Alkuraskaus/beetasalpaajat, KÄÄK auttakaa! Kokemuksia/tietoa kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tykytys11
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tykytys11

Vieras
Elikkä : Olen nyt aika alkuvaiheessa, rv. 5 tai 6 menossa. Tähän alkuun mahtunut jo kaikenlaista, seurattu ja ensi viikolla myös monta aikaa. (vuosi sitten oli rankka keskeytynyt km.) , muuten mennyt 2 raskautta ja synnytystä ookoo.

Ongelma : Miulla on käytössä bisoprolol, 5mg, siitä otan päivittäin sen puolikkaan. Hyvänlaatuisiin(?) lisälyönteihin. Puolikas siksi koska on muutenkin matalahko verenpaine. Kys. lääke on kuitenkin vaarallista raskauden aikana, sen verran olen lukenut.. Nooh "fiksu" terveyskeskuslääkäri määräsi sellaista kuin Metoprolol, luin siitä vaan, että yhtä vaarallinen sekin ja samalla tavalla toimii. Eli en nyt hakenut sitä, vaan sitä bisoa ottanut puolikkaan ja pitää ottaa ensi ke asti, kun on gyne-aika ja ultra joka jännittää, siellä meinaan sitten kysellä, mikä ois sopiva vaihtoehto. En voi lopettaa nyt seinäänkään, koska sitäkään ei selosteen mukaan saisi tehdä/lisälyönnit pahenee. :( Olen sitä pari vuotta ottanut säännöllisesti. :( Olen kuullut sellaisestakin kuin Albetol, mutta miten vaikuttaa, kokemuksia?

Ja , tuleeko siitä mitään oireita kun vaihtaa lääkityksen? :/

Mulla on Orloc 2x5 mg käytössä. On bisoprolol ja turvallinen raskausaikana. Soitettu teratologiseen keskukseen asiasta, myös lääkäri on tarkistanut asian.

Mutta ehdottomasti kannattaa tarkistaa, jos jokin muu lääke on vielä sopivampi sulle.

Mä just kun olen viime vuotisesta km:sta itteeni syytellyt.. :'( Meinaan käytin bisoa ja oli silloin rv 6+6 että näkyi sydänsyke ym, mutta rv 13+3 todettiin sitten keskeytynyt sellainen. :( Mutta kaipa se oli muista asioista kiinni.. :(

Yhteistyössä