Onko 044-alkunen puhelinnemero pripaid numero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ihan sama onko se 0443 vai 0445 vai 0441 vai 0448 vai 0449, niin se voi olla minkä tahansa puhelinoperaattorin ja ihan kenen tahansa liittymä. Eikä siitä voi päätellä onko se prepaid, salainen tai salaton.

Mulla itselläni on 044-5 alkuinen, alun perin DNA:lta otettu, mutta mutkien ja eri operaattoriden vaihtojen myötä tällä hetkellä telefinland, mutta on ollut joskus esim. saunalahtikin tuo numero. Ja myös ollut joskus salainen, nyt julkinen.

Ei salainen numero ainakaan ennen ole näkynyt soittaessa, ainakaan kun minulla sellainen oli. Näkyi vain "tuntematon numero" kun soitin.

Salainen ja tuntematon numero ovat kaksi täysin eri asiaa. Salainen tarkoittaa sitä, ettei numerotiedustelusta saa sinun tietojasi ja tuntematon tarkoittaa, että olet ruksannut puhelimen asetuksista "numeron lähetys" -kohdan pois päältä.

Jos joku ei jo tähän vastannut, niin +442 on lontoolainen. Todnäk. puhelinmyyjä. Soittelee kiusaks asti sinnikkäämmin kun pahimmat suomalaiset, vaikka olen miljoona kertaa sanonu, että cease and desist ja banninu numeroita sitä mukaa kun tulee.

Jos numero on salainen niin eiks sillon näy vaan et puhelu eikä numeroa?
Riippuu ihan soittajan asetuksista. Jos on määritelty, että numero näkyy, niin silloin näkyy numero ihan normaalisti tai jopa nimenä, jos numero on johonkin nimeen talletettu.

Jos taas soittajan puhelimen asutuksissa on, ettei sitä numeroa näytetä (ei tarvitse olla edes salainen numero), niin vastaanottajan puhelimessa lukee Tuntematon numero.

Anopin salaisen numeron olen laittanut näkyviin hänen puhelimestaan, kun ihmetteli, ettei hänen puheluihinsa vastata, eikä kukaan soittele edes hänen puheluidensa perään :rolleyes: Esikoiselle kaverit soittelivat pilareita tuolloin tuntemattomista numeroista, joten jäipä anopinkin puhelut vastaamatta.

Yhteistyössä