Ekologiset: Kuinka loppuun käytätte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aika loppuun..Suurimman osan ostan kirppareilta tmv.käytettynä,Valye-ym.vaatteita olen ostanut uutena.Mahdollisimman paljon käytän luomumatskuja,kotimaassa tehtyjä ym.mutta en koe olevani mitenkään ekologinen..Esim.luomupuuvilla vaan on niin paljon laadukkaampaa.

No sitten kun vaate ei enää mahdu päälle tai ei enää miellytä, laitan ne kiertoon (meillä on tässä pieni piiri jonka kesken aina lahjoitellaan vaatteita ja muuta käyttötavaraa toisillemme) ja ne vaatteet jotka ovat rikki tai niin kulahtaneita, ettei niitä enää voi käyttää, hyödynnän muuten esim. matonkuteina, siivousliinoina, pikkuompelutarvikkeina yms. Koskaan en heitä vaatetta roskiin!

Aika loppuun käytän ja koko perhe tekee niin. Mä ostan useimmat vaatteet jo valmiiksi kierrätettyinä ja kunnosta riippuen niitä joko kierrätetään edelleen (mies esim. antaa vaatteitaan veljelleen ja mä poikien vaatteita heidän pojalleen) yms. Ja ne pahimmat lumput menee vielä mökkivaatteiksi ennen pesuräteiksi päätymistä :D. Joitain vaatteita laitan myös Uffiin jos vaan on tarpeeks hyväkuntoisia. KOSKAAN ei meillä mene yksikään vaate roskiin.

Mä käytän todella loppuun. Siis todella. Useimpia varmaan hävettäisi kulkea joissain mun rytkyissä.
Mutta mulla ei oo käytössä kun kivoja vaatteita, kaikki epäkivat on pistetty uffin lootaan. Ja ne kivat käytetään kirjaimellisesti puhki.

Enkä muuten heitä sen jälkeenkään pois kun ne on mulle käyttökelvottomia. Viimeksi rakas bändipaita, joka alkoi olla pikkusen liian reikänen jopa mun makuuni sai uuden elämän pojan t-paitana.

Käytän pihavaatteet aika finaaliin, ja esim. entiset ns. kaupunkihousut siirtyy pihahousuiksi kun lahkeet rispaantuu tms. Ja mökille siirtyy jotkut vaatteet. Osa uffin laatikkoon. Jos jää pieneksi hyviä, myyn kirppiksellä tai annan siskolle. Ja nyt ekaa kertaa pitkästä aikaa on jäänyt vähän isoksi pari vaatetta :D Siitä olen iloinen vaan. Annan ne äidilleni.

kirpikseltä teen muutamia löytöjä kyllä, useasti muodistan vaatteita paljon, mutta meillä tulee liukuhihnalta vaatteita niin suurinosa jää pitämättä. Tai jotkut vaatteet vain kuvauksissa päällä ja sen jälkeen kaapinpohjalle.
Yleensä vaatteista tehdään muita tuotteita, jos tuotantoa ehditään valmistaa. useasti kyllä käyttämättömät lahjoitetaan seurakunnille jaettavaksi.
Osa vaatteista valitettavasti jää vintille kun niitä on täällä suomessa turha lähteä myymään.

Käytän sukat ja alusvaatteet ihan loppuun, ne ovat suurinpiirtein repaleisia, kun päätyvät lattiarätiksi :snotty: Muut vaatteet käytän melko loppuun tai sitten laitan kiertoon jos ei vaate olekaan kiva. Hyvin vähän ostan käytettynä vaatteita. Kirppiksiltä on vaikeaa löytää miellyttäviä vaatteita. Sitten kun löytyy niin koko on aina 34 tai 44->. Hyvin harvoin, kun löytyy passeli niin hinta vastaa uuden hintaa..

Mulla on himavaatteet erikseen, kun lähden ihmisten ilmoille puen jotain siistimpää. Mutta just kotosalla nää kelpaa ihan hyvin. reikiä jos tulee niin sitten heitän heti pois kun en osaa kunnolla paikata. Mutta jos pikkasen värit haalistuu tms ei haittaa kotivaatteissa.

Yhteistyössä