Ystäväni mielestä olen rasisti-kertokaa te olenko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En pidä siitä että esim. somaleita muuttaa koko ajan lisää Suomeen. En haluaisi asua alueella jossa on paljon somaleita, enkä laittaa lapsiani kouluun jossa heitä on paljon. En pidä somaleista jotka parveilevat esim. Helsingin keskustan alueella ja lähiöiden ostoskeskuksissa, ja monesti häiritsevät ihmisiä ja rötöstelevät.

Monesti he myöskin ovat moniavioisia ja kohtelevat naisia huonosti, en pidä siitäkään, enkä monesta muustakaan asiasta heidän kulttuurissaan, esim. pienten tyttölasten ympärileikkauksista.

Otin esimerkiksi nuo somalit, koska mielestäni heidän kanssaan on eniten ongelmia. Kuitenkin hyväksyisin ns. hyvät tyypit jos sellaisia tulisi vastaan, ja voisin jopa ystävystyä ko. kansallisuuden omaavan kanssa, jos kemiat muuten pelaisivat.

Otin vain nuo somalit esille, koska heitä näkyy ainakin täällä Helsingissä eniten. En kaihda heitä heidän ihonvärinsä vuoksi, (mikä käsittääkseni on yksi kriteeri rasismin harjoittamiselle ) vaan siksi että ainakaan kaikki heistä ei osaa elää maassa maan tavalla, ja kanssaihmisiään kunnioittaen.

Olenko siis rasisti, niinkuin ystäväni sanoi?

Et ole rasisti mielestäni ja itse ajattelen samoin kuin sinä. Jos somalit sopeutuisivat suomalaisten keskuuteen ja olisivat jotain muuta uskontoryhmää kun islamin uskoisia, ei olisi tällaista ongelmaa. Joten luulenpa että taustalla on islamin pelko, inho yms. Ja itse en pidä kenestäkään joka häiriköi muita, oli se sitten kova ääni, pelottava olemus tai mikä tahansa.

Toi ruotsin tilanne on todella huolestuttava. Malmö on ihan kusessa näitten islaminuskoisten kanssa. Ruotsalaiset on suurimmaksi osaksi lähteneet niistä maahanmuuttajakortteleista ja esim palokunta ei mene sinne ilman poliisia. Juutalaiset muuttavat pois Ruotsin kaupungeista, koska eivät uskalla enää liikkua kaduilla.
Muhamed heidän profeettansa ei kaipaa minkäänlaista päivitystä vaan hänen sanansa on laki useimmille. Mies joka avioitui 5-vuotiaan Aysha-vaimonsa kanssa ja otti tämän 9-vuotiaana.

[QUOTE="Mimmi";23182699]Toi ruotsin tilanne on todella huolestuttava. Malmö on ihan kusessa näitten islaminuskoisten kanssa. Ruotsalaiset on suurimmaksi osaksi lähteneet niistä maahanmuuttajakortteleista ja esim palokunta ei mene sinne ilman poliisia. Juutalaiset muuttavat pois Ruotsin kaupungeista, koska eivät uskalla enää liikkua kaduilla.
Muhamed heidän profeettansa ei kaipaa minkäänlaista päivitystä vaan hänen sanansa on laki useimmille. Mies joka avioitui 5-vuotiaan Aysha-vaimonsa kanssa ja otti tämän 9-vuotiaana.[/QUOTE]

Niin ja tällainen uskonto leviää kulovalkean tavoin Eurooppaan koska päättäjistä se on niin mukavaa. No, ehkä tulee se maailmanloppu ens vuonna.

Et ole mielestäni rasisti. Ajattelen itse samoin ja olen naimisissa ulkomaalaisen kanssa (aasialainen, on töissä). Itse asiassa mieskin ajattelee kutakuinkin samoin. Ihmettelee Suomen maahanmuuttopolitiikaa.

Huoh. Musta on todella surullista lukea näitä. Mä vaan toivon, että te edes kerran matkustaisitte Suomen rajojen ulkopuolelle, mieluusti jonnekin kauemmas ja tutustuisitte elämään siellä. Toivoisin, että tajuaisitte, että me olemme kaikki ihmisiä, somalit, muslimit jne. Me kaikki syödään, juodaan, nukutaan ja eletään.

Okei, ei teidän tarvitse olla kavereita muslimien kanssa, mutta heillä on ihan yhtäläinen oikeus olla olemassa kuin kristityillä. Ei tarvitse hyväksyä rikoksia tai huonoa käytöstä keneltäkään, mutta yhden kansalaisuuden tai uskontokunnan leimaaminen tietynlaiseksi pienen otoksen mukaan on väärin.

Usko tai älä mä olen matkustanut. Keniassa paikallinen tyttö kertoi, että Somaleita kaikki vihaavat, koska ovat niin ylpeitä ja ylimielisiä. Islam tekee ihmisen ylimieliseksi, koska kristityt ja juutalaiset ovat orjakansaa. Musta rasisti on pahin rasisti, usko se vaikka olisit kuinka surullinen.

Tuleepa mieleen eräs (miespuolinen kuulapää) kaverini joka joskus sanoi "Mä vihaan kahenlaisia ihmisiä... rasisteja ja... neekereitä! Molemmat pitäis ampua!" :O ja porukan jätkiä nauratti...

Huoh. Musta on todella surullista lukea näitä. Mä vaan toivon, että te edes kerran matkustaisitte Suomen rajojen ulkopuolelle, mieluusti jonnekin kauemmas ja tutustuisitte elämään siellä. Toivoisin, että tajuaisitte, että me olemme kaikki ihmisiä, somalit, muslimit jne. Me kaikki syödään, juodaan, nukutaan ja eletään.

Okei, ei teidän tarvitse olla kavereita muslimien kanssa, mutta heillä on ihan yhtäläinen oikeus olla olemassa kuin kristityillä. Ei tarvitse hyväksyä rikoksia tai huonoa käytöstä keneltäkään, mutta yhden kansalaisuuden tai uskontokunnan leimaaminen tietynlaiseksi pienen otoksen mukaan on väärin.

Nin.. myönnän, että minulla on ennakkoasenne someleita kohtaan :( Valitettavasti rikolliset somalit ovat pilanneet hyvien maineen. Tiedän siis, että kaikki eivät ole rikollisia, mutta mistä voin tietää kuka on ja kuka ei ole? Ilomielin olen ystävä sellaisen somalin kanssa, jonka tiedän olevan hyvä ja rehellinen ihminen! Mutta ryhmää kohtaa minulla valitettavasti on ennakkoasenne :( Ja tiedän kyllä kuinka vittumaista se on. Mieheänikin kohtaan joillakin on ennakkoasenteita vain hänen kotimaansa vuoksi vaikka hän on rehellinen töissäkäyvä ihminen, joka on hyvässä asemassa ja tienaa hyvin.

Ensinnäkin, jospa ei sotkettaisi homoja ja lesboja tähän keskusteluun. Eri asia.

Ei pidä unohtaa sellaista seikkaa, että asia EI suinkaan mene niin, että valkoihoinen on aina se rasisti joka syrjii mustaihoista; asia voi olla myös toisinpäin. Mustaihoinen jne. jne. jne. voi aivan yhtä hyvin olla se rasisti, ei rasismi ole mikään valkoisen väestön asia, vaan sitä on moneen suuntaan.

Toiseksi, joidenkin mielestä on niin supermageeta olla kansainvälisiä, suvaitaan kaikki, kun tajuuttekste et kaikki ihmiset on niinku tasa-arvosii hei? Juu, mutta kun emme elä missään ihannemaailmassa. Suomalaiset on yritetty vaientaa hiljaiksi läiskimällä rasisti-korttia pöytään ahkerasti, vaikka asiassa ei olisi sellaisesta kyse vaan asioista asioina. Eikö Suomessa sananvapaus toimikaan suomalaisten osalta enää?

Suomi on ollut leväperäinen, maksellaan kaikenlaista maahantulijoile, mutta velkarahallahan Suomikin elelee. Ei meillä ole varaa maksella elintasopakolaisten elämää. Kaikki sellaiset tulijat pois. Oikeasti töihin tulevat tervetuloa. Pakolaiset, siis oikeat sellaiset, tervetuloa siinä määrässä kuin on resusseja niin että myös omat asiat tulevat hoidettua, kuten terveydenhuolto jne. Nyt asia ei ole niin.

Miten kukaan voi ajatella niin lapsellisesti että jos kritisoi mamuja niin ei tietenkään ole matkustanut lähikaupunkia kauemmas? Että jos uskaltaa arvostella niin ei tiedä mistään mitään? Väitän että ne jotka ymmärtävät loputtomiin ovat niitä jotka eivät tiedä mistään mitään mutta on niin hienoa olla humaani kukkahattu, realismista viis. Rikostilastoista viis.

On äärimmäisen lyhytnäköistä olettaa, että olemme samanlaisia kaikki ihmiset. Sellainen ajattelutapa aiheuttaa ongelmia, mitä on nähty muissa maissa. Erot ovat liian suuria, ja islam on yksi iso asia siinä kaikessa. Uskontoerot, kulttuurierot, tavat, käsitykset, naisen asema, lapsimorsiamet, tyttöjen ympärileikkaus, kunniamurhat jne. ovat ISOJA uhkia länsimaiselle sivistykselle. Etenkin Suomessa jossa luullaan että suvaitsevaisuutta on luopua omista perinteistä ja tavoista! Eihän asia niin ole.

Muistakaa äänestää, RKP alas jne. Thors on ollut aivan uskomaton lepsu.

[QUOTE="koopee";23183017]Ensinnäkin, jospa ei sotkettaisi homoja ja lesboja tähän keskusteluun. Eri asia.

Ei pidä unohtaa sellaista seikkaa, että asia EI suinkaan mene niin, että valkoihoinen on aina se rasisti joka syrjii mustaihoista; asia voi olla myös toisinpäin. Mustaihoinen jne. jne. jne. voi aivan yhtä hyvin olla se rasisti, ei rasismi ole mikään valkoisen väestön asia, vaan sitä on moneen suuntaan.

Toiseksi, joidenkin mielestä on niin supermageeta olla kansainvälisiä, suvaitaan kaikki, kun tajuuttekste et kaikki ihmiset on niinku tasa-arvosii hei? Juu, mutta kun emme elä missään ihannemaailmassa. Suomalaiset on yritetty vaientaa hiljaiksi läiskimällä rasisti-korttia pöytään ahkerasti, vaikka asiassa ei olisi sellaisesta kyse vaan asioista asioina. Eikö Suomessa sananvapaus toimikaan suomalaisten osalta enää?

Suomi on ollut leväperäinen, maksellaan kaikenlaista maahantulijoile, mutta velkarahallahan Suomikin elelee. Ei meillä ole varaa maksella elintasopakolaisten elämää. Kaikki sellaiset tulijat pois. Oikeasti töihin tulevat tervetuloa. Pakolaiset, siis oikeat sellaiset, tervetuloa siinä määrässä kuin on resusseja niin että myös omat asiat tulevat hoidettua, kuten terveydenhuolto jne. Nyt asia ei ole niin.

Miten kukaan voi ajatella niin lapsellisesti että jos kritisoi mamuja niin ei tietenkään ole matkustanut lähikaupunkia kauemmas? Että jos uskaltaa arvostella niin ei tiedä mistään mitään? Väitän että ne jotka ymmärtävät loputtomiin ovat niitä jotka eivät tiedä mistään mitään mutta on niin hienoa olla humaani kukkahattu, realismista viis. Rikostilastoista viis.

On äärimmäisen lyhytnäköistä olettaa, että olemme samanlaisia kaikki ihmiset. Sellainen ajattelutapa aiheuttaa ongelmia, mitä on nähty muissa maissa. Erot ovat liian suuria, ja islam on yksi iso asia siinä kaikessa. Uskontoerot, kulttuurierot, tavat, käsitykset, naisen asema, lapsimorsiamet, tyttöjen ympärileikkaus, kunniamurhat jne. ovat ISOJA uhkia länsimaiselle sivistykselle. Etenkin Suomessa jossa luullaan että suvaitsevaisuutta on luopua omista perinteistä ja tavoista! Eihän asia niin ole.

Muistakaa äänestää, RKP alas jne. Thors on ollut aivan uskomaton lepsu.[/QUOTE]

Tämä kaiki on totta, vaikka huonosti kirjoitettu. (Astrid on maanpetturi)

[QUOTE="mimmi";23182910]Tän palstan asenteet on aika paljolti muuttuneet, Rasisti ei ole enää ruma sana vaan täysin inflaation kärsinyt.[/QUOTE]

Koko kansan asenteet ovat muuttuneet. Kukaan järkevä suomalainen ei välitä vaikka joku höyrähtänyt neekerinhalaaja yrittäisi iskeä leimakirveellä rasistin leimaa otsaan.

Persut saavat kaikkien aikojen vaalivoiton, Soinista tulee pääministeri, Halla-ahosta mamuministeri ja Suomen mamutukselle pannaan stoppi.

Mä ajattelen samalla tavalla. Mä ajattelen samalla tavalla myös tietyntyyppisistä suomalaisista kansanryhmistä. Silti jokaiseen ihmiseen, kulttuurista ja ihonväristä riippumatta, joka astuu mun nenän eteen, suhtaudun yhtä avoimesti. Ihminen yksilönä, mutta ryhmät kammoksuttaa..

Yhteistyössä