Henk. koht. avustajan palkka "TES", eli onko se lähihoitajan palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi työ hakusessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi työ hakusessa

Vieras
Työpaikkailmoituksessa vain tuollainen palkkaus... Ilmossa ei kyllä mainita / vaadita lähihoitajan koulutusta, mutta kokemusta hoivatyöstä. Olen kyllä lähihoitaja, eli onko se sitten lähärin palkka, vai joku hoitoapulaisen palkka?

Minun palkka on henk.koht.avustajana noin 9,80e/h... Naurettavan helppoa duunia, hauskaakin, kun asiakas on huumorintajuinen ja pystyy liikkumaan itsekin. Helpoin työ mitä ikinä olen tehnyt, ja vaikka palkka ei olekaan tuon korkeampi, on se silti parempi kuin mitä esim. isot firmat maksaa siivousalalla ja parempi kuin joidenkin lähihoitajien, jotka tekevät paljon vaativampaa ja epämiellyttävämpää työtä kuin tämä avustajan työ. Työn helppous riippuu siitä, miten hyväkuntoinen avustettava on. Palkka on parempi vaikeiden tapausten kohdalla. Kuulema yli 10e/h.

Jälkihuomiona mainitsen, etten ole varma lähihoitajan palkasta, mutta ainakin ystäväni sanoi, että hänellä on lähihoitajana huonompi palkka kuin minulla. Lähihoitajan ja laitoshuoltajan palkka taitaa olla aika lähellä toisiaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos avustaja toimi päiväkodissa tai koulussa on palkka muistaakseni hieman huonompi kuin lähärin.Oisko lähärin peruspalkka 1980 € tms ja avustajan 1700 ja rapiat.Voi olla et muistan ihan väärinkin.Nuo siis jos on täydet viikkotyötunnit.

Riippuu tehtävistä. Tuo minimipalkka on yleensä jotain 1600e/kk. Joku sanoo, että työ on helppoa ja toinen sanoo, ettei suosittelisi edes pahimmallekaan viholliselleen. Niin, asiakkaana on joko joku 40kg virkeä, huumorintajuinen mummeli tai sitten 140kg liikuntakyvytön ihra joka koko ajan itkemässä huono palvelua. Ota ensin selvää työsi kuvioista, etkä sano nimeäsi vielä koska kieltäytyessäsi työkkäri voi antaa sulle karenssit

Mä olen avustajana tällähetkellä, saan palkkaa 11,29€/h. Työpaikan vaihto vaan edessä, en jaksa eikä pää kestä enää tuota työtä, kun avustettava on niin itseään täynnä, itsekäs, koko ajan jostakin avautuva ihminen jolle mikään ei koskaan kelpaa. Ja valitettavasti mun kokemuksen mukaan suurin osa vammaisista/vammautuneista on tällaisia...

[QUOTE="veera";26116758]Riippuu tehtävistä. Tuo minimipalkka on yleensä jotain 1600e/kk. Joku sanoo, että työ on helppoa ja toinen sanoo, ettei suosittelisi edes pahimmallekaan viholliselleen. Niin, asiakkaana on joko joku 40kg virkeä, huumorintajuinen mummeli tai sitten 140kg liikuntakyvytön ihra joka koko ajan itkemässä huono palvelua. Ota ensin selvää työsi kuvioista, etkä sano nimeäsi vielä koska kieltäytyessäsi työkkäri voi antaa sulle karenssit[/QUOTE]

Työn miellyttävyyshän on tosiaan sekä asiakkaasta että avustajasta itsestään kiinni, mutta esimerkiksi minulla on avustettavana nuorehko henkilö, itseni ikäinen, liikuntarajoitteinen, todella huumorintajuinen ja mukava. Työ on siistiä ja hauskaa. Saa käydä teatterissakin ilmaiseksi ja osallistua muihin virkistysjuttuihin. Leivon paljon, teen ruokaa, siivoan kerran viikossa, kuljen kaupoilla tukena ja apuna, avustan pienissä jutuissa, mitä asiakas ei voi itse tehdä (esim. kengännauhojen solmiminen ym.). Ei se avustettava siis aina vanhus tai lapsi ole. Onnekseni osui kohdalle mukava avustettava.

Itse olen osa-aikaisena avustajana, palkka on kaupungin maksama ja tällä hetkellä 10,20 euroa/tunti. Toki palkkaa nostavat ilta-, yö-ja viikonloppulisät. Olen myös ollut ulkomaanmatkalla kyseisen henkilön kanssa, avustettava maksoi matkat+majoituksen ja lisäksi sain normaalisti palkkaa matkan ajalta.

Työn koen suht. helpoksi, mukavaksikin. Avustettava ei itse pääse liikkumaan, joten nostelua on hyvinkin paljon. Avustettava on todella mukava ja huumorintajuinen persoona, joten se lisää ehdottomasti työssä viihtyvyyttä.

Yleensä mitä oon kattellu mol.fi sivuilta niin nuo henkilökohtaisen avustajan palkat jää alle kymppiin, 8,5 euroa-9,5 euroa yleensä per tunti. Lähihoitajan tesin mukainen kk palkka on 1932 euroa muistaakseni, eli hieman korkeampi.

10,60 oli mulla lähtöpalkka, mutta työkokemukset nosti sitä jonkun verran. Pitää toki olla sopivaa työkokemukset. Ei mikään raksatyö sitä palkkaa nosta. :D

Yhteistyössä