aapee
Ne pullamössö nuorukaiset jotka sinne nykyään menee tuskin kykenee kauheesti puolustelee mitäänAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Suomessa on paljonkin mikä kelpaisi kenelle tahansa, kansainvälisiä yrityksiä ja suuri asuntomassa, kyse on vain siitä minkä hinnan siitä joutuu maksamaan.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei Suomen armeija ole mikään vitsi. 66 vuoteen kukaan ei ole uskaltanut hyökätä tänne. Kovinkaan monen maan armeija ei pysty ylpeilemään samalla saavutuksella.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Suomen armeija on ihan vitsi. Mulla ei tietty saisi olla mielipidettä asiasta kun olen nainen enkä voi mistään mitään tietää, mutta siltä se vaan vähän vaikuttaa.. Tosiaan kannattaa lähteä johonkin muualle jos haluaa sotilasuraa luodaAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Juuri näin. Ollaan asiasta tytön kanssa usein puhuttu. Kuopuksesta ei vielä tiedä, mitä tekee. Olen kyllä sanonut, että armeijoita on muuallakin kuin Suomessa, jos se sotilasura on just se must juttu.Alkuperäinen kirjoittaja Chala:Varsinkaan kun tämä maa menee tosiaan koko ajan näemmä vain syvemmälle kaikissa ongelmissaan. En mä nyt sano että muualla on automaattisesti paremmin, mutta eipähän ainakaan esim. monissa keski-Euroopan maissa kovin paljon huonomminkaan. Ja on ainakin lämpimämpää ja enemmän valoa
Ai meinaat että se on uskalluksesta kiinni? Ettei vaan siitä ettei Suomessa ole mitään mitä kukaan haluaisi? Tästä läntistä ei ole hyötyä kenellekään, siksi tänne ei kukaan hyökkää.. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko täällä esim. yleinen asevelvollisuus ja tuhlaileva armeija, vai palkka-armeija joka toimisi pienemmällä reservillä ja huomattavasti tehokkaammin.
Sinulla ei selvästikään ole mitään tietoa maanpuolustuksesta. Suomen kokoista maata ei pystytä puolustamaan ilman isoja maavoimia. Siihen suomalainen asevelvollisuusarmeija sopii erittäin hyvin, paremmin kuin mikään muu vaihtoehto. Meillä ei yksinkertaisesti ole varaa ylläpitää satojen tuhansien vahvuista palkka-armeijaa.
Tänne ei olla hyökätty sen takia, että olemme taloudellisesti ja poliittisesti sellaisessa paikassa, ettei hyökkäyksestä olisi mitään hyötyä. Harvemmin sota oikeasti kannattaa. Sellainen vanhanaikainen sota jossa sotilaat ja kalusto rullaavat rajojen ylitse tuhoaisi kaiken, mitä suomella olisi annettavana, sillä voimavaramme ovat taloudessa ja politiikassa.
Tietoturvasta tässä maassa olen huolissani :/ En usko, että meiltä löytyy tällä hetkellä tarpeeksi resursseja torjua kyberhyökkäyksiä.