Mitä mä teen tosta lohifileestä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keittotaidoton(ko?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keittotaidoton(ko?)

Vieras
Jääkaapissa olisi n.600g lohifilee, joka pitäisi tänään valmistaa jotenkin. Olen aina tehnyt vain uunilohta ja nyt se tympii pahasti! Siis mitä muuta tosta lohesta oikein voisi tehdä?? Keittoa on syöty tässä nyt pari päivää, joten mielellään jotain muita ideoita/reseptejä ottaisin kiitollisena vastaan... :/

mä en tajua näitä "jääkaapissa olisi sitä ja tätä mitä teen siitä?"-aloituksia? Itekseenkö ne ruuat sinne jääkaappiin ilmestyy ja sitten alatte ihmetellä mitä niistä tekisi? Vai heittelettekö kaupassa vaan kärryyn mitä sattuu miettimättä mitä siitä teette/mitä mihinkin ruokaan tarvitaan!?!?!?

tee siitä "loimulohta" niin pääset helpolla. Uuni tosi kuumaksi ja ylälämpö päälle. Sit kala sinne kärventymään, päälle suolaa ja pippuria, nam huomennakin, kylmänä tai kuumana

Alkuperäinen kirjoittaja wtf:
mä en tajua näitä "jääkaapissa olisi sitä ja tätä mitä teen siitä?"-aloituksia? Itekseenkö ne ruuat sinne jääkaappiin ilmestyy ja sitten alatte ihmetellä mitä niistä tekisi? Vai heittelettekö kaupassa vaan kärryyn mitä sattuu miettimättä mitä siitä teette/mitä mihinkin ruokaan tarvitaan!?!?!?

Jep, jotakuinkin näin mä teen... Kaupassa otin lohen, kun ajattelin et sitä pitäs syödä. Mut eipä teekään enää mieli uunilohta enkä muuta siitä oo koskaan tehnyt... Sori, mä nyt vaan olen tällainen hieman spontaani enkä jaksa suunnitella viikon ruokalistoja. :whistle:

Mut hei! Onneks sunkaan ei oo mikään pakko lukee näitä täällaisia alotuksia! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tetu:
tee siitä "loimulohta" niin pääset helpolla. Uuni tosi kuumaksi ja ylälämpö päälle. Sit kala sinne kärventymään, päälle suolaa ja pippuria, nam huomennakin, kylmänä tai kuumana

Toimiiks tää oikeesti?! Kuulostaa siis tosi hyvältä! Mitä toi tosi kuuma uuni sitten tarkoittaa ja kauanko se kala siellä pitäis olla?

Joo sori...oon tosi uusavuton kalaruokien suhteen... :ashamed:

Ei miust nää tällaset alotukset on ihan hyviä,ite oon tumpelo keittiössä niin suapi jottain vinkkejä itellekkin.Mie tuunaisin oikein kermaisen lohisopan :p
Tuo on ihan älytöntä ilikeilyä,jonnijoutavaa pa**aa turhilta immeisiltä joilla ei näkyy oo muuta tekemistä! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja wtf:

Jep, jotakuinkin näin mä teen... Kaupassa otin lohen, kun ajattelin et sitä pitäs syödä. Mut eipä teekään enää mieli uunilohta enkä muuta siitä oo koskaan tehnyt... Sori, mä nyt vaan olen tällainen hieman spontaani enkä jaksa suunnitella viikon ruokalistoja. :whistle:

Mut hei! Onneks sunkaan ei oo mikään pakko lukee näitä täällaisia alotuksia! :hug:

niin onneks ei :hug: :flower:

Loimulohi eli grillivastuksilla tehty lohi vaan sotkee uunin tosi pahasti, kun rasva roiskuu ympäriinsä. Hyvää on kuitenkin.

Suolalohesta tekee helposti lohilaatikon perunan ja munamaidon kanssa, eipä tarvitse lisäillä enää ruokaan suolaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loimulohi eli grillivastuksilla tehty lohi vaan sotkee uunin tosi pahasti, kun rasva roiskuu ympäriinsä. Hyvää on kuitenkin.

Suolalohesta tekee helposti lohilaatikon perunan ja munamaidon kanssa, eipä tarvitse lisäillä enää ruokaan suolaa.

Kiitos vihjeestä! Huomenna syödään lohilootaa ja nyt jo kuola valuu sitä ajatellessa!

Itse oon ainaki käyny dyykkaamassa. Eikä mulla ole lapsia. Ihan vaa ilmotin ennen, ku tän palstan hullut hormonimammat tulee raivoo "SYÖTÄTKÖ LAPSILLE ROSKIA?!

Yhteistyössä