Te jotka matkustelette joka vuosi kotimaassa tai ulkomailla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Oletteko laskeneet paljonko teillä menee vuosittain rahaa matkoihin?
Mies antoi budjetiksi 300e per vuosi, sillä pääsee Tukholmaan tai pariksi yöksi kylpylään, aika ankeeta.

En ole kauhean tarkkaan laskenut, useita tuhansia on mennyt matkustamiseen vuosittain, mutta nyt ollaan vähän himmaamassa. Viime viikon reissu kahdelta 5 päiväksi vei noin tonnin. Jos laskee kaikki tuomisetkin ja ajamisen kotimaassa.

300e/henkilö vai? Ei sillä pitkälle pötkitä. Ei me etukäteen koskaan budjetoida koko vuoden matkoja, mennään silloin kun huvittaa. Joskus varataan matka vaikka 1/2 vuoden päähän ja maksellaan se pikkuhiljaa pois!

Matkustan yleensä yksin, mutta teen kuitenkin vähintään 4 ulkomaanmatkaa vuosittain.
En kyllä minäkään oikeastaan tiedä...Pikkubudjetilla mennään. Jos pysyn Euroopassa, niin lennot + majoitus + shoppailu + eläminen ja kiinnostavat museokäynnit pysyy alle 500 eurossa per reissu kuitenkin (jos matkan kesto vaikka 4 pv.)

Jos lisäksi lasken jokakuukausittaisen reissun Hki-Oulu, siitä tulee tonni vuodessa lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä meillä varmaan lähemmäs kymppitonni menee.

Mutta saa tolla kolmella sadallakin ihan kivan reissun suunniteltua jos rahaa ei enempää ole.

Huh, huh!! aika paljon! Tolla rahallahan sais lyhennettyä asuntolainaa aikasta reilusti.

ei olla laskettu. Suomessa matkustelu on kalliimpaa kuin ulkomailla (kun laskee bensat, syömiset, juomiset jne.jne. viikoksi tai kahdeksi ) Riippuu tietenkin maastakin. Toki kalliita paikkoja lööytyy ulkomailtakin, mutta itse ollaan huomattu se, että 4 hengen perheen suomen matkailu on todella kallista.

Kyllä tuhansista puhutaan, jos ulkomailla reissaa. Meillä mies myös nihkeä laittamaan rahaa matkusteluun, joten minä yleensä maksan, koska haluan ainakin kerran vuodessa kauemmas reissuun päästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Mutta saa tolla kolmella sadallakin ihan kivan reissun suunniteltua jos rahaa ei enempää ole.

Huh, huh!! aika paljon! Tolla rahallahan sais lyhennettyä asuntolainaa aikasta reilusti.

Kyllä me sitäkin lyhennetään ihan mallikkaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:

Kyllä me sitäkin lyhennetään ihan mallikkaasti.

Samoin, mekin lyhennetään asuntolainaa ihan joka kuukausi, jo 3 vuotta lyhennetty ja silti matkustellaan, paljon. :D

Me pyritään käymään vähintään kerran vuodessa ulkomaanreissulla.
Tammikuun viikon etelänmatkaan meni vajaa 4000e. Meitä siis 2-2 hlö.
Kesälle suunnittelen viikon reissua, budjetilla 3500e (matka+käyttörahat).
Ensi talvelle, tosin v. -11 puolelle 2vk thaimaan loma, budjetilla 7-8000e.

Ei ole mitenkään budjetoitu matkustamiseen käytettäviä rahoja. Silloin mennää kun sopivasti mahtuu perheen kalentereihin, varmaan 10 000-12 000 vuodessa, jos lasketaan kaikki ostokset mukaan. (En tiedä voiko laskea varsinaisesti matkustamisen kustannuksiin, tehdään suurin osa vaate-, kenkä- ja laukkuostoksista ulkomailta). Kaksi aikuista ja teini.

Meillä menee vuodessa noin 13 000e matkusteluun niin kotimaassa kuin ulkomailla. Tehdään 3 ulkomaanmatkaa vuodessa ja kesäisin matkustetaan Suomessa aika paljon. Harrastaminen matkoilla vie aika lailla rahaa. Mutta me eletään, nautitaan ja ollaan onnellisia! Tämä on meidän tapa elää. Jotkut on onnellisia siitä että saa asua hienossa kalliissa asunnossa, me halutaan kokea, harrastaa ja nähdä maailmaa.

Me matkustellaan paljon kotimaassa, mutta lähinnä sukulaisissa, joten budjetti on pieni. Viime vuonna tehtiin yksi ulkomaanmatka ja rahaa paloi ehkä 500 euroa (meillä oli ilmainen majoitus).

Kyllä 300.lla eurolla jo jonkun pikkumatkan tekee.

No ei tuolla rahalla mihinkään pääse, eikä me tehdä tuollaisia budjetteja. Se menee mikä menee - toisina vuosina enemmän kuin toisina, riippuu mihin lähetään. Nyt on lentoliput kesälle maksettuna, ollaan 3 viikkoa reissussa. Niihin meni 600 euroa. Varmaan menee vielä rutkasti lisää...talonvuokrausta, autonvuokrausta jne. Pitkälle toiselle tonnille menee yleensä lomamenot.

2010 meni tän verran.
Talvimatka suunnilleen 700 € + käyttörahat, tosin käyttörahoja ei tarvinnut itse maksaa, tosin ei paljoa mennytkään, joitakin satasia? Noin tonnin reissu + sieltä ostettu tietokone reilut 400 €, mutta kone ei varsinaisesti liity matkakuluihin, se olisi täytynyt ostaa joka tapauksessa ja Suomessa olisi ollut kalliimpaa.

Kesällä Viron reissu 40 € kaiken kaikkiaan, sain matkat ilmaiseksi.

Syksyllä Englannin matka, oman matkan osuus matkoineen ja käyttörahoineen noin 1000 €, maksoin kuitenkin kahden hengen matkan kokonaisuudessaan niin noin 2000 €.

Yhteensä siis meni jotain 3000 € matkoihin, mutta minun osuus ehkä joku 2300 €. Talvimatkaa kun en maksanut kokonaan itse.

Rajaton budjetti, jos jaksan tienata, se menee perheen matkusteluun. Viime vuosina on mennyt 500-1500€ ja ihan täs lähellä ollaan oltu.

Meillä on se jako, että miehen tili menee asuntoon, laskuihin, elämiseen, minun ruokiin, vaatteisiin ja matkusteluun. Kotiäitinä keikkailu tekee sitten kivan lisän ja sillä mennään.

[QUOTE="kotiäiti";22971136]Rajaton budjetti, jos jaksan tienata, se menee perheen matkusteluun. Viime vuosina on mennyt 500-1500€ ja ihan täs lähellä ollaan oltu.

Meillä on se jako, että miehen tili menee asuntoon, laskuihin, elämiseen, minun ruokiin, vaatteisiin ja matkusteluun. Kotiäitinä keikkailu tekee sitten kivan lisän ja sillä mennään.[/QUOTE]

eikun minun tili menee: ruokiin, vaatteisiin ja matkusteluun

Uusimmat

Yhteistyössä