Miten aktivoitte koiria kotona?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Piilotan sille nappuloita ja leluja joita saa etsiä, sit teen sille esim. tyhjistä vessanpaperirullista semmosia paketteja, joihin herkkuja sisään, niitä saa repiä auki.

Ja tein pullosta koiralle aktivointilelun, jota kuonolla pyörittämällä pulloon tehdyistä reijistä saa nameja.

Koira ollut aina vähän huonosyömäinen, joten lihomista sen kohdalla ei tarvitse pelätä.

Tokoillaan kotona, muutamia kertoja päivässä. Päivän toisen ruuan saa yleensä etsiä itse, eli piilotan nappuloita joko yksittäin tai aktivointipallossa, tyhjissä pahvipakkauksissa tms.

Muoks. Nii ja riippuu ihan päivän muista meiningeistä. Esim. jos olen kipeenä ni sit enempi sisällä aktivointia ku jaksa hirveesti lenkkeillä. Toi lammaspaimen vaatii puuhaa ja haastetta tai sekoaa.

Viimeksi muokattu:
Sisällä en pääsääntöisesti koiria aktivoi. Pöytätreeniä harrastetaan epäsäännöllisen säännöllisesti samoin näyttelyitä ajatellen seisomista myös lattialla ja näihin toimii aktivaattorina mikä herkku tahansa. Koirat (6) aktivoi toinen toisiaan ihan riittävästi

lucifer
silloin ku oli vielä hurtta niin päästin yleensä häkistään irti ja sai touhuta meidän kanssa pihalla, tykkäs erityisesti leikkiä muksujen kanssa. sitten sai juoksennella vapaasti metässä jos halus, tykkäs osallistua perheen toimiin.

Jos jää yksin, nakkaan ydinluun jyrsittäväksi, muuten saa olla omissa oloissaan. Lenkeillä sitten aktivoidaan (yritetään, siis.. :D) kevyillä tottisjutuilla, tuo kun ei mikään palvelualtis koira ole, eikä tule koskaan olemaankaan.

Meillä
Naksuttimen kanssa puuhataan kaikenlaista, opetellaan uusia temppuja, tai tehdään erilaisia ongelmanratkaisu-hommeleita.
Suosittelen lämpimästi kaikille -koira on aivan poikki 10-15 minuutin aivojumpasta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;27568566:
Omituinen suhtautuminen mun mielestä toi, että koiraa ei saa sisällä aktivoida :O
Minkä ihmeen takia????
Meillä kaksi isoa koiraa ja tokihan niitä voi rauhallisestikin aktivoida, mutta aika vaikeaa se on kun ne on ADHD-tyyppejä rodultaan :D Meillä lähetee ruokapöydät ja kaapit lentoon kun nuo pääsee aktivoimaan toisiaan sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;27568611:
Juu,juu..samaa mieltä oon ite ja meillä aktivoidaan sisällä, vaikka ulkoilut ei jäiskään vähälle.. Kummastelin tota mua ennen vastannutta...
Riippuu varmaan monesta seikasta kuten rodusta, koirien määrästä ja miten paljon puuhailevat ulkona. Meillä vaan yks koira ja mä ainoa joka sitä ulkoilutan ni kiireisempinä päivinä tai jos oon kipeä ei hirveesti metsissä juosta ni pakko aktivoida sisällä. Ja myös muutoinkin kun sen vert aktiivinen rotu on. Osaa kuitenkin myös rauhoittua sisällä.

Meillä
Meillä kaksi isoa koiraa ja tokihan niitä voi rauhallisestikin aktivoida, mutta aika vaikeaa se on kun ne on ADHD-tyyppejä rodultaan :D Meillä lähetee ruokapöydät ja kaapit lentoon kun nuo pääsee aktivoimaan toisiaan sisällä.
Ei kai sen sisällä aktivoinnin oo tarkotuskaan olla mitään pallon heittoa tms :D
Meillä se naksuttimella aktivointi tapahtuu lähes paikoillaan -laitan vaikka 3 kirjaa lattialle ja koiran pitää päätellä, mitä haluan sen koskevan.. Taikka sitte opetellaan jotakin arkielämässä helpottavaa, kuten valojen sytyttämistä/sammuttamista, ovien sulkemista ja avaamista, esineiden tuontia mun käteen jne..
Ei tollanen mene riehumiseksi,kun koira keskittyy ihan täpöllä siihen meneillään olevaan hommaan..

"vieras"
Kertokaapa jotain yksinkertaisia koiraa väsyttäviä aktivointijuttuja joita voisi toteuttaa puolivuotiaan koiran kanssa, erityisesti niinä päivinä kun lenkit ja ulkoiu syystä tai toisesta jää vähän vähemmälle.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27568289]Jos koira tuo lelun ei sillä pitäisi ihmisen lähteä leikkimään, leikkiminen, silittely tms. pitäisi aina lähteä ihmisen aloitteesta, ei koiran.[/QUOTE]

yksikään mun koiristani ei ole saanut johtajan elkeitä saatika yrittänyt ruveta muutenkaan isottelemaan vaikka leikit voivat olla myös koiran aloitteesta tapahtuvia.

Meillä
[QUOTE="vieras";27570649]Kertokaapa jotain yksinkertaisia koiraa väsyttäviä aktivointijuttuja joita voisi toteuttaa puolivuotiaan koiran kanssa, erityisesti niinä päivinä kun lenkit ja ulkoiu syystä tai toisesta jää vähän vähemmälle.[/QUOTE]

Opeta se naksuttimelle,niin vaihtoehdot on rajattomat.. Ohjeita löytyy googlella ja youtube on kans videoita pullollaan....
Eikä oo pakko edes hommata naksutinta (maksaa 2,50) hommaan käy kuulakärkikynä, tai vaikka pilttipurkin kansi..

Yhteistyössä