Viinirypäleet , sallittuja vai kiellettyjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras mami

Vieras
Raskaus viikkoja 15 takana ja suurena herkkuna viinirypäleet. Olen niitä sumeilematta popsinut ja yks kaks tuli mieleeni että ovatko edes sallittujen ruokien listalla? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Nää kysymykset on niin.. =) Sallittuja, sallittuja..

todellakin. voi *huoh* taas.

mitään "kiellettyjä" ruokia ei ole. neuvolasta saa listan ruoka-aineista, joita ei SUOSITELLA. maalaisjärjen käyttö sallittu.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

mitään "kiellettyjä" ruokia ei ole. neuvolasta saa listan ruoka-aineista, joita ei SUOSITELLA. maalaisjärjen käyttö sallittu.

No jaksoit kuitenkin kommentoida näinkin tyhmää kysymystä. Kiitos vaivan näöstäsi. ;)

Olen syönyt rasiankin päivässä, täytynee vähän hillitä. Mikään lämmin ruoka ei mene alas, mutta onneksi hedelmät menevät.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole tyhmiä kysymyksiä:
Sallittuja. Kaikissa hedelmissä on sokeria, mutta 2-3 päivässä on ok. Rypäleannos on kait noin 20 rypälettä.

Joo. Kantsisko ennemmin miettiä, paljonko sokeria on vaikka pullassa, kekseissä, karkissa, jugurtissa yms? Ei täällä kukaan kysele, onko keksit "kiellettyjä" vai ei. Raskausdiabetes on eri asia, mutta siitä ap ei ainakaan maininnut mitään.

Hyvin pestyinä. Rypäleissä hankalan muodon takia aika paljon jäänteitä teollisista aineista.
Itse vältin viime raskauden ( myös minun herkkuja). Otin ehkä muutaman silloin tällöin.. Nyt ajattelin myös välttää suuria määriä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mami:

No jaksoit kuitenkin kommentoida näinkin tyhmää kysymystä. Kiitos vaivan näöstäsi. ;)

Olen syönyt rasiankin päivässä, täytynee vähän hillitä. Mikään lämmin ruoka ei mene alas, mutta onneksi hedelmät menevät.

Ole hyvä vaan ;) Olen itsekin raskaana, ja sinänsä turhista asioista stressaaminen on myös mulle tuttua.

Hetkinen! Siis miksi ne ois "kiellettyjä"?
Minulla on tullut oikea himo niihin ja syön rasian päivässä niitä. Olen syönyt alkuraskaudesta tähän asti, nyt rv28.
Mitä se nyt vaikuttaa vauvaan, syntyykö hän rypäleen näköisenä vai rypäleelle allergisena?

Alkuperäinen kirjoittaja ei ole tyhmiä kysymyksiä:
Sallittuja. Kaikissa hedelmissä on sokeria, mutta 2-3 päivässä on ok. Rypäleannos on kait noin 20 rypälettä.

Joo. Kantsisko ennemmin miettiä, paljonko sokeria on vaikka pullassa, kekseissä, karkissa, jugurtissa yms? Ei täällä kukaan kysele, onko keksit "kiellettyjä" vai ei. Raskausdiabetes on eri asia, mutta siitä ap ei ainakaan maininnut mitään.

Henkilökohtaisesti en itse syö pullia,keksejä tms. normaalistikaan. Ja ei, minulla ei ole raskausdiabetesta ainakaan vielä, mutta toki yritän moisen välttää jos mahdollista?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hetkinen! Siis miksi ne ois "kiellettyjä"?
Minulla on tullut oikea himo niihin ja syön rasian päivässä niitä. Olen syönyt alkuraskaudesta tähän asti, nyt rv28.
Mitä se nyt vaikuttaa vauvaan, syntyykö hän rypäleen näköisenä vai rypäleelle allergisena?

Niin ja en ole edes pessyt niitä.. Ollut aina pikaeväänä joka paikassa, missä ei pesu mahdollisuutta, enkä muutenkaan olisi kyllä pessyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mami:
Henkilökohtaisesti en itse syö pullia,keksejä tms. normaalistikaan. Ja ei, minulla ei ole raskausdiabetesta ainakaan vielä, mutta toki yritän moisen välttää jos mahdollista?

Toi olikin yleiskommentti koskien näitä sallitut-kielletyt-ketjuja. En tosin usko, että raskausdiabetes tulee sokeria (tai hedelmäsokeria) syömällä. Jos tulisi, niin mulla ois takuuvarmasti se ensimmäisessä raskaudessa tullut ;)

Kyllä miä oon häpeilemättä vedelly hedelmiä ihan reippaasti,myös rypäleitä,vaikka sokeria sisältääkin... viimeraskaudessa ei ainakaan ollut ongelmia asian suhteen =) Muistaa vaan huuhdella kunnolla!!

Esimerkiksi maksaa ei ainakaan mun käsityksen mukaan saa syödä mutta maksamakkaralla on oma suositus. ..että huoh vaan. Ihan hyvä on tietää mitkä ruuat kannattaa jättää syömättä että sikiö pysyy terveenä. Aloittaja osoittaa vain olevansa hyvä vanhempi ja ajattelevansa lapsen hyvinvointia. Vähän muiden kunnioitusta lisää, mieluummin äidit ja isät varmasti lapsen terveyttä ajattelee kun äidin raskaushimoja.

Toi olikin yleiskommentti koskien näitä sallitut-kielletyt-ketjuja. En tosin usko, että raskausdiabetes tulee sokeria (tai hedelmäsokeria) syömällä. Jos tulisi, niin mulla ois takuuvarmasti se ensimmäisessä raskaudessa tullut ;)
Rautatableteista vois tulla, mutta ei sitä kukaan uskoisi. En ole syönyt niitä aikoinaan... MUTTA maksaa ei pidä syödä siksi, kun siihen kertyy kaikki lääkejäämät, kasvinsuojeluaineet, liiat vitamiinivalmisteet ym. Eikö niistä edes neuvolassa kukaan mainitse????

Yhteistyössä