keskusteltaisko välillä taas uskosta?

  • Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti
minna
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä uskon Jeesukseen, oon myös mahdottoman helpottunut siitä että pääsen taivaaseen, sitten kun on siis sen aika. ;)

Millainen se taivas on sun mielestä?
oikeastaan sillä, milläinen taivas jonkun mielestä on, ei ole niin suurta merkitystä, kuin sillä mitä Raamatuu siitä kertoo...
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja tappi:
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Uskon Jeesukseen
samma här:)
joo keskustellan vain
no kiva, ootko sä uskossa??
Minäkin uskon :wave:
muuten kaikki uskovat: kerrotteko kuinka aktiivisesti uskostanne? kun joksu kysyy, kadulla tms??
Jos joku kysyy kyllä, minua kantaa vahva voima ja tunne että minua ohjataan oikeaan suuntaan elämässä kyllä siltäkin polulta olen poikennut että tiedän mitä se myös on ja ei ole oikeen minua varten :attn:
 
vieras
Heikot ihmiset uskoo johonkin suurempaan voimaan koska eivät kestä sitä että olisivat itse vastuussa elämästään. Jotenkin ymmärrän tuon uskon sivistymättömissä kulttuureissa, mutta ei tällä tietomäärällä mitä meillekin annetaan, pitäisi kenenkään olla enää niin sokea että uskoo johonkin joka on pelkkä keino ihmisten hallitsemiseksi. Pitäisi osata ajatella itse ja huomata jumalan olemassaolon mahdottomuus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä uskon Jeesukseen, oon myös mahdottoman helpottunut siitä että pääsen taivaaseen, sitten kun on siis sen aika. ;)

Millainen se taivas on sun mielestä?
oikeastaan sillä, milläinen taivas jonkun mielestä on, ei ole niin suurta merkitystä, kuin sillä mitä Raamatuu siitä kertoo...

En ole raamattuani lukenut, joten kerro.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heikot ihmiset uskoo johonkin suurempaan voimaan koska eivät kestä sitä että olisivat itse vastuussa elämästään. Jotenkin ymmärrän tuon uskon sivistymättömissä kulttuureissa, mutta ei tällä tietomäärällä mitä meillekin annetaan, pitäisi kenenkään olla enää niin sokea että uskoo johonkin joka on pelkkä keino ihmisten hallitsemiseksi. Pitäisi osata ajatella itse ja huomata jumalan olemassaolon mahdottomuus.
Kyllä minä olen itse vastuussa elämästäni ja tekemisestäni sekä tekemättä jättämisestäni, mistäs tiedät olevasi oikeassa :attn: eikä minun uskontoni minua hallitse kyllä se on ihan joku muu =) minä ajattelen omilla aivoillani, kiitos :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
 
Miksiköhän minua voi kutsua, koska en usko Jeesukseen, enkä luomisteoriaan, mutta uskon jonkinlaiseen Jumalaan.. olen joskus lukenut Raamattua ja rukoilemalla olen saanut mielenrauhan, kun on maailma tuntunut kaatuvan päälle.. en kuitenkaan kutsu itseäni uskonnolliseksi, koska tosiaan en usko noita Jeesuksesta kertovia juttuja ja tunnen itseni välillä aika pakanaksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Ainoastaan armosta meillä on sinne pääsy, omat teot eivät vie meitä minnekkään.

*muoks

Pelastus tapahtuu armosta uskon kautta ilman omia tekoja. (Ef. 2:8-9, Joh. 3:16, Joh. 5:24, Room. 4:24-25, Room. 4:4)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä uskon Jeesukseen, oon myös mahdottoman helpottunut siitä että pääsen taivaaseen, sitten kun on siis sen aika. ;)

Millainen se taivas on sun mielestä?
Uskon Raamatunmukaiseen taivaaseen. Fil.3:20
Taivas on sellainen paikka missä ei ole enää surua tai tuskaa.
Ajattelen Taivaasta samalla tavalla kuin Starbucks. Minulle Tärkein asia Taivaassa on se että siellä me saadaan olla Jeesuksen luona.

Se millaista Taivaassa ulkoisesti on ei ole niin oleellista.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Miksiköhän minua voi kutsua, koska en usko Jeesukseen, enkä luomisteoriaan, mutta uskon jonkinlaiseen Jumalaan.. olen joskus lukenut Raamattua ja rukoilemalla olen saanut mielenrauhan, kun on maailma tuntunut kaatuvan päälle.. en kuitenkaan kutsu itseäni uskonnolliseksi, koska tosiaan en usko noita Jeesuksesta kertovia juttuja ja tunnen itseni välillä aika pakanaksi..
Etkö ymmärrä että aivosi ovat vain tehneet sinulle tepposen? Olet tuntenut tuskaa ja halunnut uskoa johonkin joka ottaa sen tuskan pois, ethän muuten olisi koskaan raamattua esiin ottanutkaan. Sinulla oli siis erittäin herkkä mielentila ja halu uskoa, se riitti tuomaan hyvän olon tunteen, saman tunteen olisit saanut lukemalla citymarketin mainoslehtistä jos olisit siihen halunnut yhtä paljon uskoa, että se helpottaa oloasi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Uskotko siis perisyntiin?
Kyllä, se kuka meistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven :attn:
Rankaiseeko Jumala meitä jos emme elä kuin hän sanoo? Voiko Jumalaa loukata tai pilkata? Onko Jumala meistä erillinen?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Ainoastaan armosta meillä on sinne pääsy, omat teot eivät vie meitä minnekkään.
Tiedän mutta raamatussa kehoitetaan elämää siten ja minusta se on hyvä vinkki kaikille ihmisille ainakin kun nykymaailmassa ollaan niin kovia ja kylmiä toisia kohtaan :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merja A:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja ThinWhiteDuke:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mä uskon Jeesukseen, oon myös mahdottoman helpottunut siitä että pääsen taivaaseen, sitten kun on siis sen aika. ;)

Millainen se taivas on sun mielestä?
Uskon Raamatunmukaiseen taivaaseen. Fil.3:20
Taivas on sellainen paikka missä ei ole enää surua tai tuskaa.
Ajattelen Taivaasta samalla tavalla kuin Starbucks. Minulle Tärkein asia Taivaassa on se että siellä me saadaan olla Jeesuksen luona.

Se millaista Taivaassa ulkoisesti on ei ole niin oleellista.

Eikö ole mahdollista tuntea yhteyttä Jumalaan tässä elämässä. Onko se mahdollista vain Taivaassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Alkuperäinen kirjoittaja Samoyed:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Mistä sen tietää, pääseekö taivaaseen?
Siitä että jos elät mahdollisimman hyvin ja ajattelet muitakin ihmisiä inhimillisesti, sekä siitä että jeesus kuoli ristillä meidän syntien tähden että olisi mahdollisuus sinne päästä :D
Ainoastaan armosta meillä on sinne pääsy, omat teot eivät vie meitä minnekkään.
Tiedän mutta raamatussa kehoitetaan elämää siten ja minusta se on hyvä vinkki kaikille ihmisille ainakin kun nykymaailmassa ollaan niin kovia ja kylmiä toisia kohtaan :'(

tottakai se olis hyvä jos ihmiset välittäisivät toisistaan,mutta se liity siihen että pelastuuko ihminen vai ei. Enemmänkin liittyy lähimmäisenrakkauteen, johon Jeesus meitä kehoittaa.
 

Yhteistyössä