Ystäväni mies pettää, pitäisikö kertoa ystävälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt harmaana

Vieras
Kuulin että Ystäväni miesystävä monen vuoden takaa pettää ystävääni
entisen vaimonsa kanssa. On eronnut vaimostaan vuosia sitten mutta nyt
tapailevat taas. Ystäväni ei tietenkään tiedä asiasta. Mies on toodella
mustasukkainen ystävästäni ja vahtaa häntä mutta itse tekee mitä näköjään
huvittaa. Selvennökseski vielä, ystäväni ja tämä mies asuvat eri paikkkunnilla ja eri osoitteessa. Pitäisikö kertoa vai ei? Mitä tekisitte mun tilanteessa?

Mieti, jos ystäväsi kuulee asiasta muualta ja saa tietää, että myös sinä tiesit, mutta et ole kertonut. Sen jälkeen hän voi olla entinen ystäväsi. Eli ehdottomasti kannattaa kertoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mieti, jos ystäväsi kuulee asiasta muualta ja saa tietää, että myös sinä tiesit, mutta et ole kertonut. Sen jälkeen hän voi olla entinen ystäväsi. Eli ehdottomasti kannattaa kertoa!

Mä peesaan tätä. Koska jos omakohtasesti joskus kävis noin ja kaveri ois tiennyt eikä kertonut niin voisin "hieman" loukkaantua kaverille..

Pelottaa puuttua toisten asioihin. Ja sitten vielä se että se mistä sain tietää että mies pettää ystävääni on taas tämän Ex-vaimon ystävä joten sotkeutuisin aika soppaan! Tuskimpa tämä ex-vaimo tietää taas ystävästäni... Huh huh aika tapaus mutta maailma on pieni ja petturin tie lyhyt.. Ja KATTI83 juuri näin, siinä voi käydä niin että saan itse kuulan kallooni niinsanotusti..

Alkuperäinen kirjoittaja Katti83:
Hankala tilanne, toisaalta kannattaa kertoa jos olet varma asiasta mutta usein "viestinviejä ammutaan" niin sanotusti...
Näin kävi minulle.Vaimo ei uskonut ja mies jatkaa samaan rataan... Ja heidän mielestään yritin vain saada heidät erilleen....Vaikea tilanne

Juu nää on usein sellasia sotkuja tosiaan että saa monta kertaa miettiä pistääkö sinne päätänsä... Mutta usein kyllä tosiaan "paha saa palkkansa", toivottavasti tässäki tapauksessa niin kävis!

Sinä olet ystäväsi ystävä, et sen miehen. Ehdottomasti pitää kertoa!
Mikään ei ole niin kamalaa kun pimittää tuollaisia asioita mitkä voivat mullistaa toisen elämän. Tietoon se tulee ennemmin tai myöhemmin. Voitko katsoa ystävääsi silmiin kun tiedät tuollaisen asian?

Sepä siinä onkin kamalaa, aika hirveetä jatkossa kuunnella ystävän puheita miehestä, mitä tekevät milloinkin. Tää mies on vielä sellainen et se ostelee ystävälleni kalliita koruja, vaatteita jne.. Haluaisi että ystäväni muuttaisi sen luokse. Ystäväni on taas itsenäinen nainen joka luo uraa ja on koko elämänsä asunut omillaan. Kokee että heidän etäsuhteensa toimii näin loistavasti. Mutta ei sitten tiedäkään mitä mies touhuaa oikeasti.

Kertoisin tietenkin. Jos myöhemmin paljastuu, että olet tiennyt, etkä kertonut ystävällesi voipi olla aika huono homma. :/ Vaikka ei kyllä ole mikään mukava asia kerrottavaksi, mutta silti.

Ystäväni on muuten tavannut tämän miehen silloin kun mies oli vielä naimisissa elikkäs oli silloin jo toinen nainen. Mies erosi vaimostaan ystäväni takia mutta nyt tilanne on taas kääntynyt näin päin!
Mies ei näköjään kestä että ei saa kahlittua ystävääni(?)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla ainakin kävi näin, ne ystävät jäi jotka oli tienneet poikakaverin pettämisestä.

Ilmanmuuta kerrot ystävällesi. Valitettavasti ystävyyteen kuuluu mielestäni myös nämä ikävemmät asiat. Ja jos saat "kuulan kalloosi" kannattaa miettiä oliko hän TOSI ystävä. Tottakai hän saattaa sinullekkin hermostua, mutta jos todellinen ystävä, leppyy kyllä.

Mä en puuttuisi tuollaiseen asiaan enää kertaakaan. Vuosien aikana parin kaverin kohdalla oon informoinu miehen pettämisestä, mutta kas kummaa yksi alkoi syyttämään mua yrityksestä viedä sen miestä -> välit oli siinä.
Ja yksi veti herneen nenään, kun hän ois halunnut pitää yllä jotain täydellistä suhdetta kun mitään varmaa tietoa ei ollut -> välit poikki myöskin.

Eli mulla ainakin on katkennu välit kavereihin siinä vaiheessa, kun olen kertonut tietoni.. ja parissa tapauksessa kerroin ihan sen takia, et miehensä yrittivät vonkailla mua ja mä kuitenkin olen lojaali ystävilleni :kieh:

Munkin perusteena tuo: jos sattuisi omalle kohdalle. Ystävä tarkoittaa mielestäni ihmistä, joka haluaa toiselle olla rehellinen ja vaikka olisi miten vaikea asia, yrittäisi sen saada kerrotuksi. Jos tiedät asian varmaksi ja olet ystäväsi kanssa todella ystävä - niin läheinen, että on luonnollista näistä puhua - niin kerro. Äläkä sitten jätä tiedon kanssa yksin, vaan tee selväksi, että olet tukena myös jatkossa.

mistä sä tiedät että ihan satavarmasti pettää? jos oot miehenki nähny vaan pari kertaa...jos oot "kuullut luotettavalta taholta" mutta et oikeesti ite nähny mitään niin älä puutu asiaan. asioilla voi olla niin monta puolta...

Mä ainakin oon kiitollinen että mun ystävä kerto, kun omasta miehestä ei siihen ollu. Edelleen ollaan ystäviä. Ja edelleen oon saman miehen kanssa. Kun saatiin ystävän ansiosta asiat puhuttua suoraan ja rehellisesti.

Yhteistyössä