V
vieras mami
Vieras
Raskaus viikkoja 15 takana ja suurena herkkuna viinirypäleet. Olen niitä sumeilematta popsinut ja yks kaks tuli mieleeni että ovatko edes sallittujen ruokien listalla? :/
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Nää kysymykset on niin.. =) Sallittuja, sallittuja..
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Nää kysymykset on niin.. =) Sallittuja, sallittuja..
todellakin. voi *huoh* taas.
mitään "kiellettyjä" ruokia ei ole. neuvolasta saa listan ruoka-aineista, joita ei SUOSITELLA. maalaisjärjen käyttö sallittu.
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole tyhmiä kysymyksiä:Sallittuja. Kaikissa hedelmissä on sokeria, mutta 2-3 päivässä on ok. Rypäleannos on kait noin 20 rypälettä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras mami:Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Nää kysymykset on niin.. =) Sallittuja, sallittuja..
mitään "kiellettyjä" ruokia ei ole. neuvolasta saa listan ruoka-aineista, joita ei SUOSITELLA. maalaisjärjen käyttö sallittu.
No jaksoit kuitenkin kommentoida näinkin tyhmää kysymystä. Kiitos vaivan näöstäsi.
Olen syönyt rasiankin päivässä, täytynee vähän hillitä. Mikään lämmin ruoka ei mene alas, mutta onneksi hedelmät menevät.
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:Alkuperäinen kirjoittaja ei ole tyhmiä kysymyksiä:Sallittuja. Kaikissa hedelmissä on sokeria, mutta 2-3 päivässä on ok. Rypäleannos on kait noin 20 rypälettä.
Joo. Kantsisko ennemmin miettiä, paljonko sokeria on vaikka pullassa, kekseissä, karkissa, jugurtissa yms? Ei täällä kukaan kysele, onko keksit "kiellettyjä" vai ei. Raskausdiabetes on eri asia, mutta siitä ap ei ainakaan maininnut mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Hetkinen! Siis miksi ne ois "kiellettyjä"?
Minulla on tullut oikea himo niihin ja syön rasian päivässä niitä. Olen syönyt alkuraskaudesta tähän asti, nyt rv28.
Mitä se nyt vaikuttaa vauvaan, syntyykö hän rypäleen näköisenä vai rypäleelle allergisena?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras mami:Henkilökohtaisesti en itse syö pullia,keksejä tms. normaalistikaan. Ja ei, minulla ei ole raskausdiabetesta ainakaan vielä, mutta toki yritän moisen välttää jos mahdollista?
Rautatableteista vois tulla, mutta ei sitä kukaan uskoisi. En ole syönyt niitä aikoinaan... MUTTA maksaa ei pidä syödä siksi, kun siihen kertyy kaikki lääkejäämät, kasvinsuojeluaineet, liiat vitamiinivalmisteet ym. Eikö niistä edes neuvolassa kukaan mainitse????Toi olikin yleiskommentti koskien näitä sallitut-kielletyt-ketjuja. En tosin usko, että raskausdiabetes tulee sokeria (tai hedelmäsokeria) syömällä. Jos tulisi, niin mulla ois takuuvarmasti se ensimmäisessä raskaudessa tullut![]()
Rusinat ja korintit ovat myös niitä: ei noin paljoa kannata syödä ja jos syö, ainoastaan luomurusinoita.Hetkinen! Siis miksi ne ois "kiellettyjä"?
Minulla on tullut oikea himo niihin ja syön rasian päivässä niitä. Olen syönyt alkuraskaudesta tähän asti, nyt rv28.
Mitä se nyt vaikuttaa vauvaan, syntyykö hän rypäleen näköisenä vai rypäleelle allergisena?