Kristityt, voisitteko kertoa??

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
lainalauseita
Todellinen tutkimusmatka ei ole uusien maisemien etsimistä, vaan uusin silmin katsomista.
- Marcel Proust

Luonto on ympyrä, jonka keskus on kaikkialla, mutta kehä ei missään.
- Empedokles

Linnunpelätin ei seiso pellolla tyhjän panttina, vaikkei se vartioinnistä mitään tajuakaan.
- Doogen Zenji

Älä etsi totuutta. Lakkaa vain hellimästä mielipiteitäsi.
- zen-sanonta
 
hämmentää
Alkuperäinen kirjoittaja angie:
[quote="ap"
Kristittyjen Jumala tuli tänne maan päälle ja eli ihmisen elämän, kaikkine kipuineen ja asioineen. Mutta Hän ei tehnyt mitään pahaa. Hän meni ristille ja kuoli siellä meidän edestämme. Kukaan muu jumala ei sitä ole tehnyt. [/quote]

Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
 
vieras
Yksi Jumala, mutta monissa uskonnoissa voidaan uskoa tähän samaan Jumalaan. Ihmiset kun on vaillinaisia, niin eri uskontokunnissa on sitten erilaisia tulkintoja tästä yhdestä Jumalasta. Minä en ole valmis sanomaan mikä sitten on oikea, omassa vaillinaisuudessani olen vain kokenut oikeaksi päättää mihin itse uskon.

En usko "käännyttämiseen". Juttelen kyllä jos joku haluaa jutella, mut taidan kaikin puolin olla hyvin vapaamielinen ja vapaasti elävä uskova.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Alkuperäinen kirjoittaja angie:
[quote="ap"
Kristittyjen Jumala tuli tänne maan päälle ja eli ihmisen elämän, kaikkine kipuineen ja asioineen. Mutta Hän ei tehnyt mitään pahaa. Hän meni ristille ja kuoli siellä meidän edestämme. Kukaan muu jumala ei sitä ole tehnyt.
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??[/quote]

Jeesus kuoli ristillä
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
 
uskova
Ihan mieleen tuli täs,kun itsekkin kiinnostuneena uskonasioista ja mietin paljon mikä uskonto on se oikea ja missä menee raja lahkojen jne. suhteen. kristinuskoa kyl pidän oikeana,se on kaikkein järkevin;) mutta nää lahkojen erot ja kirkon hajavaisuus ottaa päähän. mm. Jehovantodistaja ystäväni ihmettelee miksi Jehova nimeä ei käytetä Jummalasta,kun kuitenkin sen nimen itse Jumala Raamatussa monen kertaa ilmoittaa??? eli kuka osaa tähän vastata perustellen??miksi se nimi on korvattu Herralla kirkkoraamatussa?
 
-mila
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Tämä taas on minusta pelottavaa.. Anteeksi en todellakaan tarkoita parjata mutta tulee mieleen jakomielitautinen..
 
uskova
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
en halua kiihkoilla,mutta just tämä hätkäyttää mua ja mietin paljon missä menee se raja kuka on todellinen uskovainen?? eikä kuitenkin Jeesus anna ohjeen että menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni.... aika paljon kuitenkin annettu evankeliointihommia KAIKILLE krisityille niin minusta siitä ei saisi vaieta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Ihan mieleen tuli täs,kun itsekkin kiinnostuneena uskonasioista ja mietin paljon mikä uskonto on se oikea ja missä menee raja lahkojen jne. suhteen. kristinuskoa kyl pidän oikeana,se on kaikkein järkevin;) mutta nää lahkojen erot ja kirkon hajavaisuus ottaa päähän. mm. Jehovantodistaja ystäväni ihmettelee miksi Jehova nimeä ei käytetä Jummalasta,kun kuitenkin sen nimen itse Jumala Raamatussa monen kertaa ilmoittaa??? eli kuka osaa tähän vastata perustellen??miksi se nimi on korvattu Herralla kirkkoraamatussa?
En tiedä mikä on todellinen syy, mutta jo ennen Jeesuksen aikaa juutalaiset tapasivat lukea Jumalan nimen kohdalla sanan "Herra", koska Jumalan nimen turhaa lausumista pelättiin. Ehkä se on seurausta tästä tai sitten jostain ihan muusta syystä jota en tiedä.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Tämä taas on minusta pelottavaa.. Anteeksi en todellakaan tarkoita parjata mutta tulee mieleen jakomielitautinen..
Niin, kyllähän se kieltämättä on pikkuisen käsityskyvyn yläpuolella tuo systeemi. Mut kaikkee ei aina ole pakko loppuun asti järjellä tajuta, tärkeintä on Jumalan kotaaminen. Jos joku ihminen olisi tuollatavalla monipersoonainen, niin sehän olisikin jakari.
 
-mila
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
en halua kiihkoilla,mutta just tämä hätkäyttää mua ja mietin paljon missä menee se raja kuka on todellinen uskovainen?? eikä kuitenkin Jeesus anna ohjeen että menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni.... aika paljon kuitenkin annettu evankeliointihommia KAIKILLE krisityille niin minusta siitä ei saisi vaieta.
Mä en ala kristillisten liikkeiden sisällä luokittelemaan kuka on uskovainen ja kuka ei, koska ei muakaan varmaan kaikki laskisi uskovaiseksi. Jehovat eivät kuulu kristillisiin liikkeisiin, mutta siinäkään ei minun mielipiteelläni ole paljon väliä, koska lopussa se on Jumala joka tuomitsee ja päättää, en minä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Tämä taas on minusta pelottavaa.. Anteeksi en todellakaan tarkoita parjata mutta tulee mieleen jakomielitautinen..
Niin, kyllähän se kieltämättä on pikkuisen käsityskyvyn yläpuolella tuo systeemi. Mut kaikkee ei aina ole pakko loppuun asti järjellä tajuta, tärkeintä on Jumalan kotaaminen. Jos joku ihminen olisi tuollatavalla monipersoonainen, niin sehän olisikin jakari.
Miten niin ei järjellä, onhan se ihan järkeenkäypää että Jeesus oli sellainen kosminen juutalainen zombie, joka oli oma isänsä ja joka voi antaa iänkaikkisen elämän jos symbolisesti syöt hänen lihaansa ja telepaattisesti kerrot hänelle hyväksyväsi hänet herraksesi, jotta hän voi poistaa pahuuden sielustasi, joka on siellä koska puhuva käärme sai kylkiluu-naisen syömään maagisesta puusta?
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Tämä taas on minusta pelottavaa.. Anteeksi en todellakaan tarkoita parjata mutta tulee mieleen jakomielitautinen..
Niin, kyllähän se kieltämättä on pikkuisen käsityskyvyn yläpuolella tuo systeemi. Mut kaikkee ei aina ole pakko loppuun asti järjellä tajuta, tärkeintä on Jumalan kotaaminen. Jos joku ihminen olisi tuollatavalla monipersoonainen, niin sehän olisikin jakari.
Miten niin ei järjellä, onhan se ihan järkeenkäypää että Jeesus oli sellainen kosminen juutalainen zombie, joka oli oma isänsä ja joka voi antaa iänkaikkisen elämän jos symbolisesti syöt hänen lihaansa ja telepaattisesti kerrot hänelle hyväksyväsi hänet herraksesi, jotta hän voi poistaa pahuuden sielustasi, joka on siellä koska puhuva käärme sai kylkiluu-naisen syömään maagisesta puusta?
Olet ilkeä. Et vaan tunne häntä. :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
en halua kiihkoilla,mutta just tämä hätkäyttää mua ja mietin paljon missä menee se raja kuka on todellinen uskovainen?? eikä kuitenkin Jeesus anna ohjeen että menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni.... aika paljon kuitenkin annettu evankeliointihommia KAIKILLE krisityille niin minusta siitä ei saisi vaieta.
Juu kuten ristiretkillä tehtiin,mutta kun näille pakanille"kerrottiin"sitä sanaa heidät pakotettiin uskomaan ja uskohan tulee sydämmestä joten siinä kohtaan meni metsään. Ei toinen ihminen voi kuitenkaan käskeä toisen sydäntä uskomaan,koska se ei olisi oikeaa uskoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
en halua kiihkoilla,mutta just tämä hätkäyttää mua ja mietin paljon missä menee se raja kuka on todellinen uskovainen?? eikä kuitenkin Jeesus anna ohjeen että menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni.... aika paljon kuitenkin annettu evankeliointihommia KAIKILLE krisityille niin minusta siitä ei saisi vaieta.
Mä en ala kristillisten liikkeiden sisällä luokittelemaan kuka on uskovainen ja kuka ei, koska ei muakaan varmaan kaikki laskisi uskovaiseksi. Jehovat eivät kuulu kristillisiin liikkeisiin, mutta siinäkään ei minun mielipiteelläni ole paljon väliä, koska lopussa se on Jumala joka tuomitsee ja päättää, en minä.
Mutta mitä jos se ei oliskaan meidän jumala, eihän sitä kukaan ole tullut kertomaan että KUKA siellä kuoleman takana odottaa, onko se täydellinen pimeys vaan mikä. Uskommeko vaan kirjoitettua sanaa vai siis mihin uskoa.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Mutta mistä kolmiyhteys tulee?

Pyhä Henki syntyy Isän ajatuksesta
"Kun Isän ajatus sai hahmon, syntyi se, joka ilmestyi hänen edessään hänen valonsa loisteesta. Tämä ajatus on ensimmäinen voima, joka on syntynyt ennen mitään muuta. Hän tuli esiin Isän ajatuksesta.

Hän on Kaitselmus kaikkeuden yllä. Isän tavoin hänenkin valonsa valaisee.
Hän in täydellinen voima, näkymättömän, neitseellisen ja täydellisen hengen kuva.
Hän on ensimmäinen voima, Barbelon kirkkaus, täydellinen kirkkaus ikuisten olentojen joukossa, kirkkaus, joka on ilmestynyt."
"Barbelo kunnioitti ja ylisti neitseellistä Henkeä, jonka ansiosta hän oli ilmestynyt. Barbelo on neitseellisen Hengen kuva, ensimmäinen Ajatus. Hänestä tuli kaikkeuden kohtu, sillä hän oli ensimmäinen kaikista. Hän on Äiti-Isä, ensimmäinen ihminen, Pyhä Henki, kolminkertaisesti maskuliininen, kolminkertaisesti voimakas, androgyyni, jolla on kolme nimeä, ja ikuinen olento näkymättömien joukossa"

Isän ainoa Poika syntyy
Isä katsoi Barbeloon puhtaassa valossa, joka ympäröi näkymätöntä Henkeä ja sen loistetta. Niin Barbelo tuli raskaaksi hänestä. Isälle syntyi kirkas kipinä autuuden kaltaisessa valossa. Kipinä ei kuitenkaan vetänyt vertoja Isän suuruudelle.
Näin ilmestyi Äiti-Isän ainoa Poika. Hän yksin on Isän jälkeläinen, Isän, puhtaan valon, ainoa Poika. Näkymätön neitseellinen Henki iloitsi valosta, joka oli syntynyt ja ilmestynyt ensimmäisenä hänen Kaitselmuksensa ensimmäisestä voimasta eli Barbelosta.

"Henki voiteli Pojan Kristuksen voitelulla, joka hänelle kuuluikin. Näin hänestä tuli täydellinen eikä häneltä puuttunut mitään Kristuksen ominaisuuksista, sillä Isä, näkymätön Henki, oli voidellut hänet Kristukseksi. Kun Isä vuodatti öljyn Pojan ylle, tämä seisoi hänen edessään. Saatuaan voitelun Hengeltä Poika ylisti Pyhää Henkeä ja täydellistä Kaitselmusta, jonka takia oli ilmestynyt."
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ritu:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
on vain yksi JUMALA.
Kaikille annetaan mahdollisuus.
Jumala on luonut kaiken ja pitää luoduistaan huolen.Mua säälittää kaikki jotka kieltää jumalan ja ovat pahan pauloissa
Tää on niin totta. Ihmiset ovat jopa ylpeitä ateistisuudestaan, vaikka se on säälittävää. He eivät nähtävästi koskaan pysähdy miettimään, että kuka heidän aivonsa, solunsa ja ihonsa on luonut. Ei ne itsestään ole kellekään ilmestyneet.
Oot vissiin nukkunut kaikki bilsantunnit?
 
-mila
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja uskova:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Uskon, että on yksi Jumala ja mulle on ihan sama uskooko muut siihen vai ei, eli en yritä käännyttää. :) Oon ite tosi kiinnostunu myös muista uskonnoista ja oon yrittäny lukea niistä mahdollisimman paljon.
Täytyy vielä tehdä tunnustus, että että muista uskonnoista mua ärsyttää Jehovat ja sitten ääriliikkeiden muslimit.. :ashamed:
en halua kiihkoilla,mutta just tämä hätkäyttää mua ja mietin paljon missä menee se raja kuka on todellinen uskovainen?? eikä kuitenkin Jeesus anna ohjeen että menkää ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni.... aika paljon kuitenkin annettu evankeliointihommia KAIKILLE krisityille niin minusta siitä ei saisi vaieta.
Mä en ala kristillisten liikkeiden sisällä luokittelemaan kuka on uskovainen ja kuka ei, koska ei muakaan varmaan kaikki laskisi uskovaiseksi. Jehovat eivät kuulu kristillisiin liikkeisiin, mutta siinäkään ei minun mielipiteelläni ole paljon väliä, koska lopussa se on Jumala joka tuomitsee ja päättää, en minä.
Mutta mitä jos se ei oliskaan meidän jumala, eihän sitä kukaan ole tullut kertomaan että KUKA siellä kuoleman takana odottaa, onko se täydellinen pimeys vaan mikä. Uskommeko vaan kirjoitettua sanaa vai siis mihin uskoa.
Mä luotan mun sydämeen. :) Mulla on lapsesta asti ollu tästä vahva tunne vaikkei mun vanhemmat oo ees uskonnollisia. Uskon, että Jumala on asettanut uskon mun sydämeen. En tiedä miksei se oo tehny niin kaikille muille, mutta mun mielestä usko on kuitenkin niin henkilökohtainen asia, että en sen vuoksi ala sanoa muille miten heidän tulisi uskoa.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Alkuperäinen kirjoittaja hämmentää:
Tätä en ymmärrä... eikös se ollut JEESUS kuka kuoli ristillä, eli Jumalan poika, eikä Jumala??
Jumala on kolmiyhteinen, kolmipersoonainen Jumala. Kun sanotaan Jumalan poika, sillä tarkoitetaan, että Jumalasta lähtöisin. Jumala on henkilö, jonka persoonia ovat siis Isä, Poika ja Pyhä henki.
Mutta mistä kolmiyhteys tulee?

Pyhä Henki syntyy Isän ajatuksesta
"Kun Isän ajatus sai hahmon, syntyi se, joka ilmestyi hänen edessään hänen valonsa loisteesta. Tämä ajatus on ensimmäinen voima, joka on syntynyt ennen mitään muuta. Hän tuli esiin Isän ajatuksesta.

Hän on Kaitselmus kaikkeuden yllä. Isän tavoin hänenkin valonsa valaisee.
Hän in täydellinen voima, näkymättömän, neitseellisen ja täydellisen hengen kuva.
Hän on ensimmäinen voima, Barbelon kirkkaus, täydellinen kirkkaus ikuisten olentojen joukossa, kirkkaus, joka on ilmestynyt."
"Barbelo kunnioitti ja ylisti neitseellistä Henkeä, jonka ansiosta hän oli ilmestynyt. Barbelo on neitseellisen Hengen kuva, ensimmäinen Ajatus. Hänestä tuli kaikkeuden kohtu, sillä hän oli ensimmäinen kaikista. Hän on Äiti-Isä, ensimmäinen ihminen, Pyhä Henki, kolminkertaisesti maskuliininen, kolminkertaisesti voimakas, androgyyni, jolla on kolme nimeä, ja ikuinen olento näkymättömien joukossa"

Isän ainoa Poika syntyy
Isä katsoi Barbeloon puhtaassa valossa, joka ympäröi näkymätöntä Henkeä ja sen loistetta. Niin Barbelo tuli raskaaksi hänestä. Isälle syntyi kirkas kipinä autuuden kaltaisessa valossa. Kipinä ei kuitenkaan vetänyt vertoja Isän suuruudelle.
Näin ilmestyi Äiti-Isän ainoa Poika. Hän yksin on Isän jälkeläinen, Isän, puhtaan valon, ainoa Poika. Näkymätön neitseellinen Henki iloitsi valosta, joka oli syntynyt ja ilmestynyt ensimmäisenä hänen Kaitselmuksensa ensimmäisestä voimasta eli Barbelosta.

"Henki voiteli Pojan Kristuksen voitelulla, joka hänelle kuuluikin. Näin hänestä tuli täydellinen eikä häneltä puuttunut mitään Kristuksen ominaisuuksista, sillä Isä, näkymätön Henki, oli voidellut hänet Kristukseksi. Kun Isä vuodatti öljyn Pojan ylle, tämä seisoi hänen edessään. Saatuaan voitelun Hengeltä Poika ylisti Pyhää Henkeä ja täydellistä Kaitselmusta, jonka takia oli ilmestynyt."
Juu ja taaskaan, tää teksti ei löydy raamatusta. Ihan tiedoksi niille, joita kiinnostaa se, mitä raamattu sanoo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Jeesus kuoli ristillä
Paalussa, ei ristillä.
Olet ilmeisesti jt, kun katsot tarpeelliseksi puuttua tähän. Kerran täällä oli sellainenkin keskustelu, jossa joku jt näpytteli heidän kirjoistaan tämän paalukohdan ja lisäsipä siihen vielä sen kreikan kielen sanankin, josta oli kysymys. Googlella löytynyt sanakirja käänsi kyseisen sanan ristiksi, ja sitten vaihdettiinkin puheenaihetta.
 
Uskon, että on vain yksi Jumala, joka on luonut tämän kaiken. Jokaisen ihmisen Jumala on erilainen, kaikki muodostavat itse kuvan Hänestä ja mahdollisen suhteensa Häneen. Mulle merkkaa ihmisten onnellisuus eniten, mielummin haluan ystäväni olevan onnellinen muslimi kuin onneton kristitty.
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Juu ja taaskaan, tää teksti ei löydy raamatusta. Ihan tiedoksi niille, joita kiinnostaa se, mitä raamattu sanoo.
Niin vähän on Raamatussa tekstiä. Paljon jäi siitä pois ja paljon oli jo silloin salattu, eikä tietään siihen löytänyt. Onneksi suurin osa kokonaisuudesta on kuitenkin jo saatavilla, ihmiset pääsevät lukemaan lisää tietoa Jumalasta

Ja eiköhän kaikki tiedä mitä Raamatussa on ja mitä ei ole, ei sitä tarvitse erikseen mainita joka viestissä
 

Yhteistyössä