Tupperin "riisikeitin" käyttöohjeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöljä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarviiko riisillekin olla ihan oma keitin? Kai sulla on munankeitinkin ja tietenkin vedenkeitin? Näistä mitäänhän kun ei voi keittää ihan siinä kattilassa.

voi ja laitoinkin jo kattilaan... oon saanu lahjaks ja meinasin testata kun kuulema 10min saa riisin siinä tehtyä. Mut anteeks, annan koko toosan jollekin toiselle lahjaksi, Anteeksi kun vaivasin.

Alkuperäinen kirjoittaja kuka ostaa riisikeittimen?:
Tarviiko riisillekin olla ihan oma keitin? Kai sulla on munankeitinkin ja tietenkin vedenkeitin? Näistä mitäänhän kun ei voi keittää ihan siinä kattilassa.
No jos sitä riisiä oikeasti syö joka päivä monta kertaa, kuten esim. joku kiinalainen perhe voi syödä, niin kyllä se riisinkeitin on äärimmäisen kätevä.

Katoi näillä keittimillä kun saa yleensä nopeammin ja paremmin keitettyä kuin kattilassa. Ja energiatehokkaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi ja laitoinkin jo kattilaan... oon saanu lahjaks ja meinasin testata kun kuulema 10min saa riisin siinä tehtyä. Mut anteeks, annan koko toosan jollekin toiselle lahjaksi, Anteeksi kun vaivasin.

Saat anteeksi.

ottaen huomioon normaalin riisinkeittimen päätähuimaavan 20 euron hinnan niin miksi ei?
mahdollisuus ajastaa, eri ohjelmat eri riiseille, pitää riisin lämpimänä 5 tuntia, ei polta pohjaan vaan siirtyy lämmitystilaan heti riisin keityttyä.
eli hyvinkin kätevä, varsinkin jos syö riisiä lähes päivittäin niinkuin meillä.
ei ole kysymys mistään munankeitin snobbailusta, itämaisessa keittiössä riisinkeitin on yhtä yleinen keittiöväline kuin kahvinkeitin suomalaisessa.
+ onhan se helppoa vain iskeä riisit ja vesi keittimeen ja painaa nappia ilman että tarvii vahtia tai pelätä pohjaan palamista, ja ajastushan toimii niin että kellonaika asetetaan milloin keitin ryhtyy keittämään. esimerkiksi itse tykkään laittaa ajastuksen aamulla ja kun tulee töistä kotiin niin on lämmintä riisiä valmiina eikä tarvitse sen enempiä alkaa kokkailemaan, kätevää eikö?
eli otetaanpa selvää mistä on kysymys ennenkuin aletaan pätemään ja vähättelemään. :)

Mä laitan 6d vettä ja 2-3 dl riisiä, tulee annos neljälle (reilu). Mausteet ja suolan voi laittaa veteen mukaan. Mulla kypsyminen otta kuitenkin noin 15. min, mutta mikrot on erilaisia...Kätevä kapsitus on, olen ollut tyytyväinen :)

Yhteistyössä