G: Nukutko koskaan lasten ollessa hereillä, ilman, että kukaan vahtii heitä?

  • Viestiketjun aloittaja :o
  • Ensimmäinen viesti
itsekin saatan torkkua lasten ollessa hereillä mutta tooosi harvoin, saatan kuopuksen kanssa ottaa päikkärit ja esikoinen leikkii sillä aikaa, pelaa tai katsoo lastenohjelmia, sanon esikolle että tule herättään jos on asiaa...hyvin on pärjätty...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ihanko oikeasti mielestänne on ihan OK, että äiti/isä nukkuu ja pienet lapset leikkivät sillä aikaa ilman, että heitä kukaan vahtii?? :eek: Onko sekin ok, että lapsenvahti nukkuu ollessaan hoitamassa lapsianne? Siis herätys ihmiset: Se ON heitteillejättöä: jos äiti nukkuu, on lähes sama kuin äiti ei olisi kotona lainkaan! Lapset voivat keksiä mitä vain vaarallista sillä aikaa. Aikuisen ei todellakaan kuulu nukkua ollessaan vastuussa lapsista!
Lähes sama ei ole sama asia kuin täysin sama.

Mutta valvo sinä vaan, ihan rauhassa =)

Lapsenvahti on palkattu tekemään tietty työ, ja siihen ei kuulu nukkuminen, ei yleensäkään työaikana nukuta.

Enkä mä muista tiedä, mutta meidän koti on hyvin pitkälti lapsiystävällinen. Ei oo sukkapuikkoja lattialla, jotta lapset voisivat niitä pistorasiaan työntää.
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!

 
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllä lapset voi keksii vaikka mitä!:
saavat vaikkapa päähänsä tehdä aamupalaa : hella päälle jne ja pian jotain voi jo kärtsätä.
tai päättävät vaikka lähteä ulkoilemaan, kun "äitikin" nukkuu. tai ropailevat sähköjohtoja tai tai ..

Heh, meillä on jopa suotavaa että lapset tekevät itse oman aamupalansa kun heräävät. Siis viikonloppuisin. Mikäs sen ihanampaa kun saada nukkua aamulla pitkään, tai no ainakin ysiin asti. Ei meillä kukaan ole koskaan lähtenyt minnekään ilmoittamatta. toisaalta ovikin on niin tiukka että pienet joutuvat pyytää apua sen avaamiseen. Tosin oli meillä kerran jäänyt illalla takapihan ovi auki, mutta ei kukaan ollut silti minnekään karannut. Kiltisti katselivat lastenohjelmia kun nousin ylös. :D
 
vieras
tottakai.
Kun on ollut paljon pitempän kuin pari vuotta äiti, alkaa olla nin paljon univelkaa ja väsymyst johtuen huolesta stressisstä ym. että väsymys on ainainen seuralainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Eli jos minä en voi nukkua niin sinäkään et saa? :whistle: Kyllä mä luotan omiin muksuihini sen verran että uskallan käydä suihkussa niiden ollessa hereillä, uskallan myös käydä postilaatikolla, jätskiautolla, roskia viemässä yms... pientä ja jättää lapset kotiin yksi HEREILLÄ . Mutta mun mukelot taitavatkin olla tavallista älykkäämpiä.... :whistle: :D
 
No en todellakaan nuku.
Esikoinen ei enää tarvii kaitsijaa koko ajan, mutta toi rämäpää-kuopus ei kyllä voi olla ilman valvontaa.
Ja niin, silloin kun mä nukun niin todell nukun, enkä herää mihinkään itkuun tms. Joten mä nukun silloin kun muutkin nukkuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Asiat muuttuu juu, mutta eivät pysyvästi. Lapsetkin kasvaa, eivätkä enää vaadi tauotonta vahtaamista, kuten vauvana ja taaperona.

Ja oikeastiko olet sitä mieltä, että mun pitää laittaa kello herättämään viideltä, etten vaan nuku pidempään kuin lapset? :D Nuo kun heräävät ilman itkua ja huutoa, nousevat vaan sängyistään ja menevät leikkimään, eli en mä toisessa huoneessa nukkuvana ihan heti tiedä onko ne heränneet.
 
Jep. Aivan varmasti herään jos jotain tapahtuu. Tai siis heräsin, kun lapset oli pienempiä, nykyään menen makuuhuoneeseen ja pistän oven kiinni, kun lapset on jo 10,9 ja 3.
Kun ne oli pieniä nukuin samassa huoneessa, missä lapset leikki ja kuulin kyllä, jos ne liikkui.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Asiat muuttuu juu, mutta eivät pysyvästi. Lapsetkin kasvaa, eivätkä enää vaadi tauotonta vahtaamista, kuten vauvana ja taaperona.

Ja oikeastiko olet sitä mieltä, että mun pitää laittaa kello herättämään viideltä, etten vaan nuku pidempään kuin lapset? :D Nuo kun heräävät ilman itkua ja huutoa, nousevat vaan sängyistään ja menevät leikkimään, eli en mä toisessa huoneessa nukkuvana ihan heti tiedä onko ne heränneet.
Kunnon äiti ei nuku ollenkaan, kyllä sen muutaman vuoden jaksaa valvoakin jos on hyvä äiti. Ja lasten pitää herätä itkien ja hajottaa koko kämppä ilman valvontaa jos jossain muuallakin niin tehdään, ei sulla saa olla yhtään sen helpompaa. Helppoushan on merkki huonosta äitiydestä, lasten hoitoon pitää ahdistua.
 
Meillä isommat herää joko yksin tai yhdessä joinain aamuina enkä mä tiedä yhtikäs mitään vaik samassa huoneessa nukutaan,sen verran sikeä uninen olen :snotty:
Ainuttakaan kertaa eivät ole hellaan koskeneet tai tehneet mitään muutakaan luvatonta.
Päikkärit otan sillon tällön kuopuksen kanssa ja isommat leikkii/kattoo lastenkuvia.
Kuopusta joka on 1,5v.en jätä yksin yhtään,täys rämäpää,ei mitään tolkkua sen touhuissaa :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ihanko oikeasti mielestänne on ihan OK, että äiti/isä nukkuu ja pienet lapset leikkivät sillä aikaa ilman, että heitä kukaan vahtii?? :eek: Onko sekin ok, että lapsenvahti nukkuu ollessaan hoitamassa lapsianne? Siis herätys ihmiset: Se ON heitteillejättöä: jos äiti nukkuu, on lähes sama kuin äiti ei olisi kotona lainkaan! Lapset voivat keksiä mitä vain vaarallista sillä aikaa. Aikuisen ei todellakaan kuulu nukkua ollessaan vastuussa lapsista!
Lähes sama ei ole sama asia kuin täysin sama.

Mutta valvo sinä vaan, ihan rauhassa =)

Lapsenvahti on palkattu tekemään tietty työ, ja siihen ei kuulu nukkuminen, ei yleensäkään työaikana nukuta.

Enkä mä muista tiedä, mutta meidän koti on hyvin pitkälti lapsiystävällinen. Ei oo sukkapuikkoja lattialla, jotta lapset voisivat niitä pistorasiaan työntää.
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Miksi jotkut ihmiset ei vaan ymmärrä että äitikin voi väsyä?
Okei, mä en nuku päivisin, eikä meillä nuku nuku päikkäreitä kun kuopus. Mutta koska olen 5 vuotta nukkunut yöni huonost/heräillen monta kertaa yössä, niin tiedän todellakin miten vaikeaa joskus e hereillä pysyminen on.
Olen nukahdellut päivällä muutaman kerran tämän 5 vuoden taipaleen aikana. Pitäiskö multa nyt sitten lapset ottaa huostaan koska olen edsvastuuton?
ja meillä 5 vuotias usein herää ennen mua, ja katsoo lastenohjelmia. Sekin varmaan on väärin
:snotty:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Eli jos minä en voi nukkua niin sinäkään et saa? :whistle: Kyllä mä luotan omiin muksuihini sen verran että uskallan käydä suihkussa niiden ollessa hereillä, uskallan myös käydä postilaatikolla, jätskiautolla, roskia viemässä yms... pientä ja jättää lapset kotiin yksi HEREILLÄ . Mutta mun mukelot taitavatkin olla tavallista älykkäämpiä.... :whistle: :D
Kauheat puolustusreaktiot ihmisillä nousee heti. On aivan eri asia käydä suihkussa kuin NUKKUA lasten ollessa hereillä...nukkuessa ei voi vahtia lapsia. Suihkussa käynti on paljon nopeampaa..sitä voi huomaamatta nukkua vaikka pari kolme tuntia.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
No en todellakaan nuku.
Esikoinen ei enää tarvii kaitsijaa koko ajan, mutta toi rämäpää-kuopus ei kyllä voi olla ilman valvontaa.
Ja niin, silloin kun mä nukun niin todell nukun, enkä herää mihinkään itkuun tms. Joten mä nukun silloin kun muutkin nukkuu.
Hyvä, että edes joku ymmärtää et lapsia kuulu vahtia eikä nukkua ja jättää pienet lapset keskenään leikkimään ilman, että heitä kukaan vahtii.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Eli jos minä en voi nukkua niin sinäkään et saa? :whistle: Kyllä mä luotan omiin muksuihini sen verran että uskallan käydä suihkussa niiden ollessa hereillä, uskallan myös käydä postilaatikolla, jätskiautolla, roskia viemässä yms... pientä ja jättää lapset kotiin yksi HEREILLÄ . Mutta mun mukelot taitavatkin olla tavallista älykkäämpiä.... :whistle: :D
Kauheat puolustusreaktiot ihmisillä nousee heti. On aivan eri asia käydä suihkussa kuin NUKKUA lasten ollessa hereillä...nukkuessa ei voi vahtia lapsia. Suihkussa käynti on paljon nopeampaa..sitä voi huomaamatta nukkua vaikka pari kolme tuntia.
Kyllä kaikki nyt tietää että et ole tosissas, meistä vaan on kiva tingata :D Kunnon palstamamma kyllä kuuraa sitä alapäätäänkin sen parituntia per suihkukäynti :whistle:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Yöt on nukkumista varten ja jos lapsi nukkuu päiväunia, voi sillonkin torkahtaa. Kyllä aikuisen pitäisi jaksaa lasten hereillä ollessa valvoa ja vahtia heitä! Miksei ihmiset ymmärrä/hyväksy, että tietyt asiat muuttuvat, kun perheeseen syntyy lapsia? Jostain täytyy luopua, kuten pitkistä yöunista/pitkään nukkumisesta. Jos lapsi herää aikaisin, on aikuisen myös herättävä, sen pitäisi olla ihan selvä asia!
Asiat muuttuu juu, mutta eivät pysyvästi. Lapsetkin kasvaa, eivätkä enää vaadi tauotonta vahtaamista, kuten vauvana ja taaperona.

Ja oikeastiko olet sitä mieltä, että mun pitää laittaa kello herättämään viideltä, etten vaan nuku pidempään kuin lapset? :D Nuo kun heräävät ilman itkua ja huutoa, nousevat vaan sängyistään ja menevät leikkimään, eli en mä toisessa huoneessa nukkuvana ihan heti tiedä onko ne heränneet.
Jokuhan kertoi tässä ketjussa, että jättää jopa 10kk ikäisen yksin lattialle leikkimään ja jatkaa uniaan! :eek:

Tuo on edelleenkin ihan eri asia, jos lapset yön jälkeen sattuvat heräämään aiemmin...eri juttu on, jos tietoisesti menee esim. päivällä/alkuillasta nukkumaan ja jättää lapset keskenään leikkimään ilman aikuisen valvontaa.

 
näinkin
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
Ja aika monta kertaa sattuu ettei noin tapahdukaan, mietippä sitä :whistle:
 
näinkin
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
Ja aika monta kertaa sattuu ettei noin tapahdukaan, mietippä sitä :whistle:
niin.. mutta.. miksi ei voisi herätä yhtaikaa lasten kanssa ja mennä ajoissa nukkumaan niin pärjää ilman päikkäreitä niin että lapset jää yksi? ihan oikeasti kerro minulle miksi?
 
hmmph
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Alkuperäinen kirjoittaja näinkin:
sattuipa kerran kun äiti nukkui aamulla ja isä oli töissä. vajaa kaksi vee lapsi tukkinut lavuaarin ja laskenut satoja litroja vettä lattialle. luojan kiitos selvinneet pelkällä lattian irti repimisellä ja evakkoon muutolla kuivatuksen ajaksi. miettikää ihan oikeasti.
Ja aika monta kertaa sattuu ettei noin tapahdukaan, mietippä sitä :whistle:
ja aika moni raskaus aikana tupakoitseva puolustelee sitä myös sillä että aika monelle ei tule mitään.
miks ottaa tietoisia riskejä pienten lasten kanssa ?
 
tyttöjen äiti
Kyllä minä ainakin otan päikkärit, jos olen uupunut. Mulla väsyttää toi kilpirauhasen liikatoiminta ja raskaus ja yölläkin nukun usein huonosti. Meillä lapset 6 v, 5v ja 3v. En näe asiaa heitteillejättönä. Tytöillä on sen verran järkeä, että isompi tulee kertomaan, jos pienempi lorottaa vaikka vettä hanasta huvikseen. Tätä ei kyllä ole edes koskaan sattunut kun olen nukkumassa. Laitan heille aina jonkun piirustusleikin, lasten elokuvan tai muuta vast. sillä aikaa pystyyn, kun nukun.
 
jos perheellä on useampi lapsi ja yksi on iltauninen, toinen aamu uninen, niin äidille voi jäädä aika vähän sellasta nukkuma-aikaa, että kaikki lapset nukkuu. Viimiset voi mennä nukkumaan puoliltaöin ja ekat herätä kuudelta. Ja kuulkaa sitä sisäistä kelloa ei ole kovin helppo rytmittää, meillä todellakin on lapsi, joka menee nukkumaan aikasin ja herää aikasin (ja nukkuu vähän) ja toinen joka kyllä nukkuu pari tuntia enemmän kun toinen, mutta tekee sen huomattavasti myöhemmin.
 

Yhteistyössä