Asunnottomaksi lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
mietin vaan, että joskus on vesivahinkoja syntynyt niinkin kun lapset on laittanu tukkeen lavuaariin ja vesi valunut pitkiä aikoja yli äyräiden... siinä on kans kuivateltu taloja jos jonkun kerran... miksi siis ei vakuutus nyt maksa ensin ja sitten se vakuutusyhtiö peri teiltä sitä rahaa perinnän kautta. Näin säästyis koti!!

Niin ja siis kyllä taloyhtiöillä on moisia vahinkoja varten kiinteistövakuutukset olemassa, aivan varmasti!!!

Taloyhtiön vakuutus ei kata tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutettuja vahinkoja (= viemärin päälle sammuminen)

Alkuperäinen kirjoittaja Ei:
mietin vaan, että joskus on vesivahinkoja syntynyt niinkin kun lapset on laittanu tukkeen lavuaariin ja vesi valunut pitkiä aikoja yli äyräiden... siinä on kans kuivateltu taloja jos jonkun kerran... miksi siis ei vakuutus nyt maksa ensin ja sitten se vakuutusyhtiö peri teiltä sitä rahaa perinnän kautta. Näin säästyis koti!!

Niin ja siis kyllä taloyhtiöillä on moisia vahinkoja varten kiinteistövakuutukset olemassa, aivan varmasti!!!

Taloyhtiön vakuutus ei kata tahallisesti tai törkeästä huolimattomuudesta aiheutettuja vahinkoja (= viemärin päälle sammuminen)

Näin. Tälläistä tilannetta varten pitää olla kotivakuutus. Ja tässäkin tapauksessa taloyhtiö on varmaan ensalkuun ton korjauksen maksanut, vaikka se hänen maksettavaksi kuuluisikaan.

Miksi kaverisi ei vaan maksa sitä korjausta? Sehän olisi kohtuullista, kyllä kai ne rahat jostain repii jos on vahingon aiheuttanutkin (laina ) Kuulostaa ihan uskomattomalta. Kyllä minä ainakin korvaisin aiheuttamani vahingot, enkä antaisi toisten jäädä kodittomiksi!½ Voittehan te mennä kaverin luokse asumaan kun kerta teille on tämän aiheuttanut!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
nuorisosäätiö? heillähän menee kiireellisimmät tapaukset edelle...tai sitten se sossun antama tilapäismajoitus, mikä voi olla mitä vaan mistä vaan...

Nuorisosäätiökään ei anna nykyään asuntoa jos luottotietoja ei ole.

Näin kävi kaverille.

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
nuorisosäätiö? heillähän menee kiireellisimmät tapaukset edelle...tai sitten se sossun antama tilapäismajoitus, mikä voi olla mitä vaan mistä vaan...

Nuorisosäätiökään ei anna nykyään asuntoa jos luottotietoja ei ole.

Näin kävi kaverille.

jaa, eli se on sitten muuttunut? mulla meinaan pari luottotiedotonta kaveria saanut heiltä asunnon.

Tuli mieleen että sossusta voisi saada vähävaraisille myönnettävää sosiaalista luottoa, jossa ei muistaakseni ole lainkaan korkomaksua. Kysypä sossusta. Onpa vaikea tilanne kun vauvakin syntyy pian...oon kyllä varma että saatte sossusta apua kun on lapsiakin.
Ärsyttää kun ajattelee kuinka pieni raha tuo on joillekin eli joku rikas voisi tuosta vaan auttaa teitä jos haluaisi, mutta kun ei, juuri ne ovat usein itsekkäimpiä joilla olisi varaa auttaa...
Kuitenkin tuo joillekin pieni summa on suistamassa elämänne raiteiltaan. Toivon todella että apua löytyy. Voimia sinulle ja ilmoittelethan kuinka kävi!

Ihmettelijöille tiedoksi: tämmöinen vesivahinko on varsin yleinen, että joku sammuu suihkuun ritilän päälle ja vesi tulvii rakenteisiin.

Häädön voi tosiaan lapsiperhekin saada, mutta lapsia ei huostaanoteta vain sellaisen syyn takia, että perheellä ei ole asuntoa. Stadilta ette tosiaan asuntoa saa, koska teillä on sinne hoitamattomia asioita. VVO on mahdollisuus, jos luottotietomerkinnöissä ei ole häiriöitä vuokranmaksuissa. En tosin tiedä, miten tämä vesivahinkoasia sinne merkitään. Saattaa vaikuttaa sekin. Jokatapauksessa sossuun kannattaa soittaa ja kysyä heiltä apua. Nyt alkuperäinen kirjoittaja perheineen vaan taitaa olla niin pahassa pulassa, että ei paljon kannata itkeä alueen tai tilavan asunnon perään. On otettava se, mitä teidän aikataululla on mahdollista saada.

Nyt harmaana kirjoitan - anteeksi.

Me jouduttiin muuttamaan entisestä asunnosta, koska kylppärin seinä oli umpihomeessa ja se putosi alas yksi kaunis päivä. Asunto laitettiin asumiskieltoon ja me jouduttiin pakkaamaan tavarat parissa päivässä.
Meillä ei ollut silloin luottotietoja kummallakaan (nyt on onneksi palautuneet). Tämän asunnon omistava suuri yhtiö ei suostunut antamaan meille uutta asuntoa, koska syytti meitä vesivahingos aiheuttamisesta. Meiltä perittiin muutamaan tuhatta euroa rahaa parin vuoden ajan, kunnes oikeus lopulta totesi, että vesi on valunut seinän väliin yläkerran asunnosta, jossa kosteussulku oli tehty huonosti.

Me jouduttiin siis ihan taivasalle. Lapset uhattiin vielä lastenkotiin ja me kuulemma oltais voitu muuttaa vaikka jonnekkin kaverin nurkkiin tms asumaan. Luottotiedottomina ei saatu mistään yksityiseltä asuntoa. Lopulta noin 3 kuukauden tappelun jälkeen saatiin toiselta yhtiöltä asunto, sossun takauksella. Tässä siis kesti 3 kuukautta, jonka ajan jouduttiin asumaan äitini luona kolmiossa ( 2 lasta ja 2 aikuista plus mun äiti).

Helsingin kaupungilta ette tosiaan enää saa asuntoa ja luulen, että VVO ja Satokin pistää vastaan, kun sulla ei ole luottotietoja. Ainut oljenkorsi on TUO SOSSUN TAKAUS ESIM. SATON ASUNTOON - Sato vuokraa näin asuntoja - ainakin tässä kaupungissa. Toki sitten jos jättää vuokrat maksamatta niin sitten sekin oljenkorsi on käytetty, mutta oletan, että näin ei tule käymään?!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kännissäkön nukahti suihkuun??? miten suihkuun VOI nukahtaa????

Helposti :D

Itse nukahdin/sammuin kerran vuonna kivi suihkukaapin lattialle. Oli niin mukava loikoilla siinä lämpimässä. Onneksi mitään ei käynyt...

Mun kaverille käynyt useamman kerran noin!:D

Nuorisosäätiöltä tuskin saisin asuntoa vaikka luottotiedot olisi kunnossa,koska eikös niillä ole joku ikäraja niihin asuntoihin,alle 27v tms.on minulla siis uusi mies nykyään kenen kanssa tämä tuleva lapsikin on tulossa.

Tämä kaveri ei mistään saa lainaa tai ainakaan pankkien tms kautta ja tuskin kellää sukulaisellakaan sellasia summia olisi taikka lainaisi hälle.

sossuun huomenna soitan ja kysyn kaikki vaihtoehdot mitkä on mahollisia toteuttaa taikka selvittää asiaa.
Kyllä mä uskon että selviämme tästä tilanteesta eikä meitä jätetä puille paljaille ilman asuntoa,vähän kyllä huolestuttaa se kun poika on juuri aloittanut koulun ja sen tosiaan pitää käydä sitä koulua,mielummin samaa missä nytkin on ja kun vauva syntyy olisi kaikkien asioitten oltava järjestyksessä,silloin paljon muutakin jaksamista vaativaa.

Ne jotka kritisoi huonoksi vanhemmaksi niin olen sitä mieltä että raha ei tee hyvää vanhempaa,lapseni kyllä saa varmasti kaiken minkä tarvitsee ja vielä enemmänkin,en juopottele (tosin tuli ennen raskautta juhlittua kun lapset isällään) enkä tee mitään mikä tekisi musta erityoisen huonon äidin,elän lapsilleni ja se riittää minulle ja toivottaasti niille myös.

Niin ,meille kävi noin 3,5 vuotta sitten niin että minitiskari vuoti alakertaan jo pitemmän aikaa..eikä meitä sen vesivahingon takia häädetty. vahinkohan se oli ja tiskari paska romu..Tuli kuitenkin iso lasku kuivattamisesta..no tosin pienempi kuin teidän..noin 240 euroa..mutta se oli ohi aika pian vaikka huutoa siltä idiootti talonmieheltä saatiinki..toiv kaikki kääntyy parhain päin!

sossun sain kiinni,se vaan käski hirveesti etsiä asuntoa,lähinnä yksityiseltä,ne maksaa takuuvuokran,mutta ilmeisesti eivät auta mua löytämään asuntoa vaan mun on se itse löydettävä ja saatava.

Muutoin kuulema jos ei asuntoa löydy joudun lasten kanssa johonkin tilapäis asuntolahotellipaikkaan missä on sängyt,minun tavarat viedään varastoon siksi aikaa kunnes löytyy asunto.ei tosiaan kuulosta yhtään hyvälle,mutta tietysti jos jotain positiivistä niin ei ainakaan taivasalle jouduta :(

Mulle kävi viime viikonloppuna samanlainen tapaus, paitsi että olin se alakerran asukas, jollle vesi tuli eteiseen,vessaan ja keittiöön rakenteiden läpi. En tiedä yhtään mitä tapahtuu, eli siis kuka maksaa jos joudun muuttaamaan saneereuksen ajaksi pois, jne.. Tänään vasta kävivät kosteusmittaamassa ja totesivat että aika paljon korjailtavaa on. Kyselivät että onko mulla kotivakuutusta!?miks ihmeessä!!? Eikai se mun kotivakuutuksen korvattavaksi tule (niin ja siis sitä vakuutusta ei edes ole).? Kaikenlisäks yläkerran naapurista ei ole kuulunu pihaustakaan, eli joko tosi välinpitämätön tyyppi tai sit häpeää tekoaan... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sossun sain kiinni,se vaan käski hirveesti etsiä asuntoa,lähinnä yksityiseltä,ne maksaa takuuvuokran,mutta ilmeisesti eivät auta mua löytämään asuntoa vaan mun on se itse löydettävä ja saatava.

Muutoin kuulema jos ei asuntoa löydy joudun lasten kanssa johonkin tilapäis asuntolahotellipaikkaan missä on sängyt,minun tavarat viedään varastoon siksi aikaa kunnes löytyy asunto.ei tosiaan kuulosta yhtään hyvälle,mutta tietysti jos jotain positiivistä niin ei ainakaan taivasalle jouduta :(

eivätkö puhuneet mitään siitä, että heillä olis mahdollisuus tehdä "jatkoaika-anomus" ? Sitähän saa haettua kaksi kertaa kaksi kuukautta eli saisitte lisäaikaa asunnon etsimiseen.

Yhteistyössä