G: ällöttävin nimi? Minusta Unna

huppels
ehkä ajatuksia herättävin nimi jota olen vähään aikaan kuullut oli poika nimeltä Eden. Ja sukunimenä tosiaan ihan perus-suomi-nimi :)

Tytölle olisin ymmärtänyt, pojalle en :)
 
mie vaan
ajatelkaapa muuten, miten monet muuten kivat nimet ovat tuotemerkkejä! Sini (siivous sujuu), Emilia (pyyhippä pyllysi), Aino (makuisa jäätelö ja hassut tohvelit), Senja (jokin terveyside vuodelta nakki). Ilona (olikohan huuhteluaine)..

TAI merkitsevät jotain tahattoman negatiivista tyyliin Anna (Anna, oi Anna, annatko mulle), Alma (katos kassialma) jne
 
Meri-Kaisla harmaana
Musta Unna on todella kaunis nimi. Ja jokainen älykäs ja sivistynyt ihminen tietää mikä on haukkumisen ja mielipiteen ero. Mutta kun täällä on siistiä olla provo ja modernisti suorasanainen. Ja kaikista rohkeimmat on näitä mitenkäs muuten kun ihan mustalla nikillä.
 
janis
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja :
en ymmärrä miksi joku on esim. Nico tai Jessica jos se kuitenkin sanotaan ihan niko tai jessika,ja siis ihan tavallisia virtasia ollaan.
Onneksi kaikkien sukunimi ei ole Virtanen olis vähän tylsää =)
Joo tähän peesi. Miksi aina sanotaan, että "Nico/Jessica/Janica ja sukunimenä perus möttönen/virtanen/järvinen". Kaikki C- nimiset mitä itse tiedän ei kuulu tähän kategoriaan, on suomalaiset, muttei niin yleiset sukunimet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja janis:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja :
en ymmärrä miksi joku on esim. Nico tai Jessica jos se kuitenkin sanotaan ihan niko tai jessika,ja siis ihan tavallisia virtasia ollaan.
Onneksi kaikkien sukunimi ei ole Virtanen olis vähän tylsää =)
Joo tähän peesi. Miksi aina sanotaan, että "Nico/Jessica/Janica ja sukunimenä perus möttönen/virtanen/järvinen". Kaikki C- nimiset mitä itse tiedän ei kuulu tähän kategoriaan, on suomalaiset, muttei niin yleiset sukunimet.
Mulla on ruotsinsuomalainen sukunimi ja lasten nimet myös,tosin ne löytyy nykyään suomalaisestakin kalenterista =)
 
jaana
Alkuperäinen kirjoittaja Vammaisuus ei tartu:
Tuli vaan mieleen kun täällä kaikkia nyt vammaisiksi haukutaan niin että pitäskö teidön mielestä kalenterissa olla miesten.naisten ja vammaisten nimet? Muistakaa että vamma voi olla myös sellainen mitä et silmällä näe,pahin kaikista vammoista taitaa olla kuitenkin tuo korvien välissä kytevä asennevammaisuus
:flower: Veit sanat suustani :flower:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Ne kaikki älyttömät: Veli, Sisko, Mies jne. noita annetaan vissiin kun ei viitsitä lapselle keksiä nimeä...
Kamalia on myös esim. Arhippa (kesto ällötys ) ja nämä nyky muoti nimet Jessica, Nico, Jemina, Janica ym...
Eikös nykyään ole muotia antaa "vanha" nimi?
Mitä minä ainakin puistoissa olen kuullut, niin Otso taitaa olla yleisin.
Kerkko ja Eino on myös suosiossa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bubble Bob:
Eikö Unna ole saamelainen nimi. Minusta kuulostaa hassulta, mutta sopii varmasti lapintytyölle.
Unna tarkoittaa saameksi pikkuista ja sille on myös toinen selitys, jossa se on johdettu muinaisnorjan rakastaa-verbistä ' unn' .


Meillä on tyttö jonka nimestä löytyy Unna juuri sen takia kun sukuni on Saamensukuista.

Mutta tottahan on että mielipiteitä nimistä löytyy yhtä monta kuin nimiäkin on joten...
 
duru
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä oon kans joskus miettinyt näitä muotinimiä,että miten ne sit istuu kantajalleen kun on jo ikää kertynyt enemmän. Kun meet pankkiin hakeen lainaa niin siellä tiskin takana istuukin Pirkon tilalla Lumi-Jadessa ja mulkoilee nuttura kallellaan :D Mut kai se on sit ihan normaalia vuonna 2050 :D
haha mun mielestä lumi-jadessa on makee nimi:D
 

Yhteistyössä