No nyt mä hokasin miksi tuo Persil oli niin halpaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
...se on täynnä zeoliittia, meidän uudehko vuoden vanha kone haisee taas ummelle ja pyykit paskalle. Just putsasin viikko sitten koneen etikalla ja soodalla, päivän kaks oli raikas ja taas.

Nyt ne lentää toooosi kauas ja tervetuloa nestemäiset pesuaineet.

Onkos se OMO Pikkujätti hyvä?

On hyvä toi pikkujätti.Ja toi zeoliitti on muutenkin haitallista kuin pelkästään koneelle.
:/

Kerran ollaan persiliä kokeiltu, eikä taatusti kokeilla toiste! Ihan ohjeen mukaan annostelin niitä "pesuhelmiä" koneen pesuainelokerikkoon, niin perkule se alko vaahdota aivan törkeenä!!! Pesuainevaahtoa tuli koneen luukun välistä, alta, joka puolelta... Siinähän sit putsailtiin. Että persiistä koko persil! |O

Haluaako joku valaista tyhmää?
Siis en ole koskaan käyttänyt nestemäistä pesuainetta, joten askarruttaa, että:
-onko paljon kalliimpaa?
-huuhteluainetta ei tarvita? voiko sillä sitten pestä kuitenkin kosteussuojahaalarit, goretexit ym?
-muuten hyvät/huonot puolet?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselijä:
No vinkatkaa mitä mä voisin sit ruveta käyttää, kun nyt omo sensitive ja siinä sitä zeoliittii. E saa olla hajustettu. Ja mulla erittäin herkkä iho. Minirisk ei käy.

allegro on tosi hyvä pesuaine. pitää tilata välittäjiltä , sitä ei saa kaupasta

Pesupähkinöistä viel, kannattaa kattoo että ostaa kunnon pähkinöitä, ite ostin ekana maaemon pähkinöitä ja ne oli ihan susia, pientä siprua ja niin roskasta että kahdesta desistä pähkinöitä sai putsata 4dl roskia |O
Suosittelen noita SAMU pähkinöitä.
Hesassahjan noita tuntuu saavan joka toisesta puodista jo..

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
http://www.allegrosuomi.com/

ja jauhe suoraan koneeseen, jos laittaa lokeroon ni useimmissa koneissa huuhteluvesi kulkee lokeron kautta ja pesuainejäämiä jää puhtaisiin vaatteisiin

HYI PUISTATUS! Vähän on hirveen näköistä tuo zeoliittijäämä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
-onko paljon kalliimpaa?
-huuhteluainetta ei tarvita? voiko sillä sitten pestä kuitenkin kosteussuojahaalarit, goretexit ym?

Ei siis haluu...

Mikäli Allegron käyttäjän koneessa pyykki syttyy palamaan, voitte saada Allegrolta ilmaiseksi uuden automaattipesukoneen.

Vai tarkoittaako tämä sitä, että jos kone jossa käytetään Allegroa syttyy palamaan, saa uuden koneen tilalle? Koska tuskin tuo pesuaine pelkästään tulipaloa aiheuttaa? *tyhmä :headwall: *

-onko paljon kalliimpaa?

Ei siis haluu...

Mä käytän Persilin nestemäistä ja huuhteluainetta en juurikaan käytä sen lisäks. Tuolla siis pesen myös Goret ja muut kosteussuojatut vaatteet. Tota Persiliä ei tartte laittaa paljoa ja pyykki tulee puhtaaks. Laitan siis pesuainetta vähemmän kuin ohje sanoo.
Persil taitaa olla halvinta nestemäistä.

Ugh, tuosta zeoliitistako tuo meidänkin koneen haju johtuu :x Olenkin ihmetelly, että mistä niihin koneen tiivisteisiin on tullut sellaista kuin savi ainetta... hyvä kun nyt selvis tuokin!

Meillä käytetään tällähetkellä Tendiä ja bio luvilin nestemäistä pesuainetta. onkohan noissa sitä zeoliittia? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Mikäli Allegron käyttäjän koneessa pyykki syttyy palamaan, voitte saada Allegrolta ilmaiseksi uuden automaattipesukoneen.

Vai tarkoittaako tämä sitä, että jos kone jossa käytetään Allegroa syttyy palamaan, saa uuden koneen tilalle? Koska tuskin tuo pesuaine pelkästään tulipaloa aiheuttaa? *tyhmä :headwall: *

Miten hitossa peseytymässä oleva pyykki voi syttyä palamaan??? tätä mä oon miettiny, märkiähä ne kuitenkin on ja koneessa on yleensä vettäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Miten hitossa peseytymässä oleva pyykki voi syttyä palamaan??? tätä mä oon miettiny, märkiähä ne kuitenkin on ja koneessa on yleensä vettäkin..

Samaa mietin. Enpä uskalla tilata pesuainetta, joka voi sytyttää pyykin palamaan!
:|

Jos zeoliittisakka on mennyt vedenottoputkeen pitkän ajan aikaa ja on tukkeutunut, niin on mahdollista että pyykki rupeaa palamaan. Meillä joskus vuosia sitten ko. putki oli tukkeutunut ja rummusta näkyi jo että siellä alapuolella oleva saostuma kipinöi. Ei siis ihan syttyynyt palamaan mutta ei ollut kaukanakaan. Siitä lähtien oon käyttänyt zeoliitittomia pyykinpesuaineita.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellida:

Jos zeoliittisakka on mennyt vedenottoputkeen pitkän ajan aikaa ja on tukkeutunut, niin on mahdollista että pyykki rupeaa palamaan. Meillä joskus vuosia sitten ko. putki oli tukkeutunut ja rummusta näkyi jo että siellä alapuolella oleva saostuma kipinöi. Ei siis ihan syttyynyt palamaan mutta ei ollut kaukanakaan. Siitä lähtien oon käyttänyt zeoliitittomia pyykinpesuaineita.

No nyt olen tämänkin asian viisaampi..

LV
Kotimainen hajusteeton tuotesarja, joka on kehitetty erityisesti herkälle iholle koko perheen käyttöön. LV pesujauheet eivät sisällä zeoliittia.

http://www.allergia.com/index.phtml?s=652

Zeoliittia ei käytetä nestemäisissä pesuaineissa. Niissä vedenpehmentäjänä on usein sitraatti. Sitraatti on kuitenkin huomattavasti kalliimpaa kuin fosfaatti tai zeoliitti. Fosfaattia on alettukin käyttämään yhä uudelleen, koska nykyiset jätevedenpuhdistamot saavat poistettua noin 90 prosenttia veden fosfaatista. Viemäriverkoston ulkopuolella haja-asutusalueella suositellaan kuitenkin käytettävän zeoliittia sisältäviä pesuaineita. Kunhan muistaa pitää huolta oikeasta annostuksesta!

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/848

Yhteistyössä