KATSOKAA KUUTA

vieras


Aamulehden kuvaaja Rami Hanafi ikuisti upean valoilmiön Näsijärven yllä Tampereella. Kuva on otettu tiistaina iltapäivällä kello kolmen aikaan Siilinkarilta Pispalaa kohti.
 
vieras


Aamulehden lukija ikuisti Lempäälän taivaalla hohtavat halot upeaksi kuvaksi viime perjantain ja lauantain välisenä yönä. Upea ilmiö näkyi kello 22 ja 02 välisenä aikana.
 
moon
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Tai ainakin jos ootta Tampereella päin, iha punertava, oranssi. Aika upea.

Tänään on ollut urakalla ihmeellisiä valoilmiöitä.
tulee mieleen taas Raamatun ennustukset, että aika käy vähiin...kuu muuttuu "vereksi"
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:


Aamulehden lukija ikuisti Lempäälän taivaalla hohtavat halot upeaksi kuvaksi viime perjantain ja lauantain välisenä yönä. Upea ilmiö näkyi kello 22 ja 02 välisenä aikana.
Ai on kuunpimennys, no se selittää :D

Ja juma, me nähtiin tänään ihan samanlaiset revontulet, tai mä luulen että ne oli revontulia, pimeitä sellasia, mutta eikö muka ookkaan :eek:

Lataanpas kuvan kamerasta koneelle ja laitan tähän.
 
Näin ikkään
Osittainen kuunpimennys oli uuden vuoden aattona, nyt ei ole sitä eikä ole myöskään täysikuu.
Mitään muuta erikoista ei ole kuin se, että kuu on lähellä Saturnusta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin ikkään:
Osittainen kuunpimennys oli uuden vuoden aattona, nyt ei ole sitä eikä ole myöskään täysikuu.
Mitään muuta erikoista ei ole kuin se, että kuu on lähellä Saturnusta.
Minä täällä tyhmänä.. Mitä erikoista siinä sit on jos kuu on lähellä saturnusta?
 
Näin ikkään
Ehkä se on erikoista vain niille, jotka esim. harrastavat planeettojen ja kuiden katsomista. Kuten mieheni :) Muuten en sano mitään, että miksi se olisi erikoista..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Kookosta: Kyllä nuo musta ihan revontulilta näyttää :)
en mä ole kyllä KOSKAAN nähnyt pystysuoria yksittäisiä viivoja revontulina :eek: ja asun pohjoisemmassa..
No se muakin vähän hämäs kun olivat tolasia pystypalkkeja, mutta siellä ne sykki nätisti taivaalla useammalla suunnalla ja liikkuivat sitten sivulle ettei meiltä enää näkynyt. Samanmoisia mitä tossa aamulehden kuvassa. Mitälie valoilmiöitä.
 
Hah, löytyipä valoille selityskin :D
Jääkiteet tyynessä pakkasilmassa laskeutuvat alaspäin ja asettautuvat pääasiassa horisontaalisesti jolloin kaupungin/asutuksen valot heijastuu niistä tuollaisina pylväinä =)

Täytyy siis panostaa siihen kamerajalusta etsimiseen tosissaan jos noita ilmestyisi enempikin talven aikana jotta saisi otettua vähän pidemmällä valotusajalla kuvia =)
 

Yhteistyössä