Zidoval-emätintulehdukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Onko kellään kokemuksia tälläisestä emätingeelistä jolla hoidetaan emätintulehdusta? Minulla on ollut jo kaksi Flagyl Comp kuuria, mutta ne ei ole tehonneet ollenkaan.Nyt sain sitten tämän Zidoval kuurin. Oireina minulla on paljon valkovuotoa ja välillä yhdyntä sattuu.Sukupuolitauteja ei ole.Tätä on kestänyt jo vuodenpäivät ja usko alkaa loppua, mutta onneksi parisuhde kestää!:)

Juuh, olen käyttänyt. Sain lääkärin mukaan ""varmuuden vuoksi"". Oireita on ollut vsin turvotuksen tunne alavatsassa.
Ja tietty sellaisia kivoja vaaleita kökkäreitä satelee...:)

Sain papakokeen tuloksen (emätintulehdus) seurauksena Zidoval-kuurin. Mitään oireita ei ollut ennen kuurin aloittamista, mutta kiltisti otin kuurin. Nyt kuurin jälkeen ei ole mitään näkyvää muutosta missään, mutta ilmeisesti ne papassa näkyvät pöpöt ovat hävinneet. Geeli oli helppo käyttää, eikä siis aiheuttanut ainakaan mitään sivuvaikutuksia.

En ole ihan keskivertopotilas, sillä verensokerini on jonkin verran koholla, joten se voi selittää oireettoman tulehdukseni ts. minulla on jatkuvasti pieni tulehdus päällä. Juuri verensokerin epätasapaino on siis yksi (harvinainen) syy, joka sekoittaa limakalvojen bakteeritasapainoa. Aion jatkossa käyttää gynophiluksia eli maitohappobakteereja puikkoina.

Hei,
itse myös sain kyseisen kuurin, kun papassa näkyi tulehdusta. Nyt huomasin kuitenkin, että emättimessäni on valkoisia palleroita, tai siis valkovuoto on vähän sellaista kokkareista, tai pikemminkin "puuroa". Siis kun ne eivät "valu" sieltä pois, vaan ovat tavallaan kiinni siellä seinämässä. Voiko geeli tehdä valkovuodosta tuollaista?!
Epäilin tuota myös hiivaksi, mutta kun ei ole mitään muita oireita: ei kutia, kirvele, arista, haise, ei mitään.

papa oli luokkaa II ja sain zidoval kuurin bakteerivagioosiin.Nyt olen kahtena iltana sitä laittanu ja heti eilen alkoi runsas,kokkareinen valkovuoto,mietin itekin että onko kyse hiivasta vai johtuuko vaan siitä että kun limakalvot paranee ja uusiutuu ni se aiheuttaa vuodon.

Alkuperäinen kirjoittaja nallepuh82:
papa oli luokkaa II ja sain zidoval kuurin bakteerivagioosiin.Nyt olen kahtena iltana sitä laittanu ja heti eilen alkoi runsas,kokkareinen valkovuoto,mietin itekin että onko kyse hiivasta vai johtuuko vaan siitä että kun limakalvot paranee ja uusiutuu ni se aiheuttaa vuodon.

Itselläni tuo kesti alle viikon ja sitten onneksi loppui. Muillakin kuulemma ollut samanlaista "oireilua" muutamia päiviä kuurin jälkeen. Itselläni kuitenkin tuli vielä sen jälkeen "oikea hiiva", joten eipä mennyt hukkaan se hiivalääke, jonka hätäpäissäni kokkareiseen vuotoon ostin. Mitenkäs sinun laitasi? Loppuiko kokkareet?

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
Alkuperäinen kirjoittaja nallepuh82:

Itselläni tuo kesti alle viikon ja sitten onneksi loppui. Muillakin kuulemma ollut samanlaista "oireilua" muutamia päiviä kuurin jälkeen. Itselläni kuitenkin tuli vielä sen jälkeen "oikea hiiva", joten eipä mennyt hukkaan se hiivalääke, jonka hätäpäissäni kokkareiseen vuotoon ostin. Mitenkäs sinun laitasi? Loppuiko kokkareet?

Minäkin sain pari viikkoa sitten epäspecifiseen tulehdukseen Zidoval-kuurin ja heti sen jälkeen alkoi aivan järkyttävä, paksu, valkea ja hyvin kokkareinen vuoto. Epäilin sitä hiivaksi mutta lääkäri sanoi ettei Zidoval aiheuta hiivaa, vaan lääkekuurista voi mennä vähän tasapaino sekaisin ja suositteli niitä tasapainottavia apteekista ilman reseptiä saatavia valmisteita.

Kokeilin valmistetta nimeltä Vagi-C, se on kuulemma auttanut monilla joilla on toistuvia tulehduksia emättimessä. Se on kuuden päivän tablettikuuri (emättimeen laitettava), olen nyt kolme päivää käyttänyt ja kokkareinen vuoto loppui eilen. Aion kuitenkin käyttää kuurin loppuun ja aion jatkossa pitää aina tuota valmistetta kaapissa, kun niin usein tuntuu tulevan jotain vaivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja avun löytänyt :):
Minäkin sain pari viikkoa sitten epäspecifiseen tulehdukseen Zidoval-kuurin ja heti sen jälkeen alkoi aivan järkyttävä, paksu, valkea ja hyvin kokkareinen vuoto. Epäilin sitä hiivaksi mutta lääkäri sanoi ettei Zidoval aiheuta hiivaa, vaan lääkekuurista voi mennä vähän tasapaino sekaisin ja suositteli niitä tasapainottavia apteekista ilman reseptiä saatavia valmisteita.

Kokeilin valmistetta nimeltä Vagi-C, se on kuulemma auttanut monilla joilla on toistuvia tulehduksia emättimessä. Se on kuuden päivän tablettikuuri (emättimeen laitettava), olen nyt kolme päivää käyttänyt ja kokkareinen vuoto loppui eilen. Aion kuitenkin käyttää kuurin loppuun ja aion jatkossa pitää aina tuota valmistetta kaapissa, kun niin usein tuntuu tulevan jotain vaivaa.

Turhaan hehkuttelin. Luulin jo tuon Vagi-C:n auttaneen, heti sen lopetettuani tuli kuukautiset ja kuinka ollakaan, kuukautisten jälkeen meni vain muutama päivä ja nyt näköjään tulee taas jotain valkoista vuotoa. Äsken vessassa käytyäni (yhdynnän jälkeen) tippui ihan valkeita paukkuja, jotka ei tosin olleet niin kokkareisia kuin aiemmin vaan ikään kuin venyviä, mulla jäi itse asiassa alapäästä roikkumaankin sellaista venyvää vaaleaa limaa, yäk. Ja kondomiehkäisy on, joten ei ole mitään muuta.

Miten hitossa nämä vaivat saa loppumaan?? Vuoto ei haise pahalta, voisiko olla siis hiivaa? Rasittavaa kun on jatkuvasti jotain, tuoreen suhteen seksielämä kärsii kun saa koko ajan miettiä tuleeko sieltä jotain inhottavaa. :(

heippa. minä olen saanut reseptin kyseiseen lääkkeeseen. minua se auttoi noin 2 viikon ajan. mutta tulehdukseni on uusiutunut moneen kertaan. minusta siitä ei ole edes mitään hyötyä pitsi sen ajan mitä se itsse kuuri kestää ja sen jäleen sen viikon on raikas ja puhdas olo. lactalia olen myös kokeillut mutta kuurin loputtua vaik muutaman viikon jälkeen tämä tulehdus uusiutuu aina vain.. alkaa menemään totisesti hermot.

Miksi minulla on aina nuita Bakteerivaginooseja koko ajan?? millä ne saa loppumaan?? voisiko joku auttaa jos on/ollut samassa tilanteessa? Kun ei totisesti mikään auta kuin sen kuurin ajan. ei lactalit eikä mitkään zidoval geelit.. olen syönyt myös maitohappobakteereita. turhautavaa tämä tämmöinen..

Miksi minulla on aina nuita Bakteerivaginooseja koko ajan?? millä ne saa loppumaan?? voisiko joku auttaa jos on/ollut samassa tilanteessa? Kun ei totisesti mikään auta kuin sen kuurin ajan. ei lactalit eikä mitkään zidoval geelit.. olen syönyt myös maitohappobakteereita. turhautavaa tämä tämmöinen..
Elätkö parisuhteessa? Olisiko mahdollista, että saat tartunnan uudelleen ja uudelleen parteriltasi? Tässä tapauksessa hoitoa ensi sijaisesti tarvitseekin se toinen, jotta tilanne saadaan korjaantumaan.

Viimeksi muokattu:
Elätkö parisuhteessa? Olisiko mahdollista, että saat tartunnan uudelleen ja uudelleen parteriltasi? Tässä tapauksessa hoitoa ensi sijaisesti tarvitseekin se toinen, jotta tilanne saadaan korjaantumaan.

Kannattaisko tutkia, ettei sulla ole punajäkälä? Käytin aikanaan Flagylit, Zidovalit ym. Sitten vasta löytyi syy: punajäkälä. Ja siihen ei auta mikään.

Viimeksi muokattu:
Hei! Onneksi löysin tämän sivun etten ole ongelmani kanssa yksin. Minullakin on siis menossa Zidoval kuuri jonka papakokeesta tulleen tuloksen myötä sain. Vaikka olin parantunut jo oheisesta bakteerista, lääkäri määräsi kuurin ''varmuuden vuoksi''. Säikähdin itsekkin valkoisia kokkareita käytön myötä joten aloin etsimään tietoa. Zidovalin yleisissä haittavaikutuksissa mainitaan kyllä emättimen hiivasienitulehdus, mutta oireet eivät ole samanlaiset kuin hiivassa.

Vanha ketju tiedetään, mutta kysyn silti.
Sain gyneltä zidoval emätingeeli 5 pv kuurin koska alapäässä on ollut paha haju. Tänään tuli kuitenkin papa tulokset ja luokka 1, kaikki ok.
Voiko minulla silti olla ollut emätintulehdus tms vaikka sitä ei näkynyt papassa?

Heippa,
Vanha ketju näyttänee olevan, mutta kommentoin nyt itsekin. Juurikin tämän vkon alussa tuli itselleni papa- kokeen tulokset ja emätintulehdus oli tuloksena (muuten kaikki ok). Ei minkäänlaisia oireita ole ollut, joten tuli hieman puskista.
Lääkäri määräsi itselleni saman Zidoval- kuurin 5pväksi, ja nyt 4pvän aikana alkanut tulemaan juurikin tätä kokkareista valkovuotoa. On kuulemma täysin normaali ns. "sivuvaikutus" kyseiselle lääkkeelle. :)

Tässä ketjussa useampi puhuu kokkareisesta valkovuodosta ilman muita oireita. Se on sitä geeliä. Se muuttuu sellaiseksi eikä meinaa tuööa millään pois, siitä "kokkareet". Kierukan takia välillä tulee bakteerivaginoosi ja käytän tuota Zidovalia. Ihan loistava lääke, toimii nopeasti, haju ja oireet poissa jo seuraavana päivänä. Ikävää se kokkareisuus muuten loisto lääke. Tietysti voihan jollakin olla hiivaakin mutta tuo lääke siis tulee pois tuolla tavalla.

Jos ei syö sokeria/siemenöljyjä/viljoja juuri ollenkaan niin ei ole emätintulehdusta(kaan).🤷‍♀️

Yhteistyössä