Propral+raskaus...kokemuksia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaimo

Vieras
Itse hyvin tod. näk. aloitan tällä viikolla Propral-lääkityksen hyvänlaatuisten rytmihäiriöiden hoitoon ja olen raskaana viikolla 20.

Lähinnä mietin tuota, että sitä ei kuulemma saisi ottaa ennen urheilusuorituksia, koska lääke laskee verenpainetta ja hidastaa sykettä...no jos tekee perusrauhallisia kävelylenkkejä mahan kanssa, onko tämä "urheilua", tuleeko ottaa huomioon? Ei siis hikilenkkiä, mutta pientä kuntoilua.

Tohon en osaa vastata,mutta tekisin vastakysymyksen..Eli sanottiinko sinulle
et onko nuist pillereist mitään haittaa sikiölle? Minulla aloitettiin propralit kilpparin
liikatoiminnan oireisiin. annostus 40mg 1 tbl 2 krt/pvässä. Olen raskaana mutta vasta n.9 rv..
Lääkäri vaan sano ettei oo haittaa,mut netistä ku oon lukenu nii tuntuu olevan haittaa. Lääkelaitoksen sivuilla oli et pienipainosuutta ja veressä liian matalaa rypälesokerin pitoisuutta. minun 2 lasta ovat olleet ilman mitään raskausajan lääkitystäkään pienipainoisia,toinen alle 2400, vaikka synty la. Minulla myös alhainen verenpaine, n. 110/ 50-60

Minä söin propralia koko raskausajan ja meidän poika painoi 4,5kg syntyessään. Ennen raskautta varmistin lääkäriltä että on ok syödä kys. lääkettä ja mulle sanottiin, ettei ole mitään estettä.

pitänee viel tiedustella enempi kun täl vkol käyn nlassa.Eihän propral aiheuta epämuodostumia? En ainakaan huomannut ku joka sivuilta yritin haittavaikutuksia lukia.. Jos ois suuri riski lapsen pienipainoisuudelle ja pienelle veren sokeripitoisuudelle,nii ei kai ne sit määräis tota lääkiä..Jaa,ny vast huomasin et toi eka kirj.oli kirjoitettu 6kk sitte ja siihen tein vastakysymyksen,kenties ajantaju hämärtyny : ) Kiitoksia teille vastauksista,lisää otetaan vastaan

Minulle lääkäri määräsi raskauden alussa oliskohan ollut rv15 propralia ja kertoi sen olevan täysin turvallista raskauden aikana. Olin myös lukenut joistain haittavaikutuksista sikiölle ja keskustelin lääkärin kanssa ja hän kehoitti rauhallisin mielin syömään pillereitä.

Tämäpäs sattui! Että olen paikalla kun ikivanha ketjuni nostetaan. :D
Enää en ole raskaana, saimme ihanan pienen tytön ja Propralia söin aina viikkoon 30 asti. Sen jälkeen sitä tulisi välttää, mutta moni lääkäri on sitä mieltä, ettei sen syönnistä ole haittaa! Propral ei aiheuta epämuodostumia, mutta pienipainoisuutta voi aiheuttaa. Tosin tämäkään tyty ei pieni ollut, erittäin normaali, 3,5kg. :)

No teitkö perusrauhallisia kävelylenkkejä mahan kanssa: ) ? Kylläpäs sulla kesti ennenku viestiin vastattiin,etkä vastausta tainnut kysymykseesi saada&lapsikin kerinny syntyä : )
No niin,nyt ei huoleta niinkään enää tuo lääkkeen vaikutukset sikiöön,en kyl ole viel niitä alottanu syömään. ootetaan siihen nla käyntiin.Ny Huolettaa tuo verenpaine kun mulla se tosiaan on aika matala&tapana synnyttää pieniä tenavia : ) Mutta eiköhän ne nlassa osaa kertoa.

Tohon en osaa vastata,mutta tekisin vastakysymyksen..Eli sanottiinko sinulle
et onko nuist pillereist mitään haittaa sikiölle? Minulla aloitettiin propralit kilpparin
liikatoiminnan oireisiin. annostus 40mg 1 tbl 2 krt/pvässä. Olen raskaana mutta vasta n.9 rv..
Lääkäri vaan sano ettei oo haittaa,mut netistä ku oon lukenu nii tuntuu olevan haittaa. Lääkelaitoksen sivuilla oli et pienipainosuutta ja veressä liian matalaa rypälesokerin pitoisuutta. minun 2 lasta ovat olleet ilman mitään raskausajan lääkitystäkään pienipainoisia,toinen alle 2400, vaikka synty la. Minulla myös alhainen verenpaine, n. 110/ 50-60

En ole lääkäri, mutta maalaisjärjellä ajateltuna, nuo pienipainoisuudet voivat johtua samasta syystä kuin mihin sait lääkkeet, eli kilpparitoiminnan yliaktiivisuudesta? Etkö saa juuri tuohon hoitoa?

Yhteistyössä