YT-Neuvottelut ekaluokkalaisen kassa.

• Viestiketjun aloittaja Näin
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mistä näitä hulluja sikiää:
Yläasteella varmaan alat pyytää siltä vuokraa???
Minä maksoin itse ylä-asteella vuokraa. Tulojemme suhteessa maksoin kesätöistä vuokraa.

Kyllä mä ymmärrän, että taloudenpitoa ja rahankäyttöä voi opettaa pienestä pitäen, mutta ymmärrätkö sinä, että vanhempasi olivat elatusvastuussa, koska olit alaikäinen? Elatusvastuuseen kuuluu ruuan ja kodin tarjoaminen lapselleen.

*liika on liikaa*
No joo. Sain kuitenkin kesätyöt isäni järjestämänä ja käteenjäänyt palkkani oli huomattavasti faijaani korkeampi, kun minun ei tarvinnut maksaa niin paljon veroja.

Kai se oli kohtuullista maksaa silloin osa kuluistakin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mitä sun lapsi kustantaa tästä 50 eurosta? Maksaako osan ruoasta, asumiskuluista? Omat vaatteet tms. Harrastukset. Ei meillä lapset kyllä karkkia sy viidellä kympillä kuussa. Eivät edes neljä lasta yhteensä...
Sovittuja hankintoja viikkorahasta on ainakin polkupyörä, rullaluistimet ja kännykkälasku. Vaatteista saa ostaa ne, mitä en koe tarpeelliseksi ja harrastuksista kaikki muut, paitsi taiteet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Mitä sun lapsi kustantaa tästä 50 eurosta? Maksaako osan ruoasta, asumiskuluista? Omat vaatteet tms. Harrastukset. Ei meillä lapset kyllä karkkia sy viidellä kympillä kuussa. Eivät edes neljä lasta yhteensä...
Sovittuja hankintoja viikkorahasta on ainakin polkupyörä, rullaluistimet ja kännykkälasku. Vaatteista saa ostaa ne, mitä en koe tarpeelliseksi ja harrastuksista kaikki muut, paitsi taiteet.
:D :LOL: Nyt tämä juttu selkis, ihan selvä provohan tämä oli.

Yhteistyössä