Zeoliititon pesuaine-lista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surkea Noita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nestemäiset?? Mä täs yks pvä niitä nestemäisiä kattelin ja niissä ei näyttäny olevan, ei ainakaan tuossa mun ostamassa.. Nimeä en nyt muista mutta jotain ihan perus Ariel/OMO:a se tais olla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöttiäinen:
Nestemäiset?? Mä täs yks pvä niitä nestemäisiä kattelin ja niissä ei näyttäny olevan, ei ainakaan tuossa mun ostamassa.. Nimeä en nyt muista mutta jotain ihan perus Ariel/OMO:a se tais olla.

Nestemäisissä pesuaineissa ei yleensä ole zeoliittia ollenkaan, sillä zeoliitti on keinotekoista savea. Nestemäisissä käytetään mm. fosfaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

Nestemäisissä pesuaineissa ei yleensä ole zeoliittia ollenkaan, sillä zeoliitti on keinotekoista savea. Nestemäisissä käytetään mm. fosfaattia.

Niin, siis eli kaikki nestemäiset ilmeisesti käy?

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:

No olikos se tuo zeoliitti joka tekee valkosista vaatteista harmahtavia vai tuo fosfaatti? Harmittaa ku kaikki valkoset topit yms. menettää "puhtaudensa" pesuissa.. :kieh:

Tuon kestovaippainfon sivujen tiedot on puutteelliset.
Monet niistä tavallisemmista pesuaineista sisältävät zeoliittia,
vaikka siitä ei ole sivun tuotetiedossa mainittu.

Amway Home SA8 pyykkijauheet sekä nestemäiset pyykinpesuaineet eivät sisällä zeoliittia ja sen kyllä huomaa tuloksesta. Vaatteista tulee puhtaita sekä raikkaita.

Hei ostin Sertoa,kun etsin kiireessä Zeoliititonta pesuainetta. Siinä on vain kovin vahva tuo parfyymituoksu. Tosin saan koneessa lisättyä huuhtelukertoja ,mutta silti jää voimakas tuoksu. Olisiko tiedossa muita missä ei olisi Zeoliittia/ Vahvaa tuoksua. ?

Tuotemerkillä Hyvä Pyykki Virtasen maalitehdas valmistaa zeoliititonta ja hajutonta pesuainetta. http://www.virtasenmaalitehdas.fi/yritys/hyva-pyykki/ sivun lopussa käyttäjien kommentteja.

Tuoksuton, zeoliititon ja fosfaatiton pesujauhe on esim.Erisan. Päästääksesi eroon vanhoista zeoliittikertymisistä koneessasi osta apteekista 100g sitruunahappoa, pese kone tyhjänä 90 asteen pesuohjelmalla ilman esipesua. Sen jälkeen vielä kerran 90 asteen pesu PIENELLÄ pesuainemääräällä joko pyykin kanssa tai ilman pyykkiä. Jatkossa huomioi, ettet käytä liikaa pesujauhetta. Pyykki ei puhdistu liiasta pesuaineesta, ihme kyllä, vaan lika ei irtoa liiasssa vaahdossa.

Yhteistyössä