Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on Ei se aneminen olemus ketään palvele.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
Sitä se neukkatätikin ihmetteli, kun ei sitä "romahdusta" tullut. Uskoi viimein ja luopui jokakertaisista sormenpääverinäytteistäAlkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:Mullakin eka neuvolakäynnillä on ollut tuota luokkaa, mutta on se nyt laskenut jonnkein 118 muistaakseni. Tosi harvinaista varmasti, että sulla pysyy nuin hyvänä koko odotuksen ajan!Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Mullon aina ollu hyvä hb. Sektion jälkeen tais laskee johonki 120 tai hitusen alle. Mut en muistaakseni silloinkaan rautaa popsinu?Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö::wave: Kummatkin raskaudet lisäraudatta. HB oli koko odotuksen ajan 135-145
Mulla meni maha ihan sekasi kun yritin syödä lisärautaa niin lopetin. Neuvolassa sitten sanovatkin että se ruukaa silloin viikoilla n.30 eteenpäin käydä alhaalla mutta nousee sitten taas loppuraskauden aikana.Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:musta tuntuu, että kaikki sitä syö viimeistään viimeisillä viikoilla. =)Alkuperäinen kirjoittaja M:eikös se ole harvinaisempaa jos tarvii syödä?
Kiitos, että saan lupasiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on Ei se aneminen olemus ketään palvele.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Älä syö, eihän sitä aneemisuutta itse aina huomaakkaan kun pikkuhiljaa tapahtuu, mäkin tajusin vasta kun hoitaja säikähti ja päivitteli. Muut kyllä yleensä huomaa. mutta jos haluaa olla aneeminen niin saahan sitä olla
Ei kestä Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppiiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiitos, että saan lupasiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on Ei se aneminen olemus ketään palvele.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Älä syö, eihän sitä aneemisuutta itse aina huomaakkaan kun pikkuhiljaa tapahtuu, mäkin tajusin vasta kun hoitaja säikähti ja päivitteli. Muut kyllä yleensä huomaa. mutta jos haluaa olla aneeminen niin saahan sitä olla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kestä Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii
Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kestä Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii
V*ttuilu on taitolaji, jota kaikki eivät osaa. Pelkkä hymiö ei riitä.
Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
Ei oo, mulla luonnostaan hn 137 ilman raskautta, raskauden aikana laskee ilman lisärautaa.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Eikö ruokavaliossa ole silloin jotain pielessä, jos tarvitsee purkilla käydä ja tarkoitan nyt lähinnä tota punaisen lihan syömättömyyttä.
Joku tuolla aikaisemmin taisi mainita olevansa aneeminen aika-ajoin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei oo, mulla luonnostaan hn 137 ilman raskautta, raskauden aikana laskee ilman lisärautaa.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Eikö ruokavaliossa ole silloin jotain pielessä, jos tarvitsee purkilla käydä ja tarkoitan nyt lähinnä tota punaisen lihan syömättömyyttä.
Sä et nyt ymmärtänyt. Ei mua v*tuta, mua lähinnä huvittaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kestä Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii
Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
Niin no sua saa huvittaa tai vituttaa, mut mä kirjoitan tänne vaan omaa kokemustani ja thats it Ja siks mä en nyt ihan sun reaktiota ymmärrä, mutta no jos muistelee omaa raskausaikaa, niin taisi sitä itselläkin välillä flipata syystä jos toisesta.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Sä et nyt ymmärtänyt. Ei mua v*tuta, mua lähinnä huvittaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei kestä Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii
Mutta siis itse aiheeseen palatakseni: kaikilla rautatuotteet (ainakaan tablettimuotoiset) eivät vaan imeydy. Vaikka kuinka yrittäisi välttää tiettyjä ruoka-aineita tabletin nauttimisen yhteydessä ja tankkaisi itsensä täyteen c-vitamiinia. Hb laskee yleensä luonnostaan ekojen raskausviikkojen aikana, kun veren plasmavolyymi lisääntyy. Elimistö pyrkii tietenkin sitten tasapainottamaan tilanteen, joten hb voi nousta myös luonnostaan raskauden loppupuolella.
Sä oot kyllä vähän outo tyyppi, etkä ilmeisesti ole edes raskaana, että voisit siihen vedota.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin no sua saa huvittaa tai vituttaa, mut mä kirjoitan tänne vaan omaa kokemustani ja thats it Ja siks mä en nyt ihan sun reaktiota ymmärrä, mutta no jos muistelee omaa raskausaikaa, niin taisi sitä itselläkin välillä flipata syystä jos toisesta.