Ystäväni on lian kiltti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja mua suorastaan vituttaa, kun sen renttu veli suorastaan käyttää tätä ominaisuutta hyväkseen. Kaverini asuu tällä hetkellä yksistään. Hänen lapsensa on jo aikuinen ja muutti pois kotoa, toi veli nyt ilmeisesti yrittää änkeytyä sinne asumaan. Eikä mitään puhetta että maksaisi mitään edes ruuistaan tai ostaisi sinne mitään ruokaa koskaan, no joo eihän sillä ikinä rahaa olekaan kun ryyppää kaiken ja vetää röökiä kuin hullu. Eikä saa edes minkäänlaista työkkärikorvausta kun ei ole suostunut menemään työkkärin osoittamiin työhaastatteluihin. Saa vaan sossusta jotakin, en edes tiedä paljonko eikä kaverinikaan tiedä.

Nyt kaverini oli sitten ehdottanut tolle veljelleen, että osallistuisi jouluruokiin edes 20-30 eurolla jos aikoo olla joulun siellä. Ystävällänikin on rahasta tiukkaa, oli välillä pitkään työttömänä ja nyt sai vaan osapäivätyötä. Veljensä oli sanonut että osallistuisi jos olisi rahaa, vaan kun ei ole millä osallistua. Vähänkö törkeää?
Eli se aikoo taas loisia ja mällätä siellä ilmaiseksi koko joulun. Niinkuin viime joulunkin, silloinkin oli kyllä varaa lähteä pubiin.

Mulle tuli sellainen mieleen, että olisiko hyvä idea jos kutsuisin tän ystäväni ja hänen poikansa meille jouluksi? Toi kännikala saisi sitten tehdä mitä tykkää, eikä ystäväni tarvitsisi miettiä sen syöttämisiä vähistä rahoistaan.

Vai olisiko se ihan suunnattoman vittumaista tota jätkää kohtaan, koska sillä ei ole sitten mitään paikkaa mihin mennä?
Mun täytyy sanoa, että en kyllä välitä pätkääkään vaikka se olisi sillan alla joulunsa.
Mekin luotettiin siihen muutama vuosi sitten ja lainattiin 200 euroa, kun vannoi ja vakuutti että maksaa takaisin parin kk sisällä, kun oli juuri saanut työpaikan.
Siinä työpaikassa oli sitten ehkä 3 viikkoa. Jätti vaan menemättä sinne ja velka on edelleen maksamatta.

Mielipiteitä?

tottaikai voit kutsua kaverisi tai vaikka presidentin. Aikuisen ihmisen oma asia on sitten päättää, sopiiko tuleminen hänen elämäntilanteelleen vai ei. Ja kuullostaa siltä, että tuon kaverin olisi hyvä alkaa ottaa vähän vastuuta omasta elämästään ilman, että veli taikka kaveri katsoo voivansa määritellä ja päättää mikä milloinkin on hänelle parhaaksi.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.

Yhteistyössä