Miksi vanhemmat miehet kiinnostavat?

kolme lasta nyt
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika hauskaa, että pitää kaikki sanomiset ottaa njiin tosissaan, että ollaan ihan hampaat irvessä. :D
Kuka on hampaat irvessä?
Itseäni henk.koht. suoraan sanoen tympii noi isä-vertaukset... kuka nyt omasta isästään ajattelisi mitään sellaista, jota miesystävän kanssa yleensä tehdään :eek:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika hauskaa, että pitää kaikki sanomiset ottaa njiin tosissaan, että ollaan ihan hampaat irvessä. :D
Kuka on hampaat irvessä?
Itseäni henk.koht. suoraan sanoen tympii noi isä-vertaukset... kuka nyt omasta isästään ajattelisi mitään sellaista, jota miesystävän kanssa yleensä tehdään :eek:
No eih... No joo, en mä sano mitään, jos ajatellaan noin yksinkertaistetusti.

Sovitaan vaikka, että antaa olla koko juttu. :D
 
kolme lasta nyt
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika hauskaa, että pitää kaikki sanomiset ottaa njiin tosissaan, että ollaan ihan hampaat irvessä. :D
Kuka on hampaat irvessä?
Itseäni henk.koht. suoraan sanoen tympii noi isä-vertaukset... kuka nyt omasta isästään ajattelisi mitään sellaista, jota miesystävän kanssa yleensä tehdään :eek:
No eih... No joo, en mä sano mitään, jos ajatellaan noin yksinkertaistetusti.

Sovitaan vaikka, että antaa olla koko juttu. :D
Itsehän sen isäkortin pöytään heitit :whistle:
Mutta mä tykkään aikuisista Miehistä, jätän ne märkäkorvat teille muille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kolme lasta nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Aika hauskaa, että pitää kaikki sanomiset ottaa njiin tosissaan, että ollaan ihan hampaat irvessä. :D
Kuka on hampaat irvessä?
Itseäni henk.koht. suoraan sanoen tympii noi isä-vertaukset... kuka nyt omasta isästään ajattelisi mitään sellaista, jota miesystävän kanssa yleensä tehdään :eek:
No eih... No joo, en mä sano mitään, jos ajatellaan noin yksinkertaistetusti.

Sovitaan vaikka, että antaa olla koko juttu. :D
Itsehän sen isäkortin pöytään heitit :whistle:
Mutta mä tykkään aikuisista Miehistä, jätän ne märkäkorvat teille muille.
Älä vie kuitenkaan kaikkia vanhempia AIKUISIA miehiä...jätä mulle jokunen.... :D
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Minä saan olla hätistelemässä 40+ miehiä ympäriltäni. Itse täytän ensi keväänä 30. :kieh:
Onko tuo oikeastaan vielä ns. vanhempi mies? :whistle:

Minä ymmärtäisin sillä tavoin, että n. 30-vuotiaalle ns. vanhempi mies olisi noin 50-vuotias, vähintään kuitenkin 45.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 40v:
Oikein mieltä ylentää kun huomaa, että itsekin saattaisi tässä iässä olla jollekin vielä haluttu!
Haluamista on karkeasti jaoteltuna kahta tyyppiä. Haluatko, että munaasi halutaan vai että sinua halutaan? Kumpi ylentäisi mieltäsi enemmän?
 
Mies 40v
Alkuperäinen kirjoittaja N27:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 40v:
Oikein mieltä ylentää kun huomaa, että itsekin saattaisi tässä iässä olla jollekin vielä haluttu!
Riipuu tietysti ulkonäöstä.. Minua ainakin kiinnostaisi kokeilla hieman vanhempaa.
Pitänee sitten ihan itseään tyrkyttää, kun ei sitä onneksi rupsahtanut ole...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Isä puuttuu?
Tää oli Sirkka kyllä tosi mauton veto!

Niin ja ap:n kysymykseen sanoisin, että näin 4-kymppisen naisen näkökulmasta tuollainen 10-vuotta vanhempi mies joka minulla on tietää todellakin elämän prioriteetit, ei enää hötkyile sinne ja tänne, on todellakin aikuinen mies. Sitä minä arvostan omassani, enkä nuorempaan vaihtaisi. Exä oli mun ikäinen ja todellakin oli kakara.
 
Riipputisurupuska
EI KOSKAAN ENÄÄ VANHEMPAA MIESTÄ, KIITOS!

Onneksi älysin vaihtaa 13v. vanhemman 3 vuotta nuorempaan ja liekkö sen ansioita, että on pääkoppa vielä tallella ja eikä pahemmin viiraa korvien välistä...ei ainakaan virallisesti...

Jollakin ehkä onnistuu vanhemman puoliskon kanssa, mutta jos on jo alusta alkaen täysin eri planeetalta, eri harrastukset kaikkine eri ajatusmaailmoineen niin melkoinen ihmeperhe pitää olla, että onnistuu yhteiselo...

No, ehkä sitten jos toinen sopeutuu tai hampaat irvessä roikkuu ja taistelee, mutta mulle riitti! Eikä ees ollut alkoholisti akan hakkaaja ja muutenkin päällisin puolin siistin näköinen otus-jos vaan viitsi itsestään huolehtia, mutta onneksi näitä miehiä piisaa-vaikka exä kyllä armollisesti väitti olevansa niin täydellinen ettei parempaa löydy, mutta niin ne monet väittää....No, sitä nuorena likkaa pääkoppa sekoaa ihastumisen kera ettei näe metsää puilta ja kuvittelee kestävänsä kaikenlaista..

Hieman nuorempi, mutta samoissa ikäkantimissa on meikälle sopivin, mutta jokainenhan valitsee itselleen ja ajankohtaan sopvimman...sano sitten muut mitä tahansa...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Isä puuttuu?
Tää oli Sirkka kyllä tosi mauton veto!

Niin ja ap:n kysymykseen sanoisin, että näin 4-kymppisen naisen näkökulmasta tuollainen 10-vuotta vanhempi mies joka minulla on tietää todellakin elämän prioriteetit, ei enää hötkyile sinne ja tänne, on todellakin aikuinen mies. Sitä minä arvostan omassani, enkä nuorempaan vaihtaisi. Exä oli mun ikäinen ja todellakin oli kakara.
:D Rauha. Se oli ihan vain heitto. Saattaisin itsekin tykätä vanhemmista, jollen nyt olis jo varattu. Vaikka kai mä saattasin tykätä minkä ikäsistä vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Isä puuttuu?
Mites se nyt siihen liittyy? :LOL:
:D Se on ensimmäinen, mikä tulee mieleen, jos kerran pitää analysoida, miksi pitää vanhemmasta miehestä.

Toinen, siihen liittyvä syy minun mielestäni on halu tulla kontrolloiduksi. ;)

Sanoo keittiöpsykolooki.
Mä sanoisin, ettei tuo keittiöpsykolooki tiedä yhtään mitään. Kuvittelee vain ihme juttuja.

Minä ainakin olen tullut hemmotelluksi, minä ja lapset ollaan miehen aarteita! Silti ollaan täysin tasa-arvoisia ja rouva vielä parempituloinenkin.
 
ellamari
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja TuKKa oNGeLMa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Isä puuttuu?
Mites se nyt siihen liittyy? :LOL:
:D Se on ensimmäinen, mikä tulee mieleen, jos kerran pitää analysoida, miksi pitää vanhemmasta miehestä.

Toinen, siihen liittyvä syy minun mielestäni on halu tulla kontrolloiduksi. ;)

Sanoo keittiöpsykolooki.
Väärin. Vanhemmissa miehissä on useita positiivisia juttuja; charmikkuus, käytöstavat, naisen huomioon ottaminen. Vanhempi mies tietää mistä nainen tykkää- sängyssä ja muutenkin. Ei ajattele vain itseään.

Elämä on tasoittanut miehestä särmiä ja hän on rauhoittunut jonkin verran. Kaasujalka on keventynyt, kavereitten kanssa kaljoittelu ei kiinnosta, miehen kommunikointitaidot ja empatiakyky ovat kehittyneet.

Nuorissa miehissä on eräs hyvä puoli jos joku sellaisesta pitää: panevat kuin kanit yötäpäivää kaikkea mikä liikkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
EI KOSKAAN ENÄÄ VANHEMPAA MIESTÄ, KIITOS!

Onneksi älysin vaihtaa 13v. vanhemman 3 vuotta nuorempaan ja liekkö sen ansioita, että on pääkoppa vielä tallella ja eikä pahemmin viiraa korvien välistä...ei ainakaan virallisesti...

Jollakin ehkä onnistuu vanhemman puoliskon kanssa, mutta jos on jo alusta alkaen täysin eri planeetalta, eri harrastukset kaikkine eri ajatusmaailmoineen niin melkoinen ihmeperhe pitää olla, että onnistuu yhteiselo...

No, ehkä sitten jos toinen sopeutuu tai hampaat irvessä roikkuu ja taistelee, mutta mulle riitti! Eikä ees ollut alkoholisti akan hakkaaja ja muutenkin päällisin puolin siistin näköinen otus-jos vaan viitsi itsestään huolehtia, mutta onneksi näitä miehiä piisaa-vaikka exä kyllä armollisesti väitti olevansa niin täydellinen ettei parempaa löydy, mutta niin ne monet väittää....No, sitä nuorena likkaa pääkoppa sekoaa ihastumisen kera ettei näe metsää puilta ja kuvittelee kestävänsä kaikenlaista..

Hieman nuorempi, mutta samoissa ikäkantimissa on meikälle sopivin, mutta jokainenhan valitsee itselleen ja ajankohtaan sopvimman...sano sitten muut mitä tahansa...
Eiköhän se ole enemmän ihmisistä kiinni tämä asia loppujen lopuksi kuin iästä.

Esim. meillä mies 10 vuotta mua vanhempi. Mulle on kolissut aina vanha musiikki, erityisesti olen pitänyt 50-luvun rokista ja 60-luvun Beatlesistä, meidän musiikkimaku kohtaa. Mies tykkää taiteista, siis maalauksista, veistoksista jne. - minäkin katselen niitä mielelläni ja kiertelen museoita. Itse rakastan historiaa - ja taiteista pitävä mies seuraa mielellään mukana. Ammatillisesti tietotekniikan osaaja (minä) ja tietoliikenteen osaaja (mies) ymmärtävät toistensa työasioita aika pikälle, ja pystyvät niissä tukemaan. Arvot lastenkasvatuksen ja kodin suhteen ovat yhteiset, lapset tulevat ykkösenä meillä ennen kummankin ammattia ja työmenoja. Myös mies hoitaa sairaita lapsia jne. Ainoa ero on, että mies ei välitä matkustamisesta, koska on tehnyt sitä työkseen joskus paljon ja minä taas rakastaisin matkustamista - mutta ollaan me tästäkin päästy sopuun.

Mutta ihan oikeasti kaikki varmaan on enemmän kiinni ihmisistä kuin ikäeroista.

Mutta kyllä minä silti itse tykkään enemmän iäkkäämmistä miehistä kuin babyface-pojista.
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja ellamari:
Vanhemmissa miehissä on useita positiivisia juttuja; charmikkuus, käytöstavat
Tuo on joskus synonyymi teennäiselle miellyttämiselle! Mieluummin keskenkasvuinen koltiainen, joka, jos sanoo rakastavansa, sydämestään tarkoittaa sitä, kuin robottimaisesti kohtelias, joka vain palvoo silmiä tai odottaa kohteliaisuuksille vastineita.

Minulla on (vähän) itseäni nuorempi mies.

 
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja ellamari:
Vanhemmissa miehissä on useita positiivisia juttuja; charmikkuus, käytöstavat
Tuo on joskus synonyymi teennäiselle miellyttämiselle! Mieluummin keskenkasvuinen koltiainen, joka, jos sanoo rakastavansa, sydämestään tarkoittaa sitä, kuin robottimaisesti kohtelias, joka vain palvoo silmiä tai odottaa kohteliaisuuksille vastineita.

Minulla on (vähän) itseäni nuorempi mies.
Eihän nyt tuo todellakaan tarkoita sitä, että vanhempi mies ei tarkoittaisi sitä, mitä puhuu. Päin vastoin, vanhempi mies tietää mitä haluaa, ja tietää mitä on saanut ja osaa sitä myös arvostaa. Kuten omani, joka ei enää 4-kymppisenä kuvitellut ikinä saavansa enää lapsia. On lasten äiti ja lapset ihan toisenlaisessa arvossa kuin exäni kanssa, jolle oltiin vain itsestään selvyyksiä.
 
omenainen
Ei koskaan enää vanhempaa miestä mullekaan. Inhoan vanhempia miehiä (siis romanttisessa mielessä), normaalina miehinä ihan ok. Nuoruudessani olin 15 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa lyhyen aikaa ja vieläkin kärsin asiasta. Olin heikkoitsetuntoinen nuori tyttö, jota vanha mies käytti häikäilemättömästi hyväksi. Kaiken lisäksi tämä mies vielä pukeutui, käyttäytyi ym. pappamaisesti. Auton radiossa soi vanhempien ihmisten musiikkia, pukeutui suoriin housuihin ja kauluspaitohin kun itse taas pukeuduin nuorten muotiin. Hävettää ja itkettää koko juttu vieläkin niin paljon. Mies oli kamala manipuloija, sairaalloisen mustasukkainen, joka vahti jokaista menoani. Kun viimein pääsin hänestä eroon niin aloitti uhkailut sekä minua että itseään kohtaan. Uhkasi tappaa välillä minut, välillä itsensä. Haluan vain unohtaa koko jutun, mutta vaikeaa on.

Vaikka typerää varmasti yleistää kaikki vanhemmat miehet tuollaisiksi sairaiksi niin minulle tulee kuvottava olo jos joku vanhempi mies yrittää iskeä tai muuta vastaavaa. En ikinä voisi kuvitella olevani itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa. Samanikäinen tai muutaman vuoden vanhempi/nuorempi kelpaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Mies 40v:
Oikein mieltä ylentää kun huomaa, että itsekin saattaisi tässä iässä olla jollekin vielä haluttu!
No 40v on vielä nuori :)
riippuu naisen iästä....itse tarkoitin että ylipäänsä kiinnjostaa itseäni vanhemmat....noin 10-15-v vanhemmat
Ja se mikä kiinnostaa on juuri elämänkokemus, tietynlainen aikuisuus ja kypsyys ja seksissä....osaavat ottaa naisen huomioon ehkä kuitenkin paremmin kuin nuoret kollit. Ja henkisestihän miehet ovat naisia muutamia vuosia jäljessä joten oman ikäiset on henkiseltä iältään kakaroita siksikin ikä
vuosia saa miehellä olla enemmän
 

Yhteistyössä