Ystävyydestä ja kummiudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pettynyt

Vieras
Purnausta...
Harmittaa vietävästi ystäväni joka on äärettömän mustasukkainen minusta, ei pidä siitä että vietän aikaani muiden kanssa. Luulin hänen muuttuneen, mutta olin väärässä. Pyysin häntä kummiksi lapselleni, mutta häntä ei kiinnosta nähdä kummilapsensa varttumista, parin kolmen kuun välein saattaa nähdä jos me menemme heille. Välillä tuntuu,että olisi kiva vaihtaa kummeja, joista tulisi lapselleni tärkeät ja läheiset ihmiset.
Onko muilla vastaavaa? Ystäväni vinoilee jos tapailen muita ystäviä, ei suoraan sano ettei haluaisi mutta näen ilmeistä ja puhetyylistä ettei tilanne ole mieluinen hänelle.

Ei kai siihen mitään aikamäärettä ole, usein myös välimatka vaikuttaa, niin kuin moni muukin asia. Mutta omassa tapauksessani meillä ei ole välimatkaa kuin n. 30-40 km, ja kaikilla auto käytettävissä, harmittaa etteivät he tule lähes koskaan meille eikä hän edes kysele kummilapsensa kuulumisia. Vaikuttaa ettei hän koe sitä niin tärkeänä.
Itse olen nähnyt kummejani usein, kerran pari kuukaudessa ja he ovatkin olleet äärettömän tärkeitä minulle aina. Ystävältäni joskus kysyin asiasta, niin kommentoi vain että näethän sä muita kavereitasi, ehkä niistä tulee tärkeitä lapsellesi. :/

Olen kahden kummi ja on vaan ollut aika pallottelua kaikki vuodet.
Joskus en osta tarpeeksi sopiavia lahjoja, joskus en vietä tarpeeksi aikaa lapsen kanssa. Olen yrittänyt olla hyvä kummi joka muistaa jouluna, synttäreinä ja vielä kesälahjalla. Vie neljä kertaa vuodessa tapahtumiin. Käy katsomassa. Kutsuu kylään. Nykypäivänä ei tunnu mikään riittävän! Mietin tosi paljon seuraavan kerran, kun kummiksi pyydetään. Voi olla aika suuri tehtävä, kun nykymaailmassa ei mistään osata kiittää. Monesti tullutkin mieleen, että "kiittämättömyys maailman palkka!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan outo juttu, tapaatte noin harvoin ja ystäväsi on sinusta mustasukkainen?

Ollaan tunnettu pienestä pitäen, pari vuotta sitten hän muutti pisemmälle, mutta mustasukkaisuus näköjään pysyy. Hänen mielestään minun ei tarvitsisi tapailla muita ystäviä, ja osoittaa mieltä juurikin tuolla että harventaa tapaamisia. Jos hän ei olisi lapseni kummitäti, niin antaisin ystävyyden olla.

Tuosta olen kanssasi samaa mieltä, että on todella ärsyttävää itse aina mennä kylään. Mulla on vielä se tilanne että joudun kulkemaan julkisilla, niin tiovoisin,e ttä vuorotellen käytäisiin kylässä.

Meidän tytöllä, on yksi ei sukulainen kummina jasitä tulee harvemmin nähtyä, mutta luulen silti että jossain vaiheessa se läheisyys silti tulee. Ja lisäksi tytöllä on sitten kaksi muuta jotka ainakin ovat läheisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi väsynyt:
Joskus en osta tarpeeksi sopiavia lahjoja, joskus en vietä tarpeeksi aikaa lapsen kanssa. Olen yrittänyt olla hyvä kummi joka muistaa jouluna, synttäreinä ja vielä kesälahjalla. Vie neljä kertaa vuodessa tapahtumiin. Käy katsomassa. Kutsuu kylään. Nykypäivänä ei tunnu mikään riittävän! Mietin tosi paljon seuraavan kerran, kun kummiksi pyydetään. Voi olla aika suuri tehtävä, kun nykymaailmassa ei mistään osata kiittää. Monesti tullutkin mieleen, että "kiittämättömyys maailman palkka!!

siis näen kummilapsiani lukemattomat kerrat vuodessa, mutta suurempii tapahtumiin vien noin neljä kertaa vuodessa.

Kuulostat ihanteelliselta kummilta, et sen vuoksi että muistat lahjoin, vaan sen takia että vietät kummilastesi kanssa aikaa. Tällainen kummi minullakin on ollut ja tällaista toivoisin omalle lapsellenikin. Älä missään nimessä pidä itseäsi riittämättömänä, olet kaikkea muuta =)

Tämä on kyllä nykyään outoa, tuntuu että jotkut pitävät kummuitta jonain lahja-automaattina ja lapsen kaitsijana. JA mikään ei riitä.

Itse toivon kummeilta, että ovat lisää aikuisia turvallisia ihmisiä lapsen/ nuoren elämässä. J

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
Tuosta olen kanssasi samaa mieltä, että on todella ärsyttävää itse aina mennä kylään. Mulla on vielä se tilanne että joudun kulkemaan julkisilla, niin tiovoisin,e ttä vuorotellen käytäisiin kylässä.

Meidän tytöllä, on yksi ei sukulainen kummina jasitä tulee harvemmin nähtyä, mutta luulen silti että jossain vaiheessa se läheisyys silti tulee. Ja lisäksi tytöllä on sitten kaksi muuta jotka ainakin ovat läheisiä.

Ja jos osoittaisi kiinnostustaan kummilastaan edes jotenkin, lähettäisi kortin, joskus soittaisi ja pyytäisi puhelimeen tms. Kun menemme sinne, hän saattaa moikata kummilasta ja kysyä mitä kuuluu, siinä kaikki.
Viimeeksi tuntui pahalta kun lapseni kysyi että eikö kummi tykkää minusta kun ei koskaan hali eikä silitä eikä leiki minun kanssa.
Selitäppä siinä sitä sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
Ja jos osoittaisi kiinnostustaan kummilastaan edes jotenkin, lähettäisi kortin, joskus soittaisi ja pyytäisi puhelimeen tms. Kun menemme sinne, hän saattaa moikata kummilasta ja kysyä mitä kuuluu, siinä kaikki.
Viimeeksi tuntui pahalta kun lapseni kysyi että eikö kummi tykkää minusta kun ei koskaan hali eikä silitä eikä leiki minun kanssa.

No toi ei kyllä ole reilua lasta kohtaan, jos lapsi joutuu kokemaan että hänestä ei pidetä.
Voithan sä ottaa jonkun ns haltiakummin lapsellesi, joka olisi halukas tapaamaan ja olemaan lapsen kanssa jos kyseinen kummi ei ole kiinnostunut.
Jotenkin tuntuu, että hän kostaa lapsellesi sen että sinulla on muita ystäviä, joista hän on mustasukkainen.

Silloin kun valitsee kummin, pitää tarkoin miettiä kenet ottaa. Jälkeenpäin pitää hyväksyä kummi sellaisena persoonana kuin hän on. Ennen kuin valitsee kummia olisi hyvä keskustella, mitä kummiudelta odotetaan. Täten sitten vältytään tällaisilta jutuilta, mistä ap puhuu. Siis moka on tapahtuu jo valitsemistilanteessa, jos ei tarpeeksi puhuta asioista. E

No toi ei kyllä ole reilua lasta kohtaan, jos lapsi joutuu kokemaan että hänestä ei pidetä.
Voithan sä ottaa jonkun ns haltiakummin lapsellesi, joka olisi halukas tapaamaan ja olemaan lapsen kanssa jos kyseinen kummi ei ole kiinnostunut.
Jotenkin tuntuu, että hän kostaa lapsellesi sen että sinulla on muita ystäviä, joista hän on mustasukkainen.

Itse koen samoin, että kostaa viattomalle lapselle mustasukkaisuuttaan. Olen miettinyt myös haltiakummia ja sitä miten ystäväni siihen suhtautuisi, jos näin jälkikäteen pyytäisin. Minulla on eräs läheinen ystävä, joka tapaa lastani useamman kerran viikossa ja on kiinnostuntut hänen kanssaan olemisesta, leikkii, ja antautuu tilanteeseen. Olen pohtinut koetaanko se loukkaavana jos jälkikäteen pyytää "kummiksi"?

Itse koen samoin, että kostaa viattomalle lapselle mustasukkaisuuttaan. Olen miettinyt myös haltiakummia ja sitä miten ystäväni siihen suhtautuisi, jos näin jälkikäteen pyytäisin. Minulla on eräs läheinen ystävä, joka tapaa lastani useamman kerran viikossa ja on kiinnostuntut hänen kanssaan olemisesta, leikkii, ja antautuu tilanteeseen. Olen pohtinut koetaanko se loukkaavana jos jälkikäteen pyytää "kummiksi"?

No sehän on hyvin mahdollista, että kyseinen ystävä suuttuu asiasta, mutta selitätä hänelle asian miten se on. Että sinusta tuntuu, että häntä eilapsi kiinnosta yms.

JA en minä ainakaan kokisi loukkaukseksi jos jälkikäteen kummiksi pyydettäisiin, varsinkin jos kyseinen ihminen tietää tästä toisesta kummista jota ei lapsi kiinnosta.

Ehkäpä rohkaisen mieleni ja kysyn ystävältäni joka on huomenna tulossa viettämään päivää kanssamme, jospa hänkin kokisi sen miellyttäväksi =)
Ja koitan myös jossain vaiheessa, jahka tapaamme tämän alkuperäisen kanssa, keskustella aiheen läpikotaisin, tai niin pitkälle kun ehdin ennen kuin hän lähtee ovet paukkuen paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Sinä itse varmaankin ravaat viikottain kaikkien kummilapsiesi luona?

Itselläni kaksi kummilasta, toisen luona, joka asuu lähellä, käyn suunnilleen viikottain tai sitten he käyvät meillä. Toisen kummilapseni kanssa välimatkaa on reilu 100 km, joten tapaamme n. 1-2 krt kuussa.

Yhteistyössä