuu.. Tokihan tuo maha pömpöttää jne.. No kovasti tässä ootellaan seuraavaa ultraa 17.9.

Pientä ongelmaa ollut housujen kanssa. Tavalliset housut (isompaa kokoa) eivät oikein pysy päällä, valuvat mahan alle ja sitten taas monet vanhat äitiyshousut ovat vielä isoja. Kai tästä pitäisi lähteä ostoksille..

Commanderille onne työhaastatteluun!

Ja vielä tervetuloa uusimmat tulokkaat!

Blue ja pienokainen 16+6 (apua, vaikea pysyä mukana millä viikolla tässä mennään)

Miten tätä uutta saittia ajetaan?:O Menee ehkä jokunen hetki että oppii uudet sivut, kerhoa en ole vielä uskaltanut hakeakaan :)

Aivan järkky ummetus ruvennut vaivaamaan, saakohan tähän jotain lääkettä syödä? Ehkä pitäisi lähteä apteekkireissulle..

Eilen paljastui sitten, että jopa 300km päässä asuva äitini oli kuullut tästä raskaudesta ENNEN kun olin hänelle siitä kertonut :D Oli kuullut kukkakaupan myyjältä siellä, uskomatonta! Olin kertonut serkulleni, joka oli kertonut äidilleen, joka taas oli kertonut veljelleen ja tämä kertonut sitten vaimolleen - eli tälle kukkakaupan myyjälle.. Myyjä oli sitten äitiä onnitellut uudesta tulevasta lapsenlapsesta, ja emäntä oli ollut ihan :O

Miten te joilla on lapsia jo ennestään, oletteko miettineet talvea ja sitä onko teillä lapset kotona vai hoidossa?
Mä ajattelin olla sissi ja ottaa kaksoset (lokakuussa 3v.) sitten pois hoidosta kun jään äitiyslomalle. Esikoinen jatkaa esikoulussa 9-13 ja haen hänet sitten kotiin.

Mulla ei pahoinvointi vieläkään täysin helpota, aamuisin pitää edelleen halia pönttöä.. Kumman pitkään nyt jatkuu, kun esikoisesta loppui viikolle 13, ja tuplista viikolle 18.

neitiniisku ja pienistäpienin 15+1

VOi kääk, kirjoitin äsken pitkän pätkän, ja en ollutkaan kirjautuneena sisään. Joten siinä vaiheessa kun yritin lähettää viestiä, palsta ilmoitti, että ei ole oikeuksia ja kadotti koko viestin.

Mutta lyhennettyna, en aio viedä esikoista hoitoon, koska nytkin on kotona. Se on sitten eri asia jos jotain tapahtuu, tai olen itse todella heikossa kunnossa pitemmän aikaa. Sitten katsotaan uudestaan. Mutta eiköhän me päivisin kolmisteen pärjätä.

Lisäraudan aloittamiseen sain käskyn neuvolasta rv 16 jälkeen. Mutta jokaisen kannattaa tarkistaa asia omalta tädiltä, että saa myös tietää annostuksen. Itse syön sitä nestemäistä Maltoferia, mikä ei vaikuta mahan toimintaan.

Hellu ja 16+6

Päivän piristys oli, kun luin noita lekurikokemuksia :LOL: Sillä hetkellä olisin tosin halunnut kaivautua mielummin maan alle...
Commanderille onnenpotku peballe =)

Meillä esikoinen on eskarissa, jossa jatkaa kuten tähänkin asti eli 8.30-12.30. Vien aamuisin ja välillä haen/saa kävellä itse kotiin. Juniori on kerhossa 2xviikossa ja sitä jatkaa keväälläkin... Noista hoitopaikoista sen verran, että eikös ne nykyään joka kunnassa säästy lapselle, vaikka pitää kotona äippäloman jälkeen? Näin on ainakin meillä...silloin säästyy siltä ikuiselta jonotukselta, eikä tarvitse pelkän hoitopaikan takia pitää lasta hoidossa.

Mulla päänsärky kausi on meillään eikä tahdo millään hellittää...koko aikaa en kuitenkaan viitsis lääkkeitä syödä, mut en myöskään halu itselleni migreeniä. No joo, nyt rempan pariin :)

Itsekkin pitää nyt tulla kurkkaamaan uudet sivut, kun vihdoin ja viimein tänne pääsen. :) Täällähän on kaikkia uusia hymiöitäkin!! :vampire::popcorn:
Alkoi muuten tekemään mieli popcornia nyt!! :D

Neitiniisku: Meidän esikoinen tulee olemaan kotona, kun on nytkin kotona. Olen hoitovapaalla nyt sinne uuteen äitiyslomaan asti. Ja tosiaankin, asia sitten erikseen, jos itse on niin huonona, ettei jaksa olla pojan kanssa.
Meillä huonolla (mutta todennäköisellä) tuurilla mieskin on vauvan syntymänaikoihin lomautettuna. :( Toivottavasti ei joudu olemaan kauaa kotona.

Meenkin kurkkimaan sen kerhon vielä, jos vaan löydän sen. :LOL:

May ja PikkuTassu 13+4

!!!TARKISTAKAA TIETONNE ETUSIVULTA!:wave:

Sivujen uudistusten myötä tiedot näyttäisi päivittyneen sinne vanhoilla tiedoilla. Jos on korjattavaa niin laita yksäriä! Tällä hetkellä kyllä kiroan näiden sivujen uudistajat, kun mettään on mennyt:kieh:

Viimeksi muokattu:
Ohhoh, olipas sivut muuttuneet sitten viime käynnin jälkeen... :O No, jospa näihinkin tottuu...

Nyt on helpottunut olo, kun sain tänään kerrottua pomolleni raskaudesta! :) Kauan sitä olinkin jo miettinyt ja pohtinut ja stressannut... Kun tosiaan määräaikainen työsopimus vain on. Mutta, kaikki meni oikein hyvin! Pomo onnitteli kovasti ja vaikutti aidosti iloiselta puolestani. :) Ja sanoi, että kyllä mulle on töitä ainakin vuoden loppuun asti ellei sit ihan siihenkin asti kun äitiysloman pitäisi virallisesti alkaa. Jee! Nyt ei sit tarvi enää salailla, vaan saa olla ihan vapaasti ja kertoa vaikka kaikille. Oli ihan pakko myös facebookissa vihjaista asiasta... ;) Mutta päätin, että mitään ultra/masukuvia en sinne laita.

~ Merve ja 15+2

Hei, nyt on pakko kysyä kun ei mitään hajua ole asiasta: eli mulla tuntuu tossa vatsan päällä noin 4-5 kertaa päivässä sellainen kiristys, eli ihan kuin kuminauha vedettäisiin hetkeksi tosi tiukkaan tuohon mahan päälle. Tunne kestää muutamia sekunteja eikä varsinaisesti satu mutta tuntuu semmoselta epämiellyttävältä.. Onko nämä nyt jonkinlaisia supistuksia vai mitä ihmettä se meinaa... Vai voiko supistuksia edes olla vielä? Aiemmin en oo tällästä tunnetta huomannu mutta nyt viimisen viikon aikana sitä on alkanu tuntua.

Amos: Voiskohan olla supistus? Itsekään en tiedä miltä supistus tuntuu, ja just sitä olen kans tässä pohtinut... Mutta vois kuulostaa siltä? Viisaammaat vastatkoon kans :) Mun tietääkseni supistuksia voi olla ihan koko raskauden ajan, aika moni täälläkin on kirjoitellut niistä...

Mullakin on ollut NIIN kummallisia tuntemuksia mahassa, mutta en usko niiden olevan supistuksia... vaan jotain muuta. Taas tänään on tuntunut sellaista painon tunnetta, varsinkin kun käyn pissalla ja joutuu vähän ns. punnaamaan pissaa, niin kovasti koskee alavatsaan ja tuntuu sellanen kova painon tunne. Mitähän se voi olla? VTI mulla ei ole, koska vein juuri virtsanäytteen ja se oli puhdas. Ja sit tuntuu sellaisia kummallisia vihlaisuja eri puolilla masua. Kirjoittelinkin jo näistä viime viikolla...

Onko kenelläkään muulla sellainen olo, että onko siellä masussa ketään? Mulla ei ole juuri mitään "raskausoireita" enää... No, on se varmaan normaaliakin tässä vaiheessa jo. :) Tuntuu vaan, että kauhean pitkä aika odottaa seuraavaan neuvolaan joka on vasta 3 viikon päästä. Mulla ei ole sellasta kotidoppleriakaan en ollut ajatellut hommata sellasta. Nyt pitäis vaan odotella, ja jaksaa uskoa että kyllä kaikki masuasukilla on hyvin ja siellä se kasvaa. Aikakin vaan kuluu niin kauhean hitaasti. Olispa jo yli puolenvälin ja tuntis liikkeitä! :heart:

Anteeksi kun taas vaan omaa napaa kirjoittelin... Mut on niin helpottavaa kun jonnekin saa purkaa ajatuksia ja tuntemuksia. :heart:

Yhteistyössä