Kysymys sinulle joka kommentoit "ihmiset eroaa liian helposti"

vieras
Yksi, kohta tulee kymmenes hääpäivä täyteen. Tosin en sano että emme koskaan eroaisi, mutta mielestäni ihmiset eroavat liian helposti. Pettäminen ja väkivalta ovat täysin hyväksyttyjä syitä.

Rukoilijasirkka
No minusta ihmiset ei ehkä eroa liian helposti, vaan luullaan, että kaikki parisuhteessa muka järjestyy itsestään. Kun perhoset loppuu masusta, niin ajatellaan vaan, että se oli sit siinä, eikä mietitä, mitä asialle pitäs tehdä ja miksi niin kävi.

Kai siinävaiheessa, kun erotaan, on asiat jo tosi huonosti ja jotain ois pitänyt tehdä kauan sitten. :( Eri juttu on sitten, kun toinen on joku hullu pahoinpitelijä tai pettäjä. Joskus se voi olla vaan se toinenkin, joka menee pilaamaan kaiken tai on niin välinpitämätön, että toinen yrittää vaan yksin.

Mä toivon ainakin, että me ei erottais ikinä. Mulla ei ole ollut muita parisuhteita, kuin tämä, joten tämä on ainoa kokemus parisuhteesta.

Kyllä mun mielestä löytyy muitakin hyviä syitä eroon...Itse eronneena,kommenttini oli kyllä ihmiset eroaa liian helposti...minä tein juuri niin...en edes halunnut yrittää.Liikaa paskaa ja kommunikointi nollissa.Jos pidetään itsestäänselvyytenä ja lastenhoitajana niin mun kärsivällisyys loppuu siihen.Mutta jos olisin halunnut yrittää niin ei varmaan olisi erottu,mutta kun en halunnut. :ashamed:

No jotkut ihmiset tosiaan eroaa liian heloiti ja jotkut taas ei eroa, vaikka pitäis. Riippuu mitä kommentilla tarkoitetaan, mutta periatteessa, mä kuulun tämän mielipiteen kannattajiin ja mulla on ollu yksi vakava parisuhde, joka on kestäny...laskee...18 vuotta.
Mun mielestä tuo kommentti tarkoitaa, että jotkut ei tunnu tajuavan, että rakastuminen vaihtuu vääjäämättä rakastamiseki, ja se taitekohta on jollekin ylitse pääsemättömän vaikea.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No minusta ihmiset ei ehkä eroa liian helposti, vaan luullaan, että kaikki parisuhteessa muka järjestyy itsestään. Kun perhoset loppuu masusta, niin ajatellaan vaan, että se oli sit siinä, eikä mietitä, mitä asialle pitäs tehdä ja miksi niin kävi.

Kai siinävaiheessa, kun erotaan, on asiat jo tosi huonosti ja jotain ois pitänyt tehdä kauan sitten. :( Eri juttu on sitten, kun toinen on joku hullu pahoinpitelijä tai pettäjä. Joskus se voi olla vaan se toinenkin, joka menee pilaamaan kaiken tai on niin välinpitämätön, että toinen yrittää vaan yksin.

Mä toivon ainakin, että me ei erottais ikinä. Mulla ei ole ollut muita parisuhteita, kuin tämä, joten tämä on ainoa kokemus parisuhteesta.
Samaa mieltä. Parisuhdetta pitää hoitaa, mutta hyväksyä sekin, että valtaosta elämästä on kuitenkin arjen sietämistä. Kyllästyminen arkeen ei tarkota aina rakkauden katoamista. Se piilottelee, se vaihtelee ja se kuuluu parisuhteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No jotkut ihmiset tosiaan eroaa liian heloiti ja jotkut taas ei eroa, vaikka pitäis. Riippuu mitä kommentilla tarkoitetaan, mutta periatteessa, mä kuulun tämän mielipiteen kannattajiin ja mulla on ollu yksi vakava parisuhde, joka on kestäny...laskee...18 vuotta.
Mun mielestä tuo kommentti tarkoitaa, että jotkut ei tunnu tajuavan, että rakastuminen vaihtuu vääjäämättä rakastamiseki, ja se taitekohta on jollekin ylitse pääsemättömän vaikea.
Samaa mieltä...
Toiset eroaa heti, kun ensihuuma on ohi ja arki astuu kuvioihin - ja toiset taas sietää vaikka mitä kakkaa vuosikaudet :|

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Kyllä mä ymmärrän mitä se kommentti tarkottaa :D
Kysyin parisuhteiden määrästä, that´s all =)

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäpä jos ei rakkautta enää riitä toista kohtaan? Sekö ei ole riittävä syy....?
Minusta se just on aika hassu syy, kun sekin on vähän itsestä kiinni, ellei oo hirveit ristiriitoja, jotka sen rakkauden näivettää. Jos muuten menee hyvin, niin vois vaikka miettiä, miten vois toista ilahduttaa, niinkuin se toinen ei ois ihan itsestäänselvä.

vieras
Entäpä jos ei rakkautta enää riitä toista kohtaan? Sekö ei ole riittävä syy....?
Todennäköisesti rakkaudesta ei ole pidetty huolta. Lapsettomat saavat tehdä mitä haluavat, mutta lasten kanssa tuon syyn takia pitäisi erota vain parisuhdeterapian jälkeen.

kannanottaja
Kolme pitkää, kestoltaan 1-5 vuotta. En osaa sanoa mikä on riittävä tilanne eroon. Mut mulla ei ookkaan lapsia enkä yhteenkään em. suhteeseen niitä halunnutkaan. Vaikka vain ensimmäinen (ja lyhyin) suhde oli riitaisa. En tiedä missä vaiheessa ihminen on niin kypsä, ettei tarvitse tuijottaa omaan napaan ja hakea elämältä lisää kokemuksia ja että joustaa ja arvostaa kumppaniaan. Mut kyllä se lähemmäs kolmeakymppiä menee niin naisilla kuin miehilläkin, et alkaa noi perussyyt "liian helppoihin eroihin" vähetä. Näin minä ainakin sen näen.

...
Mun mielestä ihmiset eivät eroa liian helposti. Se selviää jo siitä, että vain harva oikeasti katuu koskaan sitä, että tuli erottua.

On ihanaa kun voi erota ilman että yhteiskunnan paineiden takia tarvitsee jäädä pyristelemään yhteen.

Jos nyt jotakin vastaavaa pitäisi sanoa niin ihmiset mun mielestä sitten liian helpolla ja vaaleanpunaisin kuvitelmin alkaa perustamaan perhettä jonkun kypsymättömän ja äitinsä passattavana olleen miehenpuoliskon kanssa. Ja sitten selviää, että mies onkin ihan perästävedettävä, vastuuton, kypsymätön tai vaan välinpitämätön, jota kiinnostaa vaan lätkä ja kavereiden kaljaillat..

harmaa
Rakkaus on tahdon asia ei tunteiden.
Tunteet tulee ja menee.
Siksi musta erotaan liian helposti kun sekoitetaan rakastuminen ja rakkaus.
rakastuminen on tunteita jotka haihtuu kun arki astuu kuvaan ja rakkaus on tahdon asia ja kasvaa päivä päivältä jos molemmat vain tahtovat rakastaa.
rakastuminen ja intohimo on eri asioita. intohimo voi parisuhteessa kestää niin kauan kuin suhdekkin.
Minä en sano ettei me erota koskaan vaan etten mene uudelleen naimisiin kun oma aviomieheni minut jättää tai kuolee ensin.
Minulla on takana yksi vakava 5vuoden suhde exän kanssa ja nykyisen kanssa olen ollut 8vuotta.
siihen väliin mahtuu kymmenkunta lyhyttä suhdetta jotka olen lähes unohtanut kokonaan. ne oli kai niitä laastari suhteita joilla pääsin ensirakkaudesta eli 5v exästä eroon.

Yhteistyössä