Zoloft/Sertralin mielialalääkkeestä!

  • Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"Äiti"
Olen syönyt nyt neljättä päivää Sertralinia 50mg ja ahdistuneisuusoireet ovat erittäin voimakkaita. Milloinkohan lääke alkaa vaikuttamaan? Kaikenlaiset kokemukset tarpeen, auttoiko lääke saamaasi vaivaan?
 
harmaana nyt
Oman kokemukseni mukaan vain se Zoloft auttaa, Sertralininsta minulle ei tule muuta kuin oksettava olo. Zoloft alkoi itselläni vaikuttaa noin parissa viikossa, yhtäkkiä tajusin vain että mikään ei ahdista.
 
"vieras"
Oman kokemukseni mukaan vain se Zoloft auttaa, Sertralininsta minulle ei tule muuta kuin oksettava olo. Zoloft alkoi itselläni vaikuttaa noin parissa viikossa, yhtäkkiä tajusin vain että mikään ei ahdista.
No höpö höpö. Sertralin ja Zoloft on kuule samaa tavaraa. Vain pakkauksen päällä lukee eri nimi. Vaikuttava aine on sama. Itse olen syönyt sertralinia enimmillään 150mg/vrk eikä ole lainkaan oksettavaa oloa.
 
harmaana nyt
Niinhän ne pitäis olla samaa tavaraa, mutta psykiatrian erikoislääkärikin on sanonut, että jostain syystä Sertralin ei vaan anna hoitovastetta kaikille. Jokin pieni valmistusero niissä on, muukin kuin huima hintaero.
 
"Vieras"
Mulle tuli pientä pahoinvointia ja huimausta alussa, mut sen jälkeen ei mitään sivuoireita. Parin viikon jälkeen alko pikkuhiljaa vaikuttaa. Auttaa hyvin ahdistus-, paniikki ymv. oireisiin.
 
harmaana nyt
Itse olen syönyt Zoloftia pahimmillaan 200mg/vrk että kykynen normaaliin elämään, mutta Sertralinista tuli niin huono olo jo 50-100mg:sta että piti jäädä kotiin makaamaan.
 
ex-masentunut
Lääke näköjään jo vaikuttaa sinulla, koska ahdistusoireet voimakkaat. Aluksi tuleekin pahempi olo, ja ahdistus voimistuu. Oletko saanut jtn rauhoittavaa tueksi?
Mulla auttoi tuo mainitsemasi lääke oikein hyvin masennuksen hoitoon. Jotain 4vk meni lääkkeen aloituksesta, ja olo oli huomattavasti parempi kuin ennen lääkettä.
Tsemppiä! Aurinko paistaa vielä sinullekin!
 
"mä"
En oo huomannu eroa valmisteissa, kumpaakin oon syöny ja kummastakin on ollu apua. Pari viikkoa mäkin ainakin odottelisin. Mutta ei sitten taas kauheesti kauempaa! Ystäväni sairaus pitkittyi pahasti, kun aina vaan odoteltiin ja odoteltiin ja nostettiin annosta ja taas odoteltiin... Lääkettä vaihdettiin kolmesti ennenku apu löytyi!

Nyt annos on sertraliinia 50 mg mielialan tukemiseen ja olo on hyvä.
 
v
Kahdella ensimmäisellä viikolla oli sivuoireita. Siten oireet hävisivät. Alkuun ei ollut apua, mutta kun annostus nostettiin 150 mg:hen, niin sitten alkoi auttaa. Aloituksesta tähän meni muistaakseni 1,5 kuukautta. Käytin vuoden verran.
 
Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä