7.vee pojan lippis vaatimus. Onko muita?

• Viestiketjun aloittaja Hanski
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Mulla on tietty käsitys perheistä/lapsista, jotka saa aina haluamansa, sen kalleimman ja sen oikeimman.
Mitä haittaa on siitä, että antaa lapsen pukeutua niinkuin haluaa. Kun on löysää rahaa sen verran, että sitä voi laittaa vaikka lapsen pukeutumiseen.
Näin minäkin ajattelen..

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Minusta ne lippikset on kivannäköisiä.. Samaten minusta on hyvä asia et myös poikia kiinnostaa pukeutuminen, lökäpöksyisiä verkkarimiehiä näkee katukuvassa ihan liikaa.. kiva jos edes nuoret pukeutuu.. Itse ostan 10v pojalleni mielelläni kivoja kuteita =)
Mä oon kaikessa muussa samaa mieltä, paitsi et noi capit on järkkyjä!!!
Kyllä mäkin ostan kivoja vaatteita lapsille eikä meille aikuisillekaan tulis mieleen kulkea verkkareissa ihmisten ilmoilla.

Tässä kuva vielä Björnille jos ei jo ollut :D

http://www.unionfive.fi/product_details.php?p=19301

Meillä on tytöilläki nuo suoralippaset =) ja pojalla tietty myös. Minusta ne on niinku jotain lintulautoja tahi lentotukialuksia mutta siinäpähän käyttävät jos miellyttää. Ja ihan halppismerkkejä ovat, Prismasta ja Kärkkäiseltä ostettu. Jossain niistä oli tuommonen tarra ja minäki olin sitä repimässä kunnes esikoinen ehätti hätiin. Kompromissina se liimas sen lipan alapuolelle :D

Cullin
Hinnat on korkealla siksi, koska ne ovat käsintehtyjä, ja ovat tosi hyvää laatua. Peruslippikset hajoavatkin käteen jne. Ja vitut se tarra aitoutta paljasta. Tarrojakin väärennetään. Ja öö.. oon ihan varma, että ketään teistä ei tiedä mistä huomaa aidon New Eran. Hahaa.

lisko harmaana
Huh mitä meininkiä kouluissa nykyään. Mä varmaan vastaavassa tilanteessa ostan käpit ja muut systeemit SILLÄ EHDOLLA, että poika ei IKINÄ KIUSAA KETÄÄN, jolla ei ole merkkituotteita, vaikka olis minkälainen feikkipuuhapetemummonvirkaamamyssy, ei kiusaa. Pitäköön ruman käppinsä itse jos haluaa, muita ei sen takia kiusata tai on turha odottaa mitään merkkivaatteita itselleenkään.

Lil'Ac
En jaksa lukea kaikkii kommenttei mut täs sit tulee kertaust.
No siis cäppi on suoralippanen lippis.
Ku kääntää sen ja kattoo sinne sisäpuolelle nii siel siis on valmistajan leimoi ja joissaki cäpeissä on siin lipas 2 kiiltävää tarraa.
Yleensä vaa yks.
Ja sit se et yleensä siin cäpin lipas on 8 ...'ommel raitaa' eli niitä viivoi jostane on ommeltu kasaan xDD
Tai no valmistajasta riippuen voi olla myös 6.
Ja yleensä siel cäpin sisäl EI oo mitään pesuohjeita,vaan esim cäpin koko esim. 7 1/4
ja muita valmistajan lätkiä.
Ite oon 14 vuot tällane hoppari tyttö (yli-isot vaatteet jne) ja omistan 2 cäppiä.
Kaveri kävi kiinas ja sen veli osti sielt 2 cäppiä hintaan 2,50?/kpl ja tarkistettii kotona nii molemmat oli aitoja.
Ku monet cäpit valmistetaan kiinas eikä niitä tuua sinne mistää kaukaa ja siel on muutenki halvempaa. :) jos täst ny mitää apuu oli....

MIe oon 10vee
Meidän pihalle ilmestyi poikia joilla oli nii sanotut kalliit muoti vaatteet. Ja haukkuivat poikani lippistä epäaidoksi, koska siinä lipassa ei ollut kahdeksaa viivaa ja se ei ollut "cappi". Nyt poika sitten ei paa hattua päähän millään. En haluais antaa periks ja ostaa lippistä joka maksaa 30e. Miten saan selitettyä pojalle nii et ymmärtäis ettei sellaista hattua tarvita, mutta ilman itkua...
Munkaa äiti ei eka suostunu ostaan niitä......mut sitte ne meni kerran viroon ja sieltä sai cäppejä..ja nyt ostan niitä kouvolan Dirtistä! tai Dirtti.fi

Sieltä löytyy (30e) !

Lol
En jaksa lukea kaikkii kommenttei mut täs sit tulee kertaust.
No siis cäppi on suoralippanen lippis.
Ku kääntää sen ja kattoo sinne sisäpuolelle nii siel siis on valmistajan leimoi ja joissaki cäpeissä on siin lipas 2 kiiltävää tarraa.
Yleensä vaa yks.
Ja sit se et yleensä siin cäpin lipas on 8 ...'ommel raitaa' eli niitä viivoi jostane on ommeltu kasaan xDD
Tai no valmistajasta riippuen voi olla myös 6.
Ja yleensä siel cäpin sisäl EI oo mitään pesuohjeita,vaan esim cäpin koko esim. 7 1/4
ja muita valmistajan lätkiä.
Ite oon 14 vuot tällane hoppari tyttö (yli-isot vaatteet jne) ja omistan 2 cäppiä.
Kaveri kävi kiinas ja sen veli osti sielt 2 cäppiä hintaan 2,50?/kpl ja tarkistettii kotona nii molemmat oli aitoja.
Ku monet cäpit valmistetaan kiinas eikä niitä tuua sinne mistää kaukaa ja siel on muutenki halvempaa. :) jos täst ny mitää apuu oli....
Leija vittu leijut (yli-iso vaattetta jne) VOi lol
Leija

toimii etenkin aspergerillä
Älykkäälle lapselle kannattaa selittää, miksi teidän perheessä ei osteta vaatteita, jotka viittaavat Amerikan mustien kulttuuriin. Omalleni selitin, mistä juontaa hiphop-tyyli ja että miksi ne housut ovat niin isoja kuin ovat (alunperin mustilla ei ollut varaa ostaa uusia lapsilleen joka vuosi, joten pienetkin kulkivat housuissa joissa oli "kasvunvaraa" jopa vuosikausia). Kerroin myös, miten muodista päätetään jo vuosia etukäteen ja että se on peli, jossa ei voi voittaa- Suomeen tulevat trendit kun ovat auttamattomasti muuta maailmaa jäljessä eli se siitä "muodinmukaisuudesta".

Osui ja upposi poikaan.

"Mama"
Meilläkin on tuollaista lippistä haluttuu jo pitkään.. mutta en osta kyllä niin kamalaa lippistä pojalleni.
Inhoan kaikkia Rap-vaatteita ja koko naurettavaa Rap-kultuuria.
Hinta ei olisi välttämättä este. Vaikka mielestäni 30 eur lippiksestä onkin paljon.

en osaa auttaa
En osaa auttaa, kun meillä ei täällä pikkukaupungissa onneksi tilanne ole vielä noin paha MUTTA asia kuulosti sikäli tutulta, että ekaluokkalaiseni mainitsi kaverinsa maininneen, että tyttäreni lakki ei ole aito cappi...........Onneksi lasta itseään ei kiinnosta eikä muita kavereitakaan....vielä.

Muistan kyllä lapsuusajoista mitä sontaa sai niskaan aina kun vaatteet eivät olleet aitoja merkkivaatteita... Ja kylllä mua otti päähän että tyyliin yhtä fuckin' lippistä (meiän ala-asteaikoina tais olla jotkut nhl-lippikset tosi pop..jos en ihan väärin muista..) mulle ei voitu ostaa. Joo, varmasti olis talous kaatunut siihen..... Sama juttu kun ne addun raitaverkkarit oli se juttu niin kyllä hävetti kun oli jotkut kaksraitaset viron kopiot. Enkä mä todellakaan vaatinut että mun kaikki vaatteet olisi pitänyt olla merkkivaatteita. Lähinnä se "ähhähhäää, mitä vittuu, tyypil on jotkut vittu feikkibyysat" kävi hermoille.

Enkä mä tajua mikä vika on laumasieluisuudessa? Mä kokisin että elämä olis paljon helpompaa jos kykenisi elämään sitä laumaelämää...

Ja sitten vielä toinen pointti, mun mielestä on hölmöä vaatteista puheenollen vedota siihen että samanlaisten vaatteiden haluaminen tekee ihmisestä jotenkin tyhmemmän. Ei se ihminen siitä muutu, puki päälleen minkä vain vaatteen.. Tyhmä on tyhmä ja fiksu on fiksu, ei ne vaatteet sitä älykkyysosamäärää alenna.

huohhhh
Juuh, mieän poika haluaa olla mieluummmin avopäin, kuin että laittaa jonkun surkean epäaidon lippiksen.
Siis tietenkään lippis ei oo aito, jos siinä ei ole yhtää viivaa lipassa. :headwall:
Tokalle menevä poika kyseessä. Joo, on sitten käppi ostettava sille tämän kesän aikana, kun ei se edes kotipihass suostu pitämään halppislakkeja.

"vieras"
Juuh, mieän poika haluaa olla mieluummmin avopäin, kuin että laittaa jonkun surkean epäaidon lippiksen.
Siis tietenkään lippis ei oo aito, jos siinä ei ole yhtää viivaa lipassa. :headwall:
Tokalle menevä poika kyseessä. Joo, on sitten käppi ostettava sille tämän kesän aikana, kun ei se edes kotipihass suostu pitämään halppislakkeja.
Meillä saivat ekaluokalla ne keltaiset liikennelippikset ja hyvin kelpasi vielä tokalla. Nyt on maastonvärinen lierihattu ja hyvin tykkää, muutenkin tykkää maastokuvionneista.

Muuten ostellaan vaatteita, mutta erikoisimmista pitää maksaa itse. Tuollaisen käpin voisi ostaa halutessaan, kympillä voisin osallistua kustannuksiin. Euron viikkoon saa rahaa mutta synttäreinä enemmän joilla voisi sitten halutessaan ostaa. Sitten saa muualtakin rahaa, vaikka pulloja tai tölkkejä keräämällä. Eskari on kunnostautunut tossa tölkkien keräämisessä meillä eniten.

"vieras"
Saas nähdä kuinka käy, kun syksyllä alkaa eka luokka... Hinta ei ehkä ole niinkään se kynnyskysymys vaan nimenomaan se kaveripainostus.

Nykyään pojalla käytössä eri futislippikset (Espanja, Brasilia, Adidas) sekä bandanat, koska on intohimoinen futari. Niiden ostamisen koen eräällä tavalla pojan harrastuksen tukemisena. Jonkin ostaminen vaan en vuoksi, että se on muotia tuntuu ihan hullulta, eikä tuo baseball todellakaan kuulu meidän jäpikän kiinnostuksen kohteisiin. Mutta toisaalta...muistaahan sen kuinka pienenä jokin ihan hölmö asia olisi ollut niin kovin tärkeä- täytyy vaan toivoa ettei tästä tule sellaista.

Yhteistyössä