Näin on täälläkin.Alkuperäinen kirjoittaja jojo:Täällä meilläpäin "se" on niin tavallinen sana (ollut ainakin meikäläisen eliniän) että "hän" kuulostaa jo tärkeilyltä. Vaikka onhan "hän" kumminkin jotenkin arvostavampi sana kuin "se"
:heart: niin ja jotkut tekevät sen haukkumalla muita junteiksiAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmiset on vaan niin moukkia ja juntteja. Eivät tajua että tekevät itsestään pellen toisten silmissä tuolla moukkamaisella käytöksellään.
SamoinAlkuperäinen kirjoittaja Oisku:Enemmän häiritsee että koirista puhutaan "hän".
Täällä myös. Omaan korvaan kuulostaa oudolta, jos käytetään hän-sanaa normaalisssa arkipuhekielessä.Alkuperäinen kirjoittaja jojo:Täällä meilläpäin "se" on niin tavallinen sana (ollut ainakin meikäläisen eliniän) että "hän" kuulostaa jo tärkeilyltä. Vaikka onhan "hän" kumminkin jotenkin arvostavampi sana kuin "se"
nimenomaanAlkuperäinen kirjoittaja Oisku:Enemmän häiritsee että koirista puhutaan "hän".
Tämä kun ei ole millään lailla murreriipuvainen ilmaisu! Se on moukkamainen toisten aliarvioiva puhetapa. Suorastaan vulgaaria.Alkuperäinen kirjoittaja SEse:Kun SE kuuluu meilläpäin murteeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:Mut mä oonki sellainen KETÄ tykkää jäätelöstä jne... AARGH!
Mikä vitin KETÄ?[/quot
Ketä sanaa nyt taas käytetään mm. Stadin ja Länsirannnikon murteissa.
Mä olen ollut se 34 vuota ja ihan hyvältä tuntuu, jos joku (tuttu) yhtä-äkkiä alkais hännittelemään, niin epäilisin, että sillä (hänellä) on joku taka-ajatus tai kierous mielessä tai sitten ihan vaan vittuilee.Alkuperäinen kirjoittaja kiitosse:mitäs jos teistä itsestänne puhutaan vaan, että se... hmmm mä en ainakaan halua olla mikään se, vaan mua täytyy puhutella nimellä tai puhua hänestä!!??