Peking-keiton salaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soppamamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soppamamma

Vieras
Tietääkö kukaan sitä? Siis miten kiinalaisissa ravintoloissa Peking (ja muut) keitot ovat niin MAUKKAITA. Olen koittanut tehdä niitä vaikka millä internet-resepteillä, mutta usein niistä tulee vain liian epäselvää makujen sekamelskaa.

Mä oon saanut hyvin onnistumaan peking-keiton, mutta teen sen ihan sen mukaan mitä kuvittelen keitossa olevan! ja saattaa olla että sieltä puuttuu jotain tai jotain on ylimääräistä mutta hyvää se on ollut! Käytän tosiaan tuoreita aineksia (inkivääriä, piparjuurta, chiliä) lisäksi laitan hernemaissipaprikaa, katkarapua, soijakastiketta yms.. ja suurustan tosiaan maizenalla, sopii mielestäni parhaiten tällaisiin ruokiin!

Kiinalaisissa ravintoloissa (siis täällä meillä ainakin, ei varmaan Kiinassa) käytetään yleisesti aika lailla aromivahventeita, liekö siinä maukujen salaisuus osittain.

[QUOTE="vieras";28594301]Kiinalaisissa ravintoloissa (siis täällä meillä ainakin, ei varmaan Kiinassa) käytetään yleisesti aika lailla aromivahventeita, liekö siinä maukujen salaisuus osittain.[/QUOTE]

Täsmennän vielä, että tosiaan, glutamaattia käytetään runsaasti myös Kiinassa, Japanissa ja Aasiassa muutenkin, siellä ei pidetä haitallisena.

[QUOTE="Minna";22359003]Mä oon saanut hyvin onnistumaan peking-keiton, mutta teen sen ihan sen mukaan mitä kuvittelen keitossa olevan! ja saattaa olla että sieltä puuttuu jotain tai jotain on ylimääräistä mutta hyvää se on ollut! Käytän tosiaan tuoreita aineksia (inkivääriä, piparjuurta, chiliä) lisäksi laitan hernemaissipaprikaa, katkarapua, soijakastiketta yms.. ja suurustan tosiaan maizenalla, sopii mielestäni parhaiten tällaisiin ruokiin![/QUOTE]

Tosi tuoretta hemapa eikä Peking keittoon mitään katkarapua tule!

Mäkin haluaisin Peking-keiton reseptin..ja missä koneessa ne ainekset pitäisi pieniä, et niistä saisi sellaista silppua. Ja millä se suurustetaan?

säästäkää lihan tai kanan tai kalan liemet pakkasessa ja toinen on öljyt kiinslsinen käyttää enemmän pähkinä tai seesamsiemen öljyjä..... ne antaa ihan oman maun keittoon kuten sitruunan kuoret...... kasvikset on aina hieman raakoja ja vslmis liemikuutiot todellakin pilaa..... ja soijakastike inkiväärit kurkumat tuoreena.

säästäkää lihan tai kanan tai kalan liemet pakkasessa ja toinen on öljyt kiinslsinen käyttää enemmän pähkinä tai seesamsiemen öljyjä..... ne antaa ihan oman maun keittoon kuten sitruunan kuoret...... kasvikset on aina hieman raakoja ja vslmis liemikuutiot todellakin pilaa..... ja soijakastike inkiväärit kurkumat tuoreena.
suurusteena on paras vaihtoehto maissitärkkelys...... ja unohda kaikki rypsi -ja rapsi öljyt. pähkinä ja seesamsiemen öljyt ja seessamöljyä saa toisinaan lidli:stä

kai siellä Kiinassa keitetään liemet kaikenmaailman ankanräpylöistä ja koiranpäistä ja rotanhännistä, niin tulee jännä maku ja sopiva kiisselimäinen koostumus. Nam.

Yhteistyössä