itse tehdyt joululahjat (taas)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ss

Vieras
en löytäny edellistä ketjua aiheesta. joten teen nyt uuden.
mitä itse tehtyjä lahjoja vois tehdä jotka ei jää kaappiin vaan pyörimään? äitini tekee villasukkia niin niitä ei kannata tehdä. itse en haluaisi ostaa kaupasta lahjoja kun viimevuonna ostin kaverille kauniin korurasian jota oli ihaillu aikasemmin kaupassa. aattelin yllättää ja ostin sen joululahjaksi. myöhemmin totsein et kaverilla oli se vaan törkykasassa käyttämättömänä.

en siis halua ostaa kalliita lahjoja kun ei niitä kukaan pidä arvossa. jos tekis itse ei olis niin suuri menetys jos ei joku käyttäisi. kaveri kun pahottaa mielensä jos ei mitään anna.

mä tein kesäkurpitsapikkelsiä ja maustekurkkuja purkkeihin..sit olen välillä ostanut suoraan myllyltä 5kg vehnäjauhoja sellasille ihmisille,jotka leipoo koko ajan..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
mä tein kesäkurpitsapikkelsiä ja maustekurkkuja purkkeihin..sit olen välillä ostanut suoraan myllyltä 5kg vehnäjauhoja sellasille ihmisille,jotka leipoo koko ajan..

MOi:)
Minä ajattelin jos tekisin tänävuonna sitä pihlajanmarjahyytelöä,viime joulunahan jakelin teillekin risuja;)

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
mutta vihta on aina hyvä juttu :)

:) No tänävuonna taas jotain erilaista:)

Käytiin eilen poliisi asemalla kun siellä oli huutokauppa mutta huh niitä hintoja:(
melkein halvemmalla saat jos tarjouksesta löydät..

Alkuperäinen kirjoittaja Mää vaan:
Tee saippuaa. Luulisi, ettei jää kaapin pohjalle lojumaan kellekään, joka itseään pesee :-)

Hyvin monella jää. Meillä ei palasaippuaa käytellä ja toisekseen olen hyvin tarkka sen saippuan hajusta, en pysty sellaisia käyttämään, jotka nenään käyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Lämmitettäviä kauratyynyjä?

Löytyisiköhän tuolta jotain kiinnostavaa: http://www.freewebs.com/itsetehdyt/lahjalista.htm

Hei, kiitos linkistä! Tossa olikin vaikka mitä. Minä olisin esim. tosi iloinen persoonallisesta kangaskassista, pitäisiköhän vinkata jollekin ompelutaitoiselle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mää vaan:
Tee saippuaa. Luulisi, ettei jää kaapin pohjalle lojumaan kellekään, joka itseään pesee :-)

Hyvin monella jää. Meillä ei palasaippuaa käytellä ja toisekseen olen hyvin tarkka sen saippuan hajusta, en pysty sellaisia käyttämään, jotka nenään käyvät.

Käsintehdyt lahjat tietenkin kannattaa antaa vain sellaisille henkilöille, jotka niitä osaavat arvostaa. Enkä luonnollisesti itsekään antaisi kovin tuoksuherkälle hajustettua saippuaa.

Kaikki itsetehty on ihanaa; villasukat, korillinen pipareita yms. Minä aion tänä vuonna tehdä unisieppareita. Ne on helppoja ja kivoja lahjoja, joissa on ajatus mukana! Malli esim. täällä: http://janinastar.blogspot.com/2011/12/ensimmaisia-lahjoja.html

Oma tekemä sinappi, helppoa ja nopeaa, esim.OHJEET SINAPPIJAUHE PURKISSA ( : tyhjiä lasipurkkeja kansineen( pilttipurkit) koristele kauniisti kannet ja etiketti. Huovuta koristeita huopaneulalla. ohjeita löytyy netistä. esim. villaseen virkattuun patalappuun; huovutus huopaa, jolla taiteilee eri kuvioita huovutus neulalla.

en löytäny edellistä ketjua aiheesta. joten teen nyt uuden.
mitä itse tehtyjä lahjoja vois tehdä jotka ei jää kaappiin vaan pyörimään? äitini tekee villasukkia niin niitä ei kannata tehdä. itse en haluaisi ostaa kaupasta lahjoja kun viimevuonna ostin kaverille kauniin korurasian jota oli ihaillu aikasemmin kaupassa. aattelin yllättää ja ostin sen joululahjaksi. myöhemmin totsein et kaverilla oli se vaan törkykasassa käyttämättömänä.

en siis halua ostaa kalliita lahjoja kun ei niitä kukaan pidä arvossa. jos tekis itse ei olis niin suuri menetys jos ei joku käyttäisi. kaveri kun pahottaa mielensä jos ei mitään anna.

aika kalliita. Ostettuna. Minä voisin ottaa selllasen. Hillot.