Parkinsonin tauti???

Onko kenelläkään kokemusta ko. taudista? Isälläni todettiin Parkinson viimevuonna ja nyt hän on ihan vuoden sisällä mennyt tosi heikkoon kuntoon... :(
Vielä viime kesänä hän ajoi autolla, nyt tilauksessa on pyörätuoli, koska jalka menee alta kävellessä. Voiko tauti todellakin edetä noin nopsasti????
Aika masentavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:
mun kummisetäl o todettu n.40v ja vielä pystyy ajelee autolla ym ja ikää yli 60v!kai se voi edetä nopeestiki en tie...oisko netis mitää tietoa ko.taudista???
En mä ole etsinyt tietoa vielä kun mä olen vasta havahtunut tähän tilanteeseen..faija on jo 70-v. ja mä luulen et hää on lähinnä luovuttanut otteen elämästä...tai sitten se parkinson on vaan ollut nopsa...????
 
otan osaa

Hae kirja (lukee muutamassa tunnissa sen, kun onn niin hyvin kirjoitettu ja lyhyt)
http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9510286974

Siinä on kaikki mitä tarvii tietää kys vaivasta - neurologin kirjoittama.
 
Tauti voi edetä myös nopeasti. Se on ihan ihmiskohtainen se taudin eteneminen. ja tässä taudissa tulee niin saanottuja portaittain vaiheita, eli vähän aikaa on hyvä ja sitten mennään taas yksi porras alespäin ja taas ollaan siinä hetki. laitappa googleen Parkinson ja lue. Saat sieltä erittäin hyvää tietoa. :) Itselläni kokemusta muutama vuosi jo ihan läheltä. Kun olen hoitanut parkinson potilasta. Voimia sinne :)
 
hoitsu
Parkinsonin taudin etenemiseen vaikuttaa huimasti oikea lääkitys. Itse olen hoitanut lukuisia parkinsonia sairastavia ja monien taudin eteneminen ja oireet ovat saatu täysin pois! Toinen suositeltava asia on kuntoutus, on hirmuisen tärkeää, että lihaksia ja niveliä kuntoutetaan, että jaksavat jalatkin. Suosittelen ottamana yhteyttä kunnan vanhussosiaalityöntekijään ja selvittää kuntoutus yms. asiat. Sekä toki neurologiin!
 
lakkiaislahjaksi
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Kiitos teille!!! Oliko tuo Parkinsonista kertova kirja Jorma Palon "Oravasyndrooma"? Nimi kuulostaa vaan ihan joltain dekkarilta... :whistle:
Ei ole dekkari, vaan tosikertomus - elokuva pitäisi tehdä siitä, on niin hyvä!

 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama 1001175:
En mä ole etsinyt tietoa vielä kun mä olen vasta havahtunut tähän tilanteeseen..faija on jo 70-v. ja mä luulen et hää on lähinnä luovuttanut otteen elämästä...tai sitten se parkinson on vaan ollut nopsa...????
Ei hätää tänään: nukutetaan ikuinen jos nyt on 80 ja tarvii lääkäriä.
 
vierailija
Parkinsonin taudin etenemiseen vaikuttaa huimasti oikea lääkitys. Itse olen hoitanut lukuisia parkinsonia sairastavia ja monien taudin eteneminen ja oireet ovat saatu täysin pois! Toinen suositeltava asia on kuntoutus, on hirmuisen tärkeää, että lihaksia ja niveliä kuntoutetaan, että jaksavat jalatkin. Suosittelen ottamana yhteyttä kunnan vanhussosiaalityöntekijään ja selvittää kuntoutus yms. asiat. Sekä toki neurologiin!
Söivätkö he sokeria?
 

Yhteistyössä