Tuli käytyä Helsingissä en pidä siitä kaupungista yhtään.

  • Viestiketjun aloittaja kauhea paikka
  • Ensimmäinen viesti
LeilaK
Lapseani en tonne veis vaikka maksettas. Maksimissaan vois suoraan Linnanmäelle ajaa, mutta muuta ei. Ja taitaa sekin paikka olla jo sekoporukan valtaama, että ei sinne voi mennä.

Ja se on nykyään vielä niin että jos joku homoneekeri tulee uhoomaan ja nappaa sitä pataan ni saa 5 vuotta vankilaa. Ja sitten ku sama nekru raiskaa jonku 11v tytön, ni se saa vuoden ehdollista. Vittu mitä paskaa.
Kieltämättä siellä maalla vaikuttaisi olevan mukavampia ihmisiä. Kuten sinä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
kokeilkaa,ihastukaa
Oon asunut koko ikäni helsingissä,keskustassa käyn päivittäin töiden takia,mutta en asu keskustassa.
Asun itä-helsingissä,ihan paras paikka! <3
Etenkin just tää myllypuro,jonne on nyt rakennettu lisää.
Aiemmin asuin eripuolella helsinkiä,kannelmäessä,mahtava paikka sekin.
Käykääs myös muuallakin,kun vaan keskustassa,menkää lähiöihin,ihania,mahtavia mestoja! Ihanat ihmiset,mahtavat naapurit! <3
 
Eki_69
[QUOTE="vieras";28136066]Jos todella olet nähnyt lasten hyväksikäyttöä, olet toivottavasti soittanut heti hätäkeskukseen.[/QUOTE]

SItä olis saanu koko ajan olla soittamassa ja sinne ku soittaa ne vittujakaan ne ei välitä ku aika menee siinä että kytätään että ajaako joku kahen kilsan ylinopeutta jne paskaa.
 
"koppis"
Meillä on lapsilla kesälomareissutoiveena Helsinki :) Sinne varmaan tehdään muutaman päivän reissu, mm. Korkeasaari, ehkä lintsi, ehkä käydään myös Heurekassa.. Oltiin viime kesänäkin pari päivää ja lapset olivat ihan innoissaan ja kyllä me vanhemmatkin tykättiin. Asuttiin ihan keskustassa hotellissa ja käveltiin lähes joka paikkaan. Se on meille niin erilaista luksusta kun asumme täällä kaukana landella.
 
Ihana Hesa
Helsinki on ihana kaupunki. Keskusta on mahtava kesällä, Suomenlinnasta ym. puhumattakaan. Lapsiperheen näkökulmasta leikkipuitotoiminta oli mahtavaa ja puistoruokailut kesällä tosi kiva juttu. Nyt kun asutaan täällä pöndellä (Vantaalla), Helsingin keskustassa käynti on kuin ulkomaille menis. :D Helsinki tekee mahtavat ladut pitkin metsiä ja pitää niistä superhyvää huolta. :heart: Vielä joskus muutetaan miehen kanssa Töölöön takaisin. *uneksii*
Sen verran Vantaan puolesta, että sielläkin on paljon latuja ja ulkoilureittejä. Kannattaa ehdottomasti tutustua sen historiaan. Kai tiedät, että Vantaa on emäpitäjä eli Hesa on siitä lohkottu? Keskiaika näkyy Helsingin Pitäjän kirkonkylässä ja jos viitsit vähän kiertää sen alueella pääset pian viehättäville joenvarsireiteille ulkoilemaan. Nättejä ulkoilualueita on mm Kuusijärvi ja Vetokannas. Sopivat nimemonaan lapsiperheille kesällä uintireissuja varten. Yhtä lailla lasten kulttuuritapahtumia riittää Vantaan kaupunki - Kulttuuri

Älä nyt ikävöi sinne Töölöön, vaan mene perheen kanssa mukaan mitä Vantaalla tarjotaan. Vantaan suurin ongelma on juuri se, että kovasti kaikkea koetetaan järjestää ja ihmiset vain valittavat ettei ole mitään.

Minä en enää erottele pk-seudulla kaupunkeja toisistaan,koska juuri kulttuuritarjonta ei kaupunkirajoja tunne ja yhteistyötä tehdään paljon. Kannattaa katsoa eteenpäin, ei huokailla menneeseen :)
 
stadilainen
Oon asunut koko ikäni helsingissä,keskustassa käyn päivittäin töiden takia,mutta en asu keskustassa.
Asun itä-helsingissä,ihan paras paikka! <3
Etenkin just tää myllypuro,jonne on nyt rakennettu lisää.
Aiemmin asuin eripuolella helsinkiä,kannelmäessä,mahtava paikka sekin.
Käykääs myös muuallakin,kun vaan keskustassa,menkää lähiöihin,ihania,mahtavia mestoja! Ihanat ihmiset,mahtavat naapurit! <3
Eikä kyllä tule ihan ekana mieleen Myllupurosta ja Kannelmäestä ihanuus...
 
Helsinki on itse asiassa melko pieni ja sangen sympaattinen kaupunki. En asu siellä, mutta toisen puolen sukuni on sieltä ja joudun työn puolesta ja muutenkin asioimaan siellä jatkuvasti.

Kaupoista, museoista ja muualta saa hyvää ja ystävällistä palvelua, ihmisiä on kuitenkin aika vähän ja liikennekin loppujen lopuksi aika rauhallista todellisiin metropoleihin verrattuna.

Voisin ihan hyvin asua siellä, tosin haluaisin kyllä sitten Eiraan tai Krunikaan johonkin hulppeaan vanhaan jugendtaloon asumaan. :)
 
Ihana Hesa
[QUOTE="koppis";28136086]Meillä on lapsilla kesälomareissutoiveena Helsinki :) Sinne varmaan tehdään muutaman päivän reissu, mm. Korkeasaari, ehkä lintsi, ehkä käydään myös Heurekassa.. Oltiin viime kesänäkin pari päivää ja lapset olivat ihan innoissaan ja kyllä me vanhemmatkin tykättiin. Asuttiin ihan keskustassa hotellissa ja käveltiin lähes joka paikkaan. Se on meille niin erilaista luksusta kun asumme täällä kaukana landella.[/QUOTE]

Kiva kirjoitus! Jos saat lapsoset innostumaan, niin poiketkaa kaffella/jädellä Fredrikintorilla. Kauppatori alkaa lakastumaan ja sen takia korttelitoreista on tulossa viihtyisiä. Siis Töölöntöri myöskin. Niissä on tunnelmaa ja lapsetkin saattaisivat tykätä.

Heurekan lähellä on söpö kahvila Cafe Bouillon, Vantaa: Arvostelut | Eat.fi ja myydään myös jädeannoksia. Tarjoa jälkikasvulle jädesooda :D

Menee mainostamisen puolelle, mutta pengon tosi paljon täällä matkailu- ja elämystarjontaa ja sinunlaisesi matkailijat ovat lämpimästi tervetulleita avoimine mielineen. Sait päiväni iloiseksi ja työni tuntumaan merkittävältä!
 
Keittiönoita
[QUOTE="vIERAS";28136115]Joo, hesa yök. Päivän - pari siellä kestää, mutta ei kauempaa.

Ja mä saan todellakin haukkua, kerta olen turkulainen ja aina koko suomen pilkan kohteena :D[/QUOTE]
:D
 
"Vieras"
Musta tuntuu että Hesassa yli puolet asukkaista on homoja, lesboja, transsuija, rikollisia, narkkeja, mamuja, nekruja, raiskaajia, sekoja sun muita. tavallinen ihminen on siellä erikoisuus. On se kumma että tommonen mesta pysyy ees kasassa. Räjähdysherkkä tilanne siellä. Normaalin ihmisen ku näkee niin aika usein se onkin muualta.

Joo ja teinit ihan kamalia siellä. Vittu-paskaa vaan huudellaan ja tytöt huoraa neekereille parista sidukasta. Oikeesti muutaman tunnin kun pyörähtää näkee niin paljon pahaa että huh huh. Ja sit vielä jokku maksaa ittensä kipeeksi että saa asua tuolla. Ja kukahan nekin rahat maksaa...
Miten niin homot, lesbot ja transut ei olisi tavallisia ihmisiä? Kai tiedät että heitä on kaikkialla vaikkeivat sitä uskaltaisi myöntää.
Kaikissa paikoissa on puolensa. Maalla tykkään luonnonläheisyydestä ja rakastan pimeitä iltoja ja öitä, metsästystä ja kalastusta. Isommassa kaupungissa taas tykkään erilaisuuden suuremmasta hyväksynnästä, siitä että ylipäänsä on ihmisiä jotka uskaltavat olla "erilaisia".
 
"vieras"
Helsinki on itse asiassa melko pieni ja sangen sympaattinen kaupunki. En asu siellä, mutta toisen puolen sukuni on sieltä ja joudun työn puolesta ja muutenkin asioimaan siellä jatkuvasti.

Kaupoista, museoista ja muualta saa hyvää ja ystävällistä palvelua, ihmisiä on kuitenkin aika vähän ja liikennekin loppujen lopuksi aika rauhallista todellisiin metropoleihin verrattuna.

Voisin ihan hyvin asua siellä, tosin haluaisin kyllä sitten Eiraan tai Krunikaan johonkin hulppeaan vanhaan jugendtaloon asumaan. :)
Ei sit sympaattinen lähiöelämä mamujen, juoppojen ja narkkien keskellä viehätä?
 
Sen verran Vantaan puolesta, että sielläkin on paljon latuja ja ulkoilureittejä. Kannattaa ehdottomasti tutustua sen historiaan. Kai tiedät, että Vantaa on emäpitäjä eli Hesa on siitä lohkottu? Keskiaika näkyy Helsingin Pitäjän kirkonkylässä ja jos viitsit vähän kiertää sen alueella pääset pian viehättäville joenvarsireiteille ulkoilemaan. Nättejä ulkoilualueita on mm Kuusijärvi ja Vetokannas. Sopivat nimemonaan lapsiperheille kesällä uintireissuja varten. Yhtä lailla lasten kulttuuritapahtumia riittää Vantaan kaupunki - Kulttuuri

Älä nyt ikävöi sinne Töölöön, vaan mene perheen kanssa mukaan mitä Vantaalla tarjotaan. Vantaan suurin ongelma on juuri se, että kovasti kaikkea koetetaan järjestää ja ihmiset vain valittavat ettei ole mitään.

Minä en enää erottele pk-seudulla kaupunkeja toisistaan,koska juuri kulttuuritarjonta ei kaupunkirajoja tunne ja yhteistyötä tehdään paljon. Kannattaa katsoa eteenpäin, ei huokailla menneeseen :)
Meiltä on lyhyt matka Helsingin puolelle hiihtämään, siksi ylistän niitä latuja. Tässä ei ole Vantaan vetämiä latuja muuta kuin koulun takana pellolla. Kirkonkylän alue ja jokivarsi on tuttuja, sielä suunnilla lenkkeilen viikottain, kun en hiihdä.

Älä ymmärrä väärin, viihdytään tosi hyvin täällä, vaikka kotiutuminen veikin multa aika kauan. Palvelut on lähellä, lapset on hyvässä koulussa, ulkoilumaastoja riittää. Uimassa tosin käydään edelleen kesäisin vanhalla kotipaikalla Helsingissä, kun Kuusijärven ranta on niin täynnä. Joen varressa ollaan kyllä käyty.

Kyllä mä uneksin siitä Töölöstä samalla, kun nautitaan Vantaan tarjonnasta. Aina on hyvä olla jotain, mistä uneksii. :)
 
[QUOTE="vieras";28136133]Ei sit sympaattinen lähiöelämä mamujen, juoppojen ja narkkien keskellä viehätä?[/QUOTE]

Asun nytkin kaupungin keskustassa aika idyllisessä ympäristössä, en ole vain koskaan ollut lähiöihminen.
 
Peyote
Mul tulee aina näistä keskusteluista mielikuva sellasesta jäihin joutuneesta luolamiehestä, joka sitten sulatetaan. Se juoksee sitten pitkin Helsinkin katuja ihmettelenässä kuinka joku on musta, yrittää maistaa, onko se lakua. Lyö autoja puunuijallaan ja hyökkää ratikan kimppuun.
 
Ihana Hesa
[QUOTE="vIERAS";28136115]Joo, hesa yök. Päivän - pari siellä kestää, mutta ei kauempaa.

Ja mä saan todellakin haukkua, kerta olen turkulainen ja aina koko suomen pilkan kohteena :D[/QUOTE]

Juu, saat haukkua, jos helpottaa. Turku on mielestäni kiinnostava kaupunki ja kadehdin teidän nähtävyyksiänne sekä joulurauhan julistusta. Olette osanneet säilyttää historiaanne ja se näkyy myös teissä ihmisissä. Juurrutte tosi vahvasti kotiseudullenne, mikä sitten näkyy juuri siinä että jäätte sinne enemmän kuin esim. pk-seutulaiset.

Olen sitä mieltä, että Turku olisi maantieteellisesti ollut toimivampi pääkaupunkina kuin Hesa.
 
lowe
Mä olen käynyt Suomessa mm. Joensuussa, Iisalmessa, Savonlinnassa, Varkaudessa, Karkkilassa, Vihdissä, Kirkkonummella, Tampereella, Turussa, Salossa, Naantalissa.

Ja missään en ole viihtynyt niin hyvin kuin pk-seudulla. ihana Helsinki, ihana Espoo, ihana Vantaa. :heart: :heart:
 
"vieras"
Älkää nyt ottako ihteenne, vaikka teidän kotikaupungista nillitetään. "Ei saa olla ylpeä Helsingistä" on ihan teiän omassa päässä. :D Palstadissaus on mahtavaa, ei tätä livenä voi tai viitsi tehdä!

Joku sanoi aiemmin, että eri paikoissa käydessä tulee fiilis siitä, haluaisiko itse asua siellä. Mulla on sattuneesta syystä lämpimämpiä tunteita läntisen Suomen kaupunkeihin, kun taas idässä on minun näkökulmastani ankeaa korpea ja typerä murre. Törkeän puolueellisesti siis dissaan suunnilleen puolta Suomen kaupungeista.

Kaupungin lieveilmiöt saavat minut voimaan pahoin. Silmiin sattuu aina jotakin huumehörhöjä tai muuten vaan sekavaa porukkaa. Tampereella kävin tällä viikolla, ja johan siellä asemalla oli vaikka minkälaista hiihtäjää, jotka vartija saatteli ulos.

Samalla reissulla joku mies kaatui suojatien viereen aseman edessä, eikä minun nähteni KUKAAN pysähtynyt auttamaan tai edes vilkaissut miestä. Joo, en tyhmänä auttanut itsekään, kun en ollut varma onko kyseessä jokin huijaus/piilokamera/aggresiivinen huumehörhö/juoppo. Kyseessä voisi olla myös sairaskohtaus, minkä takia olisi pitänyt edes käydä kysymässä vointia. :(

Maaseudulla ne lieveilmiöt on kai enemmän piilossa. On lähinnä syrjäytyneitä ja yksinäisiä ihmisiä tai perinteisiä kylähulluja, jotka kaikki tuntee. Tunnen oloni turvallisemmaksi maalla.
 

Yhteistyössä