Kokemuksia Norspan -kipulaastarista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Onkos kellään ollut?

Lääkäri tänään mulle sellasia kirjoitti ja kiinnostais kaikki kokemukset. Onko tullu jossain vaiheessa minkälaisia sivuvaikutuksia? Kuin auttaa kipuun?

Mä laitoin ekan laastarin yhden aikaan tänään. Ei oo minkäänlaisia tuntemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
On kokemusta. Vaikutuksen alkaminen kestää aika kauan, muistaakseni vaikutus on tehokkaimmillaan vasta n. 2 vrk. päästä laastarin laitosta.

Tuliks sulle sivuvaikutuksia miten?

Mua aina nuo sivuvaikutukset hirvittää.. :| Lyricassaki on jo kestämistä..

Sivuvaikutuksena tuli lievää pahoinvointia, huomattavasti lievempää kuitenkin kuin samaa ainetta sisältävistä pillereistä. Tosin minä olin käyttänyt jo vahvoja kipulääkkeitä aikaisemmin niin en ole ihan paras kertomaan sivuvaikutuksista.
Humaltumisen tunnetta voipi myös tulla ;)

Lyrica oli itselleni ihan täyttä myrkkyä, eli huomattavasti pahemmat sivuvaikutukset kuin tässä.

Nyt kun annostus on sopiva itselläni niin en huomaa mitään vaikutusta.

Siis.. pitänee lisätä että sen verran kuitenkin on vaikutusta että kipu pysyy pois ja vähän laastarin vaihtoa ennen palaa huomauttamaan itsestään.

Lisää sivuvaikutuksia voi olla huomattava väsymys, itselläni tosin tuntui että yöuni häiriintyi ja heräilin normaaliakin useammin ja sitten koko ajan väsynyt.
Ruokahalun huonontumista voi tulla kanssa.

Kiitos sulle! :)

Mä ennakoin ja pyysin lääkäriä kirjottaan pahoinvointilääkkeen tuon laastarin kaveriksi. Mä ku oon niin herkkä noille lääkkeille vaikka on mullaki jo monenlaisia lääkkeitä ollu.

Jospa tuo nyt tehois, vähän niinku viimenen vaihtoehto..

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Kiitos sulle! :)

Mä ennakoin ja pyysin lääkäriä kirjottaan pahoinvointilääkkeen tuon laastarin kaveriksi. Mä ku oon niin herkkä noille lääkkeille vaikka on mullaki jo monenlaisia lääkkeitä ollu.

Jospa tuo nyt tehois, vähän niinku viimenen vaihtoehto..

No ei todellakaan ole "viimeinen vaihtoehto"

Mitä kipua sulla on, jos saan kysyä?

Tujumpiakin laastareita on..

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Pahoja endokipuja ja hermovauriosärkyä. Ja kipukohtaukset sitä luokkaa että saattaa hyvinki taju lähtee.

Teidän että näitä on PALJON tujumpiaki laastareita. Mut niitä harvemmin tällaseen kipuun saa, yleensä yritetään saada helpostusta toista kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Pahoja endokipuja ja hermovauriosärkyä. Ja kipukohtaukset sitä luokkaa että saattaa hyvinki taju lähtee.

Teidän että näitä on PALJON tujumpiaki laastareita. Mut niitä harvemmin tällaseen kipuun saa, yleensä yritetään saada helpostusta toista kautta.

Onko sulla sitä kipua jatkuvasti? Vai tuleeko kipu piikkeinä?

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Onko sulla sitä kipua jatkuvasti? Vai tuleeko kipu piikkeinä?

Mul on kahdenlaista kipua. Toinen on "tylppää" jatkuvaa taustasärkyä. Se ei hellitä suunnilleenkaan koskaan. Sen lisäks on terävää, viiltävää kipua joka on todella kovaa ja aaltoilee.

Eli kipua on jatkuvasti.

Hei, voisitko kertoa minkä niminen se pahoinvointi lääke on?

Voisin itsekin pyytää sitä varuille jos jossain vaiheessa joutuu taas nostamaan takaisin päin näitä lääkkeitä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Hei, voisitko kertoa minkä niminen se pahoinvointi lääke on?

Voisin itsekin pyytää sitä varuille jos jossain vaiheessa joutuu taas nostamaan takaisin päin näitä lääkkeitä. :/

Primperan -niminen lääke. Se on sellanen mitä ihan sairaalassaki annetaan jos tulee lääkkeestä pahoinvointia :)

Norspan laastarista tulee etova olo, vaikka on pahhoinvoinilääkeet.Voiko kyseisen laastarin
leikata kahtia ja laitaa normaali laastarin sen päälle jos haluaa alkuvaiheessa pienemmän vaikutuksen.Ennen oli abalgin lääkitys joka sopi kuin nappi silmään hermosäryt kovia
välillä jopa niin kovia että silmistä valuu tuskan vesi

Tuo "etova olo" todennäköisesti menee ohi kuukaudessa jos jaksaa ootella.Itellä ollu käytössä Norspan 10 mg (aloitus 5 mg) jo yli puoli vuotta ja välillä 600 mg Buranaa pahimpaan särkyyn 3-5 kpl/pv.Väsyttää tuo laastari, varsinkin jos joutuu ottaan Buranaa lisäksi.Oon itte enimmäkseen sairaslomalla-aina väliin töissä kun pystyy.Selkä rikki ja ei voi leikata+endokivut päälle.Siinäpä sitä on sitte olemista.

Hei!

Minulla hurjat hermokivut ja kaikenlaisia droppeja ollut käytössä, mutta myös kaularangassa vamma jolloin mulla on siis rytmihäiriöitä, astma, aineevaidunta ym..ja ennen norspania,, mutta nyt siis pancodien, tramaleitten, lycrica (hui, siitä tuli hurja huimaus, mutta olen kuullut monen hyötyvän siitä) ja nyt monien ea-köyntien jälkeen kun suoneen pistetty jotaa oksanestia (opiaattia) ja myös lihakseen. Aloitti kipulääkäri minulle norspan 10mg laastarihoidon, alussa sain ottaa tramaleita kahtena päivänä, mutta ei enää kolmantena, koska teho kuulemma alkaa kolmantena päivänä.. Minua selkeästi huimaa, väsyttää, ruokahaluton ja sydämmen tykytyksiä sekä pistää hengittäessä eli noi ensimmäiset on ihan ok haittavaikutuksia, mutta toi hengityksen pistely ja sydämen rytmihäiriöt?? Oletteko kuulleet, että alussa olisi, nutta voisi tasaantua, vai onko näin, että haittavaikutukset pahenevat alun jälkeen vai toisinpäin? Toisaalta kipuun tuntuu auttavan eli olisin tosi onnellinen, jos ei tarvisi enää syldä hurjia määriä kipulääkkeitä, jotka ei auta (koska mahakin mennyt rikki : ( )..

Niin,siis ainahan sivarit on käyttäjäkohtaisia.Mulla ainakaan ei oo ollu mitään pistontunnetta hengitettäessä..painontunnetta rinnassa kylläkin-varsinkin jos joutuu popsimaan Buranaa monia kappaleita päivässä tuon laastarin lisäksi.Itte oon huomannu kans tuon ruokahaluttomuuden pahoilla kipujaksoilla,jolloin menee 5-6 kpl 600 mg Buranaa/vrk....lisäksi muuten huonovointinen olo...joo tämmöstä se on,mutta sitähän vetelee melkeen mitä vaan kipulääkettä,että saa hermokivun pois..

Sain kipulääkäriltäni norspan 5 mg laastarin, olen kipuilija jo yli 6 vuotta.Pitkäaikaisin lääke on lyrica, jota menee noin 150-300 mg päivässä hermovaurioon.Lisäksi minussa on "vieras esine", neurostimulaattori (selkäydin sellainen) Nyt kun pullistumia on myös rintarangassa, heijastekipu on molemmissa jaloissa. Niin siitä laastarista; Kipulääkäri (oys) suositteli jo pari vuotta sitten, nyt oli pakko ottaa kokeelle. Kannattaa keskustella apteekissa muiden lääkkeiden samanaikaisesta käytöstä,esim.nukahtamialääkettä (imovane) ei kannattais käyttää yhtäaikaa. Lyrica annostakin kannattaa pinentää, mulla 75-150 mg. Nukahtamiseen käytän rivatril-nimistä, poistaa kuulemma lihasjännitystä. Aijon kyllä jatkaa ainakin sen kuukauden, jolloin sivuvaikutukset kuulemma vähenee. Pieni etova olo on aika-ajoin, eka yönä ei tullut uni millään, pitää jaksaa vain kokeilua. Kaksi on pantava vastakkain; Kova kipu, joka vie yläpään sekaisin tai pieni pökkyrä, mieluummin se jälkimmäinen. Kesää kaipauksella muistellen, terkkuja teille kipuilijat. ransu

Minä olen eka viikkon käyttäny laastaria,ei ole sivuvaikutuksia ollu.Minulla on neuropaattinen hermosärky,ei ole mikään auttanu,nyt kokeillaan tätä.En ole kyllä vielä huomannu että helpottas,tai on niin pieni apu ettei huomaa.Kokeilu jatkuu.Kipupotilas.

norspanit ollu 10 ekat...sit nostettiin 20..palovammoi...sain---tänä tarkistus-mitä avux?panacodit lisän...ja tulehduslipulääkitys---pian kipupolillee aika-

Mulla on menossa 20mrg/h Norspania. Sehän nostetaan 5mrg viikkovauhtia vähitellen ylöspäin. Nyt on kolmas viikko tässä tasolla. Lääkkeen teho selvästi laskee käyttöviikon loppua kohti. Kun uuden laastarin kiinnittää, huomaa jo seuraavana päivänä, että potku on kovempi. Minulle on ollut hankalaa se, että lääkeainetta muutenkin imeytyy elimistöön vähän epätasaisesti. Välillä olo on sekava ja etova.
Jokaisen tasonoston jälkeen on mennyt aikaa, että pää tottuu lääkkeeseen. Nyt vaan on tuntunut todella haastavalta tämän määrän kanssa.
Koska lääkkeestä on selvästi apua hermovauriokipuun, aion katsoa loppuun asti tämän ja seurata, pystyykö tämän kanssa elämään ja tekemään töitä.
Lähes kaikki muut lääkevaihtoehdot on kokeiltu lyrikat yms epilepsia- ja psyykelääkkeet on kokeiltu, ekä niitä ole kertaakaakaan pystytty nostamaan täyteen määrään, ilman hankalia sivuvaikutuksia. Joten tämä on sitten se viimeinen vaihe.
Tosin selkärangan kanavan ahtauman takia pitää varmaan mennä vielä puukotettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Yrjö kalle;18885495:
Norspan laastarista tulee etova olo, vaikka on pahhoinvoinilääkeet.Voiko kyseisen laastarin
leikata kahtia ja laitaa normaali laastarin sen päälle jos haluaa alkuvaiheessa pienemmän vaikutuksen.Ennen oli abalgin lääkitys joka sopi kuin nappi silmään hermosäryt kovia
välillä jopa niin kovia että silmistä valuu tuskan vesi

Ei saa leikata kahtia!

Ei 'ei suositella' ,vaan ehdoton EI saa leikata.

Yhteistyössä