Kokemuksia Tapiola-vakuutusyhtiöstä!

  • Viestiketjun aloittaja Meemis
  • Ensimmäinen viesti
Pelkkää hyvää sanottavaa, vaihdettii Pohjolasta parisen vuotta sitten. Korvaukset tulee sujuvasti (lähinnä lapsen sairaskuluista vasta tosin haettu sekä autoon kerran) ja palvelu on nopeaa ja ystävällistä. Hintaankin tuli roimat alennukset neuvoteltaessa sopimuksia :)
 
meemis
Hinta on edullisempi Tapiolassa kuin Ifissä. Huonoja kokemuksia meillä ei ole nykyisestäkään vakuutusyhtiöstämme. Vakuutuksista olisi mukana koti, auto, liikenne, matka, lapset... Ihan kaikki =)
 
äiti
Meilläkin on lähes kaikki vakuutukset Tapiolassa. Ainoastaan mun autovakuutukset on Pohjolassa, siellä nimittäin on halvin autovakuutus. Ei edes keskittäminen Tapiolaan tuonut hintoihin riittävästi alennusta.

Kokemuksia on vain lapsen sairaskuluvakuutuksesta ja on toiminut erinomaisesti.
 
meemis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Meilläkin on lähes kaikki vakuutukset Tapiolassa. Ainoastaan mun autovakuutukset on Pohjolassa, siellä nimittäin on halvin autovakuutus. Ei edes keskittäminen Tapiolaan tuonut hintoihin riittävästi alennusta.

Kokemuksia on vain lapsen sairaskuluvakuutuksesta ja on toiminut erinomaisesti.
Haa, eli pitäisikin vaihtaa tuo auto Pohjolaan, meillä kun se on suurin menoerä =)
 
vieras
Meillä myös muut vakuutuksen tapiolassa, mutta hinnan takia on pidetty autovakuutus pohjolassa. Tapiolasta ei ole huonoa sanottavaa, lapsivakuutuksista eniten kokemusta ja ne ainankin oikein toimivat, korvaukset helppo hakea netin kautta.
 
meikä
Meillä taas vaihdettiin Tapiolasta Ifiin kilpailutuksen kautta -mun sairas-, henki- ja tapaturmavakuutus, kodin vakuutus, auton kasko. Halpeni vakuutusmaksu vuodessa 150?, lisäksi Tapiola ei myöntänyt ikinä mulle siitepölyallergian (lievä) takia kunnollista sairasvakuutusta, vaan korotetulla maksulla ja tietyillä rajoitteilla.
 
bi$ne$
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miksi olisitte vaihtamassa? Huonojen kokemusten vai hinnan? Mitä vakuutuksia?
Tapiolasat ei minulla ole mitään huonoa sanottavaa. Jokus takavuosina kun halusin teiunlaisen kokonaispaketin (koti+ lapsi + + ), niin hiellä ei (silloin vielä) ollut siihen sopivaa tuotetta, jonka kaltainen oli koottavissa kuitenkin parilta muulta yhtiöltä.Silloin vain piti todeta ja yhtiöllekin sanoin että tällaisen haluan ja Tapiolassa se ei nyt näytä onnistuvan, niin on pakko ottaa toisesta yhtiöstä.

Ny nyt on aika ihan toinen ja Tapiolakin aivan erilainen, vaikka silloinkaan ei ollut mitään huonoa sanottavaa.

Eräs tärkeä tekijä minulla on ollut aina paikallisen asioimiston palvelu, ja sen laatu. Nykyään aika moni asia hoituu toki netissä, mutta edelleen henk.koht. palvelu on parhautta. Näistä syistä olen siirtänut vakuutuksia pois muista yhtiöistä, mutta en Tapiolasta. Sielläkin on siis kaikenaikaa säilynyt jotain, nyt taas on hyvä tarkistaa tilanne, ja saattaa olla että nyt keskitän enemmän, ja ehäpä juuri Tapiolaan. Se on ollut myönteisellä tavalla esillä minun silmissäni viimeaikoina.
 
bi$ne$
Alkuperäinen kirjoittaja fenniassa:
Niin kallis, että vaihdoin halvimpaan kilpailutuksen jälkeen.
Oletko varma, että osasit katsoa ja arvioida vertailuja tehdessäsi vakuutusturvan kattavuuden riittävän yhteismitalliseksi?

Voi käydä niin että kilpailuttaessaan aktsoon vain hintaa, mutta ei sitä mitä sillä saa. Pelkästään jo auton ns. Kasko-vakuutuksen vertailu on lopulta aika työläs homma.
 
v
Täälä huonoja kokemuksia Tapiolasta. Eli meilä kävin 'pieni' haaveri ja Tapiolassa luvattiin korjata lääkkeet, rasvat yms mitä lääkäri määräs. No tapaturma kävi kesälomalla ja vieläkään ei olla saatu rahoja, vaikka he ovat luvanneet laittaa ne tilille monta kertaa. Pitää muuten taas soittaa sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
heti kun suurempi vahinko sattuu,niin pompotellaan asiakasta,kun hätä on suuri,niin siihen palvelu loppuu.
Tämä pitää kyllä paikkansa ihan pienemmänkin vahingon sattuessa =(

Ammattitaidotonta porukkaa tietenkin mahtuu jokaisen yhtiöön, mutta aika monesti on auton vakuutukset yms. ihan päin persiitä...laskut mitä sattuu jne jne....
 
Meillä tapiolassa kaikki vakuutukset ja tyytyväisiä ollaan. Koskaan ei ole laskutuksen tai muun kanssa ollut ongelmaa. Auton hajoamisten takia hinautettiin ja ajeltiin taksilla tapiolan laskuun aika paljon yhteen väliin..
Myös pankkipalvelut on tapiolasta.
 
vieras
Meillä myös kaikki vakuutukse sekä pankkipalvelut Tapiolassa. Homma on toiminut jo monta vuotta eikä mitään ongelmia ole ollut. Erityisen tyytyväinen olen lasten vakuutuksiin.
 
Teme
Meillä vuoti pakasta vedetty 3000litran lämminvesivaraaja valmistusvirheen vuoksi. Täyttövaiheessa, talon ollessa vielä rakenteilla avoimeksi jätetystä putkiyhteestä (piilotettu pintapellin alle) livahti satoja litroja vettä alapohjan eristetilaan. n. 7000euron kuivatuslasku.
Varaajan valmistajalla vastuuvakuutus Tapiolassa. Tapiolan päätöksessä suostutaan "poikkeuksellisesti maksamaan" jopa 1/3 vahingoista mutta ei kaikkia. Syynä on se että teknisessä tilassa ei ollut vesieristystä.
Rakennusmääräyksissä ei sitä edes vaadita tekniseen tilaan, ja ei sitä saa asentaakaan ennekuin betonilaatta on kuivunut. Lisäksi pitää vielä tehdä läpivientejä lattiaan jne. Ei vaikuta kuulemma päätökseen.
Tämän mukaan jos esim. keskeneräinen talo palaa sähkölaitteessa olevan vian vuoksi, vakuutus ei korvaisi koska talossa ei ole asianmukaisia palo-osastointeja. Väliseinäthän rakennetaan monesti loppuvaiheessa eli rakennustyömaata ei voi vakuuttaa tämän mukaan!?
Kaiken päälle päätöksessä mainittiin että järjestelmälle olisi pitänyt tehdä painekoe ja oli liitetty mukaan rakennusmääräyksissä oleva käyttövesiputkiston painekoe. Tämän mukaan kun olisi toiminut niin olisi koko lämmitysjärjestelmä tuhoutunut (15 bar testipaine, lämmitysjärjestelmässä max. 1,5)
 
"marsu"
Meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa (koti, auto/liikenne, lapsi), ja kaikki on toiminut hyvin, mutta nyt auto- ja liikennevakuutus lähtee vaihtoon. Saatiin muualta huomattavasti halvempi tarjous auton vakuutuksista, ja keskittämisenkin jälkeen Tapiola olisi vuositasolla yli 200 eur kalliimpi.
 
"Tyytyväinen"
Hinnasta en osaa sanoa, voi olla ettei ole kaikkein edullisin, mutta meillä on kaikki vakuutukset Tapiolassa enkä pois vaihda, niin tyytyväinen olen palveluun, ehtoihin ja kaiken toimivuuteen.
 
Tiinushka
Tapiolassa ollaan ystävällisiä niin kauan kun ei tarvitse korvata mitään. Sitten kun sattuu vahinko, niin kuten moni muukin näyttää todenneen; juoksutetaan paikasta toiseen ja yritetään vääntää asiaa niin pitkään että asiakas väsyisi ja jättäisi sikseen. Ota vakuutus mutta toivo ettet joudu koskaan hakemaan korvauksia, se on pikku painajainen Tapiola jättiläisen kanssa!! Suuremmaksi ja mahtavammaksihan se tässä haluaa kasvaa, hui hui!!!
 
Myös asiakas
Itsellä on kaikki (myös pankkipalvelut) keskitettynä Tapiolaan. Pankkiin olen todella tyytyväinen Osuuspankin jälkeen. Vakuutuspuolella on olut hyviä juttuja mutta sitten hieman arveluttavia.... eli jos vanhempi auto (raja menee 2000-luvun alkuvuosissa), niin Kasko ei yht´äkkiä korvaakaan esim hinausta (joka on todella perseestä, jos maksat täyskaskoa). Tätäkään ei suoraan kerrootu vaan luin ehdoista vasta kotona.
 
"vieras"
Olin syytön osapuoli kolarissa, syyllisellä vakuutus Tapiolassa ja täytyy kyllä myöntää että melkoisen kusipäistä touhua.

Syyllinen osapuoli myönsi virheensä välittömästi poliisille ja Tapiola- vakuutusyhtiössä ollessamme asiaa yhdessä selvittämässä yritti vakuutuskäsittelijä KOKO keskustelun ajan vierittää syyn minun niskoilleni.
Yritti kusetustaidoilla saada minut sanomaan jotain mikä ei oikeasti pidä paikkaansa.

Onneksi oli taidot sen verran ruosteessa ämmällä että tajusin pelin juonen melkoisen nopeasti ja jokaiseen kysymykseen vastatessa pidin kunnon tuumaustauon ja kävin läpi mielessä miten uskallan vastata.

En suosittele, mutta voihan olla että kaikki firmat samanlaisia.
 

Yhteistyössä