Ihan kauhea riita miehen kanssa ja lapset pelästyi tosi pahasti :(

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
heijaa
Vitun paskan sanominen ja huutaminenkin on lapsista väkivaltaa joka voi pelottaa ja masentaa enemmän kuin se heitto siihen lattialle ja LOPETAN sanominen vihaisesti. Olisi riittänyt että olisit keskustellut miehen kanssa ja miehesi olisi pyytänyt anteeksi ja halannut tyttöä.

Sinulla on ongelma :( vaikka ei miehesikään käyttäytynyt alussa hyvin. Pitäisin sua umpihulluna ellet nyt juuri osaisi täällä tuomita itseäsi. Lapsesi ehkä pelkää sinun mielenterveytesi puolesta jatkossa ja sitä että eroatte.
Miten meinasit korjata tilanteen?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä voisin suuttua samanlaisesta asiasta -minusta lapsia ei millään syyllä kiskota väkivalloin (näin siis asian ymmärsin). Toisaalta taas tuntuu, että jotakin patoutumaa teidän vanhempien välillä on, kun sinulta petti noin totaalisesti pinna.
Patoutuma on siitä että en saa miestä ymmärtämään miten väärin on lasta satuttaa.Hänen mielestään tukistaminen on hyvää kasvatusta koska hänen vanhempansakin ja isovanhempansa teki niin.Olen selittänyt hyvällä ja olen selittänyt pahalla.Minusta tuntui tosi pahalta kun pikkuinen suojeli päätään minultakin vaikka en ole koskaan tukistanut tai muutenkaan satuttanut kumpaakaan.Olemme miehen kanssa puhuneet monta kertaa asiasta ja olen aina ollut yhtä ehdoton että väkivaltaa ei saa käyttää.Mies aina sanoo ettei tukistaminen ole väkivaltaa ja väitti myös nyt riitatilanteessa ettei tehnyt mitään pahaa vaan että tilanne oli tytön vika.Onneksi sitten myöhemmin myönsi tytölle ettei olisi saanut tehdä niinkuin teki.
Olen aivan järkyttynyt omasta reaktiostani.Lapsetkin pelästyi minun käytöstäni ja menivät siksi paniikkiin.Lyöminenkin on asia jota en ole koskaan ennen tehnyt enkä ymmärrä miten en saanut itseäni hillittyä.Näin vain tyttöni järkyttyneet kasvot isänsä teosta ja samalla minuun iski täysin hallitsematon raivo.

jadal
Näin vain tyttöni järkyttyneet kasvot isänsä teosta ja samalla minuun iski täysin hallitsematon raivo.
Mä en tarkoita, että tuo olisi hyväksyttävää, mutta tavallaan ymmärrän reaktiosi. "tiikeriemo suojelee poikastaan."

Tiedän olisi hyvä käydä keskenäänkin nuo asiat läpi kunnolla, ehkä jopa ulkopuolisen kanssa. Hillitön huutaminen ja kiroilu, sekä lyöminen ei ole hyväksyttävää, mutta ei myöskään tukistaminen ja muu fyysinen kuritus.
Yksi tuollainen kerta ei nyt välttämättä jätä traumoja, mutta nyt tavallaan on raja ylitetty, seuraavan kerran ehkä tilanne ajautuu helpommin tuollaiseksi.

Olisko mahdoton ajatus käydä vaikka perheneuvolassa juttelemassa?

...
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
En ehtinyt tehdä mitään kun mies nappasi tyttöä kädestä ja veti hänet vauhdilla lattialle ja huusi että lopeta.

Meillä ei normaalisti koskaan tapella noin rajusti ja olisi kyllä saanut jäädä tälläkin kertaa väliin.
Hmm, ei normaalisti, mutta silti epänormaalissa tilanteessa lapsi heitetään maahan alistaen. Melkoista touhua. Voivoi, toivottavasti oli OIKEASTI järkytys vähintää yhtä paha, kuin lapsille, jottei sama toistu enää ikinä!!!

bp
Itse olemme koulussa puhuneet juuri tällaisista tilanteista luen ( lastenhoitajaksi toista vuotta) Joskus tietenkin voi mennä yli, mutta sinun olisi pitänyt hillitä itsesi! Totta 2 vuotias lapsi ei muista välttämättä tapahtunutta sillä lapsi muistaa selvästi vasta 3-4 vuotiaana, mutta todellinen pelon tilanne tai säikähdys voi aiheuttaa molemmille lapsille jotain traumoja esim rupeavat pelkäämään huutamista,eroa tai väkivaltaa asiaa kyllä pahentaa, että otit lapsen syliin kun huusit miehellesi sinun kannattaa selvittää asiasi koko perheen kanssa ja sitten miehes kanssa, mutta riitoja ei saa tulla joka päivä ja ei todellakaan tällaisia riitoja sitten ihmetellään vanhempana, että lapsella on traumoja VANHEMMAT te ne traumat teette lapselle! Koittakaa pärjätä en halua tuomita sinua täysin toivon mukaan tämä jää vain yhdeksi kerraksi jos ei ammatti apuun turvautuminen kannattaa.

"vieras"
Patoutuma on siitä että en saa miestä ymmärtämään miten väärin on lasta satuttaa.Hänen mielestään tukistaminen on hyvää kasvatusta koska hänen vanhempansakin ja isovanhempansa teki niin.Olen selittänyt hyvällä ja olen selittänyt pahalla.Minusta tuntui tosi pahalta kun pikkuinen suojeli päätään minultakin vaikka en ole koskaan tukistanut tai muutenkaan satuttanut kumpaakaan.Olemme miehen kanssa puhuneet monta kertaa asiasta ja olen aina ollut yhtä ehdoton että väkivaltaa ei saa käyttää.Mies aina sanoo ettei tukistaminen ole väkivaltaa ja väitti myös nyt riitatilanteessa ettei tehnyt mitään pahaa vaan että tilanne oli tytön vika.Onneksi sitten myöhemmin myönsi tytölle ettei olisi saanut tehdä niinkuin teki.
Olen aivan järkyttynyt omasta reaktiostani.Lapsetkin pelästyi minun käytöstäni ja menivät siksi paniikkiin.Lyöminenkin on asia jota en ole koskaan ennen tehnyt enkä ymmärrä miten en saanut itseäni hillittyä.Näin vain tyttöni järkyttyneet kasvot isänsä teosta ja samalla minuun iski täysin hallitsematon raivo.
Sinä puollestelet omaa tekoasi, joka oli väärin.

Elät miehen kanssa, joka käyttää fyysistä kajoamista satuttamistarkoituksessa lapsiisi etkä vie lapsiasi turvaan häneltä esim. muuttamalla pois. Lapsesi siis saavat elää väkivalllan pelossa.

Nyt sinä sitten vielä aloit käyttämään fyysistä väkivaltaa lasten silmien edessä ja pelotit heitä pahasti menettämällä itsesi kontrollin, joka ilmeni kiroiluna ja huutona lapsen mielestä luultavasti ikuisuuden kestäneen tovin.

Yhteistyössä