Zumbasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pata-ässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pata-ässä

Aktiivinen jäsen
26.12.2008
606
61
28
Eli mitä mieltä te muut zumbaajat?
Soveltuuko zumba sellaiselle,jolla huono rytmi/koordinaatiokyky?
Onko se oikeesti niin tehokasta mitä mainostetaan?

Ja onko joku käynyt zumbatunneilla? Onko siellä kaikki sellaisia normaalipainoisia himoliikkujia? Vai olisinkohan ainoa tällänen,kuka ei juurikaan ole ikinä harrastanut liikuntaa...ja joka ei pysy perässä:D ?

vaikeaa se on jos on oikeasti jäykkä kuin tikku paskassa eikä ole juurikaan ikinä rytmisesti liikkunut. Ne mainokset... no, ne on ammattilaisia ,vuosikymmeniä sitä tehneet tavalla tai toisella.. Mieti siitä.

Mä kävin ekaa kertaa pari viikkoa sitten ja nyt oon jo ihan koukussa! Mä oon kans tämmönen melkein 100 kiloinen enkä ollut edes isoin osallistuja tunnilla. Tosin tää kai riippuu vähän siitä, missä käy. Mä voin kuvitella, että tuolla naapurikaupungin tanssisalilla missä on kans zumbaa, käy vähän erilaista väkeä... Rytmitajua ei välttämättä tarvita, koska tarkoitus on lähinnä liikkua sulavasti ja nauttia siitä liikkumisesta. Tosin jos on ihan olematon rytmitaju, niin itseä voi vaivata että joutuu laskemaan rytmiä. Mullakaan ei ole mikään hyvä ryhti, mutta tuntuu että aina hetken aikaa tunnin jälkeen on paljon suorempi olo. :) Kai se on sitä, ettei oikein voi lantiota kunnolla liikuttaa jos on ihan kyyryssä...

Mä olen käynyt tunneilla, ja täytyy ihan oikeasti sanoa, että se ON tehokasta! Koko ajan hypitään ja heilutaan, tunnin verran, niin kyllä siinä alkaa jo pohkeisiin ottamaan, ja muuallekkin kehoon tietenkin.

Mä uskon, että aika vaikeaa se on, jos ei ole minkäänlaista rytmitajua, koska se perustuu pitkälle siihen. Kyllä meidän ryhmässä on vähän ylipainoisiakin ihmisiä, ja ihan hyvin vetävät, tosin en tiedä onko heillä heidän mielestään hyvä vai huono rytmitaju, mutta kyllä siinä sitä tarvitaan. Ethän voi tietää, ellet käy kokeilemassa. Ja ensimmäiselle vastaajalle: Oletkos itse käynyt kokeileen? Totta on, että mainoksessa ne on ammattilaisia, mutta ei niistäkään ole tullut ammattilaisia, ellei ne ole aloittanut joskus ;)

Sanoisin, että soveltuu ihan kaikille. Oikeanlainen ohjaaja tekee sellaiset "koreografiat", että huonommallakin rytmitajulla pääsee kyllä mukaan. Itse käyn 2 krt/vko zumbaamassa ja siellä on himoliikkujista vaikeasti ylipainoisiin ja kaikkea siltä väliltä. Hauska ja hiki tulee jokaisella! Zumba pitää kokea, ennenkuin siitä voi mielipidettänsä sanoa :)

Alkuperäinen kirjoittaja rehellisesti ?:
vaikeaa se on jos on oikeasti jäykkä kuin tikku paskassa eikä ole juurikaan ikinä rytmisesti liikkunut. Ne mainokset... no, ne on ammattilaisia ,vuosikymmeniä sitä tehneet tavalla tai toisella.. Mieti siitä.

No eikä oo vaikeeta! Ei kai kukaan kuvittele, että niin hienosti heti ekalla kerralla liikkuisi kuin ne siinä mainoksessa? :D Ei se silti estä lähtemästä tunneille mukaan. Tässä esim. Youtubesta yksi aloittelijoiden video. Kokeilkaa pysyttekö perässä! http://www.youtube.com/watch?v=hL6ruyrs_w0

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Mä olen käynyt tunneilla, ja täytyy ihan oikeasti sanoa, että se ON tehokasta! Koko ajan hypitään ja heilutaan, tunnin verran, niin kyllä siinä alkaa jo pohkeisiin ottamaan, ja muuallekkin kehoon tietenkin.

Mä uskon, että aika vaikeaa se on, jos ei ole minkäänlaista rytmitajua, koska se perustuu pitkälle siihen. Kyllä meidän ryhmässä on vähän ylipainoisiakin ihmisiä, ja ihan hyvin vetävät, tosin en tiedä onko heillä heidän mielestään hyvä vai huono rytmitaju, mutta kyllä siinä sitä tarvitaan. Ethän voi tietää, ellet käy kokeilemassa. Ja ensimmäiselle vastaajalle: Oletkos itse käynyt kokeileen? Totta on, että mainoksessa ne on ammattilaisia, mutta ei niistäkään ole tullut ammattilaisia, ellei ne ole aloittanut joskus ;)

En nyt tarkoita et olisin kovin ylipainoinen. Painoindeksini mukaan olen lievästi ylipainoinen... Tai no rytmitajulla tarkoitin sitä,et aerobikissä vaikee oli pysyy perässä,ku en hahmottanu liikkeitä:/ ja siksi siis en pysynyt perässä... (olen siis käynyt muutamalla aerobictunnilla aikoinaan)

Mulla on se dvd ja mä EN OSAA tanssia. En ole ehtinyt kuin vasta niitä liikkeitä harjoitella (siinäkin tulee hiki) ja jotkut kohdat menee aika nopeasti ja vähän ohi, mutta suurimmassa osassa pysyn mukana. Ja kivaa on, ei muistuta mistään koulun jumppatunneista!

Mä kokeilin kerran videon perässä, ja ihan pieleenhän ne liikkeet meni :( Mulla on vissiin 2 vasenta jalkaa ja kaikki muukin pielessä :D En osannut yhtään tehdä oikein ja menin koko ajan sekaisin. Surkean rytmitajuni vuoksi en viitsi edes käydä millään ohjatuilla tunneilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kokeilin kerran videon perässä, ja ihan pieleenhän ne liikkeet meni :( Mulla on vissiin 2 vasenta jalkaa ja kaikki muukin pielessä :D En osannut yhtään tehdä oikein ja menin koko ajan sekaisin. Surkean rytmitajuni vuoksi en viitsi edes käydä millään ohjatuilla tunneilla.

Kannattaa myös katsoa, että millä videolla aloittaa. Niitä kun on montaa tasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kannattaa myös katsoa, että millä videolla aloittaa. Niitä kun on montaa tasoa.

joku ihan basic se oli :D Tyyliin näytettiin liike kerrallaan, hitaasti. Oon vaan ihan toivoton :) :D

Yhteistyössä